Svarīgākais jautājums saistībā ar zīmolu ir – vai nepieciešams konkrētam biznesam vai produktam radīt zīmolu? Pēc autores domām, jebkuram biznesam un produktam jau ir zīmols, pat tādā gadījumā, ja tas netiek tā uztverts. Klientu viedoklis par biznesu vai produktu atspoguļo konkrētā biznesa vai produkta zīmolu. Zīmola vadība sākas tad, kad uzņēmums izveido vai atzīst zīmolu un sāk rūpēties par to, kā cilvēki šo zīmolu uztver.
V. Olinss savā darbā „Par zīmolu” raksta, ka jau pirms Pirmā pasaules kara galvenais vairs nebija talants radīt jaunu izstrādājumu, pat ne talants organizēt tā ražošanu un izplatīšanu, - galvenā prasme bija atkal un atkal no jauna radīt un izplatīt par šo izstrādājumu vienkāršus, skaidrus, iespaidīgus, bieži vien pārspīlētus un dažreiz arī nepatiesus vēstījumus.
Tas nozīmē, ka zīmols ir svarīga biznesa sastāvdaļa jau kopš 20. gadsimta sākuma. Jāatceras, ka zīmols reālajā pasaulē neeksistē, tas ir tikai iespaids par produktu cilvēku prātos. Zīmols eksistē cilvēku prātos, produkts eksistē reālajā fiziskajā pasaulē. Zīmols ir nevis tas, kā mēs gribētu, lai cilvēki mūs uztver, bet tas, kā viņi patiešām mūs uztver. Daži apgalvo, ka zīmols nepieder uzņēmumam, bet patērētājiem, kas to savos prātos ir izveidojuši. Šis nosacījums attiecas uz visu veidu zīmoliem – gan plaša patēriņa precēm, gan kultūras produktiem. Lai varētu zīmolā kaut ko mainīt un izveidot zīmolu par to, ko uzņēmums vēlas, pirmais solis ir noskaidrot un saprast, kur mēs esam šobrīd un kā zīmols šodien tiek uztverts dažādās mērķauditorijās. Lai to noskaidrotu, jāveic kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi.
Uzņēmumiem ir izdevīgi ieguldīt zīmola veidošanā, jo, kā norāda autores rakstā „Zīmola veidošana un vadīšana mūsdienu organizācijā” „stipri zīmoli nodrošina kompānijām ilgmūžību un potenciālo nemirstību. Spēcīgs zīmols ne tikai palielina uzņēmuma tirgus daļu un ienākumus, bet arī samazina pircēju jutīgumu pret cenas izmaiņām un nostiprina klientu lojalitāti.” No viņu teiktā varam secināt, ka zīmola veidošana ir vērtīga ilgtermiņa investīcija uzņēmuma attīstībā, un mūsdienās tas ir aktuāli jebkuram jomas uzņēmumam.
Darba aktualitāte. Mūsdienās zīmols ir būtiska biznesa sastāvdaļa, tas ir vērtība, uzņēmumi rūpējas par saviem zīmoliem, iegulda tajos un veicina to atpazīstamību. Lai varētu izveidot spēcīgu un veiksmīgu zīmolu, visiem tā elementiem ir jābūt saskaņotiem. Lai prasmīgi to panāktu ir nepieciešams izstrādāt atbilstošu zīmola attīstības stratēģiju, un tai mērķtiecīgi sekot. Viens no efektīvākajiem instrumentiem zīmola atpazīstamības un lojalitātes veicināšanā ir sabiedrisko attiecību pasākums. Uzņēmuma SIA “Studio Moderna” zīmols “Kosmodisk” 2012. gadā atzīmēs divdesmito jubileju tirgū vispār un devīto gadu būs pieejams Latvijas tirgū.…