Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
SIA "X" perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomika...-
SIA "X" perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomikas apstākļos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 3 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Kompleksās analīzes metodikas izmantošana organizācijā | 9 |
1.1. | Ārējās vides analīze | 9 |
1.1.1. | Ārējās vides raksturojošie rādītāji | 9 |
1.1.2. | Tirgus analīze pēc M.Portera metodes | 10 |
1.2. | Iekšējās vides analīze | 12 |
1.2.1. | Mārketinga analīze | 12 |
1.2.2. | Menedžmenta analīze | 13 |
1.2.3. | Ražošanas darbības analīzes rādītāju sistēma | 16 |
1.2.3.1. | Ražošanas darbības analīzes būtība | 16 |
1.2.3.2. | Pamatlīdzekļu analīzes būtība un rādītāji | 17 |
1.2.4. | Finansiālā stāvokļa analīze | 20 |
1.2.4.1. | Apgrozāmo līdzekļu analīzes rādītāji | 20 |
1.2.4.2. | Maksātspējas un likviditātes analīzes rādītāji | 24 |
2. | SIA „X” darbības raksturojums | 28 |
2.1. | SIA „X” kopējais raksturojums | 28 |
2.2. | Produkcijas raksturojums | 30 |
2.3. | SIA „X” politika | 32 |
3. | SIA „X” kompleksās analīzes stāvoklis | 35 |
3.1. | Mārketinga darbības analīze | 35 |
3.1.1. | SIA „X” autoķīmijas tirgus novērtējums | 35 |
3.1.2. | SIA „X” noieta produkcijas tirgus analīze | 42 |
3.1.3. | SIA „X” produkta konkurētspējas analīze | 45 |
3.2. | SIA „X” menedžmenta analīze | 47 |
3.2.1. | SIA „X” organizatoriskā struktūra | 47 |
3.2.2. | Darbinieki izglītības līmenis un vecuma struktūra | 49 |
3.2.3. | Darbinieku stimulēšanas un motivēšanas sistēmas novērtēšana | 49 |
3.2.4. | Darba spēka nodrošināšanas un efektivitātes analīze | 51 |
3.3. | SIA „X” ražošanas darbības analīze | 54 |
3.3.1. | SIA „X” izmantojamo pamatlīdzekļu analīze | 54 |
3.4. | Finansiālā stāvokļa analīze | 56 |
3.4.1. | SIA „X” kapitāla formēšana un izmantošana | 57 |
3.4.1.1. | Organizācijas līdzekļu dinamikas un struktūras analīze | 57 |
3.4.1.2. | Organizācijas līdzekļu avotu dinamikas un struktūras analīze | 58 |
3.4.2. | SIA „X” izmantojamo apgrozāmo līdzekļu analīze | 60 |
3.4.3. | SIA „X”maksātspējas un likviditātes analīze | 63 |
3.4.4. | SIA „X” rentabilitātes analīze | 64 |
3.4.4.1. | Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze | 64 |
3.4.4.2. | Rentabilitātes rādītāju analīze | 66 |
4. | SIA „X” pilnveidošanās iespējas | 69 |
Secinājumi un priekšlikumi | 73 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 77 | |
Galvojums | 78 |
Ievads
Šobrīd pasaulē viena no perspektīvākajām ekonomikas nozarēm, kas vēljoprojām attīstās un dara to diezgan strauji, ir autoķīmijas, eļļu un smērvielu produkcija. Šīs nozares attīstība būtiski ietekmē vairāku citu nozaru darbību un nodrošina katru desmito darba vietu. Arvien biežāk tiek izcelta šīs nozares iespējama pieaugošā loma arī Latvijas ekonomiskajā attīstībā, par cik Latvijas iedzīvotāji ir kļuvuši par aktīviem automašīnas lietotājiem neskatoties uz pašreizējo ekonomisko stāvokli ne tikai mūsu valstī, bet arī visā pasaulē.
Dotā nozare funkcionē noteiktā vidē, kas nepārtraukti mainās. Katram uzņēmumam, plānojot tā tālāku attīstību, ir gan jāatpazīst sava apkārtējā vide un tās izmaiņu saturs, gan iekšēja vide, gan jāprot reaģēt uz dažādām izmaiņām. Lai sekmīgi izpildīt visus augstāk minētos uzdevumus, nepieciešama ļoti akurāta un pilnīga uzņēmuma vadība, kura tiek noteikta ar māku analizēt. Ar analīzes palīdzību tiek atpazītas attīstības un izmaiņu tendences gan pašā uzņēmumā, gan ārpus tā, tādēļ tiek izmantota kompleksās darbības analīze, kura palīdz vērst uz labu uzņēmuma mīnusus un palīdzēt vadībai pilnveidot jau esošos plusus.
Galvenais kompleksās analīzes mērķis ir uzņēmuma īpašuma un finansiāli ekonomiskā stāvokļa novērtējums, iekšējo procesu un problēmu identifikācija, uz kuras balstās turpmākās korekcijas prognozes izstrāde un rekomendācijas turpmākajai attīstībai. Tas ir nepieciešams dažādu uzdevumu risināšanai, tai skaitā attīstības jautājumā, iziešanai no krīzes situācijas, biznesa vai akciju pirkšanai – pardošanai, investīciju piesaistei u.t.t.
Kompleksā analīze ir nepieciešama uzņēmumu īpašniekiem stratēģisku lēmumu pieņemšanai, menedžeriem operatīvo lēmumu pieņemšanai, antikrīzes gadījumiem, kreditoriem kredītu lēmumu pieņemšanai un piešķiršanai, investoriem investīciju lēmumu sagatavošanai utt.
Analīzes veikšana saistīta ar uzņēmuma paralēlu vadības struktūras, materiāli – tehniskās bāzes un tehnoloģiskā kompleksa izzināšanu. Tiek veikta uzņēmuma korporatīvās struktūras un politikas analīze, tā organizatoriski – tiesiskās struktūras, kvalitātes sistēmas, kā arī tiek ņemti vērā ekonomiskie un sociāli – politiskie apstākļi reģionā un administratīvā subjektā.
Noslēgumā par uzņēmuma īpašuma un finansiāli – ekonimisko stāvokli, sagatavotu balstoties uz makroekonomiskajiem un retrospektīvajiem rādītājiem, tiek dots uzņēmuma fundamentāls stāvoklis, tālākas situācijas attīstības perspektīva. Atkarībā no pasūtītāja vēlēšanām var būt veiktas rekomendācijas, kuras tiek virzītas uz situācijas izmainīšanu.
Autora izstrādātā maģistra darba mērķis ir novērtēt SIA „X” uzņēmuma darbību un noteikt tālākās pilnveidošanās iespējas. Darba aktualitāti noteica tas, ka mūsdienu tirgus apstākļos ir ļoti daudz uzņēmumu, kuri nodarbojas ar autoķīmijas, eļļu un smērvielu produkciju, un šajā jomā valda liela konkurence. Tādēļ uzņēmuma svarīga īpašība ir spēja reaģēt uz pārmaiņām apkārtējā un iekšējā vidē, un ir ļoti svarīgi izanalizēt uzņēmumu un tā esošo darbību.
Maģistra darba mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt sekojošus uzdevumus:
1. izskatīt kompleksās analīzes metodikas izmantošanu uzņēmumā teorētiskos pamatus, kuri iekļauj sevī iekšējās un ārējās vides analīzi;
2. veikta SIA „X” mārketinga un menedžmenta darbības analīzi;
3. izanalizēt SIA „X” ražošanas darbības analīzi;
4. novērtēt SIA „X” finansiālo stāvokli;
5. izanalizēt SIA „X” rentabilitātes stāvokli;
6. noteikt SIA „X” turpmākās attīstības un pilnveidošanās iespējas.
…
Maģistra darba tēma ir SIA „X” perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomikas apstākļos. Darba saturu veido četras nodaļas, nobeigumā no darba izrietošie secinājumi un priekšlikumi. Pirmajā nodaļā tiek izskatīta kompleksās analīzes metodikas izmantošana organizācijā, kura ietver sevī ārējās un iekšējās vides analīzes būtības izskatīšanu, kā arī mārketinga, menedžmenta, ražošanas un finansiālā stāvokļa analīzes pielietošanu. Otrajā nodaļā autore izklāsta SIA „X” darbības raksturojumu, kurā aprakstīts organizācijas darbības veids, produkcijas klāsts un tās raksturojums, kā arī organizācijas klienti un konkurenti, un apskatīts finansiālās dinamikas rezultāts. Trešajā nodaļā ir veikta SIA „X” kompleksā analīze, kuras pamatā tiek analizēta mārketinga darbība, kurā ietilpst autoķīmijas tirgus novērtējums, produkta noieta un konkurētspējas analīze. Tāpat tiek analizēta SIA „X” menedžmenta darbība, kura ietver sevī izglītības līmeni, vecuma grupas, kā arī darbinieku motivēšanu un kvalifikācijas līmeņa izanalizēšanu, kā arī veikta darba spēka nodrošināšanas un efektivitātes un finansiālā stāvokļa analīze. Ceturtajā nodaļā ir noteiktas SIA „X” turpmākās attīstības un pilnveidošanās iespējas, kuras sekmēs organizācijas turpmāko darbību.
Pielikumu nav.
- Debitoru parādu uzskaite, analīze un kontrole SIA "ZZ"
- SIA "X" perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomikas apstākļos
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Debitoru parādu uzskaite, analīze un kontrole SIA "ZZ"
Diplomdarbs augstskolai47
-
Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Diplomdarbs augstskolai25
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Diplomdarbs augstskolai62
-
SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai75
-
E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
Diplomdarbs augstskolai63
Novērtēts!