-
SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
1. | Gaļas pārstrādes nozare Latvijā un SIA „Triāls” vieta tajā | |
2. | Stratēģiskās plānošanas būtība un saturs | |
3. | SIA „Triāls” iekšējās vides analīze | |
3.1. | Finansu analīze | |
3.2. | Zinātne un pētniecība | |
3.3. | Uzņēmuma produkcija | |
3.4. | Uzņēmuma sagāde un ražošana | |
3.5. | Darbinieki un struktūra | |
4. | SIA „Triāls” ārējās vides analīze | |
4.1. | Uzņēmuma ārējās vides tieši ietekmējošie faktori | |
4.1.1. | Uzņēmuma piegāde | |
4.1.2. | Pircēji un konkurenti | |
4.1.3. | Valsts likumdošana | |
4.2. | Uzņēmuma ārējās vides netieši ietekmējošie faktori | |
4.2.1. | Valsts ekonomiskais stāvoklis | |
4.2.2. | Sociālkultūras attiecības | |
4.2.3. | Valsts politika | |
4.2.4. | Zinātnes un tehnikas progress | |
4.2.5. | Starptautiskās attiecības | |
4.3. | SVID matrica | |
5. | SIA „Triāls” attīstības stratēģijas izstrāde | |
5.1. | Vīzijas, misijas un mērķu definēšana | |
5.2. | Attīstības stratēģijas alternatīvu analīze un tās definēšana | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Izmantotās literatūras un avotu saraksts |
Bakalaura darba SIA „Triāls” attīstības stratēģijas mērķis ir izstrādāt uzņēmumam attīstības stratēģiju. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi autors pirmā nodaļā sniedz īsu gaļas pārstrādes nozares un SIA „Triāls” vietu tajā raksturojumu.
Otrajā nodaļā tiek noskaidrota stratēģiskās plānošanas būtība un saturs.
Trešajā bakalaura darba nodaļā veltīta SIA „Triāla” iekšējās vides analīzei, kurā tiek apskatīta uzņēmuma finansu analīze, zinātne un pētniecība, uzņēmuma produkcija, sagāde, ražošana, kā arī darbinieki un uzņēmuma struktūra. Uzņēmuma priekšrocība ir tā plašais sortiments, ilgstoša pieredze gaļas pārstrādes nozarē, pielāgošanās klientu prasībām un stabila klientu bāze.
Ceturtā nodaļa veltīta SIA „Triāls” ārējās vides analīzei, kura sīkāk sadalīta 3 apakšnodaļās – uzņēmuma ārējās vides tieši ietekmējošiem faktoriem un uzņēmuma ārējās vides netieši ietekmējošiem faktoriem un trešajā apakšnodaļā autors sastādījis SVID matricu, kas ļauj izvirzīt vairākus iespējamos nākotnes stratēģijas variantus.
Uzņēmuma tieši ietekmējošajā ārējās vides faktori ir uzņēmumu piegāde, pircēji, konkurenti un valsts politika un likumdošana.
Uzņēmuma netieši ietekmējošajā ārējās vides faktori ir uzņēmuma valsts ekonomiskais stāvoklis, sociālkūltūras attiecības, starptautiskās attiecības, zinātnes un tehnikas progress.
Bakalaura darba piektajā nodaļā tiek noteikta SIA „Triāla” vīzija, misija un mērķi, kā arī attīstības stratēģijas alternatīvu analīze un stratēģijas definēšana.
Bakalaura darbā tika izmantotas ekonomiskās pētīšanas metodes ( salīdzināšanas, relatīvu lielumu aprēķināšana). Darbā izmantoti SIA „Triāla” gada pārskati un citi nepublicētie materiāli, Valsts Statistikas Pārvaldes izdevumi, vispārējā literatūra par menedžmentu un finansiālo analīzi, kā arī preses izdevumi un internets.
Valstī maz lielo uzņēmumu, tāpēc liela nozīme ir mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuri ražo produkciju. Tāpēc autors šajā darbā ir aplūkojis vidēji lielu uzņēmumu – sabiedrību ar ierobežotu atbildību „Triāls” attīstības stratēģiju.
Laika periods, kurā tiks aplūkota uzņēmuma darbība ir no uzņēmuma dibināšanas dienas 1993.g. līdz 2004.g. maijam. Svarīga nianse ir tāda, ka darbs ir izstrādāts laika periodā, kamēr Latvija nav iestājusies Eiropas Savienībā. Šāds laika periods ir izvēlēts tāpēc, ka tas sevī ietver dažādus iekšējos un ārējos vides faktorus. Izvēlētais laika periods ļauj izdarīt secinājumus un priekšlikumus par uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi un dot attīstības stratēģijas priekšlikumus.
Īstenojot savus mērķus, jebkurš uzņēmums savā darbībā veic visdažādākās darbības. Taču pildot un īstenojot tirgvedības funkcijas un mērķus, jāņem vērā ražošanas, piegādes, zinātnes, pētniecības un citas darbības, tā veidojot tirgvedības iekšējo vidi jeb mikrovidi.
Tā kā uzņēmums darbojas konkrētos tirgus apstākļos, tas nozīmē, ka tās vadības lēmumu pieņemšana ir atkarīga arī no ārējās vides jeb makrovides faktoriem, kuru iedarbība ir ļoti dažāda.
Izpētot uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi darba autors ir izstrādājis SVID matricu, ar kuras palīdzību tiek izvirzīti vairāki iespējamie nākotnes stratēģijas varianti.
Uzņēmums nodarbojas ar gaļas izstrādājumu un konservu ražošanu. Uzņēmums tika dibināts Ogrē 1993. g. 4. martā. Uzņēmumu vada tā direktors un dibinātājs Ludvigs Tribockis. Uzņēmumam atrodas filiāles Lielvārdē un Valmierā. Valmierā SIA „Triāls” sāka darboties no 1999.g., iznomājot visus Valmieras gaļas kombināta ražošanas korpusus.
Darbā tika aplūkots SIA „Triāla” kopumā un arī Valmieras filiāle starp gaļas pārstrādes un ražotāju uzņēmumiem.
Pašlaik Latvijā gaļas pārstrādes uzņēmumi pamazām pilnveido savas ražotnes Eiropas Savienības prasībām, lai varētu pastāvēt ES gaļas pārstrādes tirgū. Patreiz Latvijā ir divi uzņēmumi, kuri ir pilnībā pilnveidojuši savas kautuves un saņēmuši Eiropas Savienības veterināro sertifikātu.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma SIA „Triāls” patreizējās darbības situāciju, atklāt pozitīvos momentus, kā arī trūkumus un izstrādāt uzņēmumam SIA „Triāls” attīstības stratēģiju. Lai sasniegtu uzstādītos mērķus, autors ir izvirzījis darba uzdevumus, kuri veicami šajā darbā:
1)Izpētīt gaļas pārstrādes nozari Latvijā;
2)Noskaidrot kāda vieta gaļas pārstrādes nozarē ir uzņēmumam SIA „Triāls”;
3)Iepazīties ar uzņēmuma SIA „Triāls” vīziju, misiju, tā organizatorisko uzbūvi un darbības veidiem;
4)Iepazīties ar SIA „Triāls” iekšējās vides faktoriem, kuri ietekmē uzņēmuma darbību;
5)Iepazīties ar SIA „Triāls” ārējās vides faktoriem, kuri ietekmē uzņēmuma darbību;
6)Izstrādāt uzņēmumam SIA „Triāls” attīstības stratēģiju.…
Darbā ir vispārīgs Latvijas gaļas pārstrādes nozares raksturojums un Sia "Triāls" vieta tajā, stratēģiskās plānošanas būtība, Sia "Triāls" iekšējās un ārējās vides raksturojums, kā arī Sia "Triāls" attīstības stratēģijas izstrāde.
- SIA "Progress" finanšu analīze
- SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
- SIA "Triāls" attīstības stratēģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
Attīstības stratēģija SIA "Ebs"
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
A/s "Cēsu alus" tirgus analīze un tā attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai76
-
Vidējo uzņēmumu attīstības perspektīvas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts!