Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Uzņēmējdarbība
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīst...-
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Novērtēts!Diplomdarbs108 Uzņēmējdarbība, Mārketings, reklāma, Celtniecība un būvdarbi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Būvmateriālu ražošanas nozares situācija Latvijā | 10 |
2. | Komercsabiedrības apraksts | 12 |
2.1. | Pamatinformācija par komercsabiedrību | 12 |
2.2. | SIA „Rūpnīca Veseta” specializācija | 12 |
2.3. | Produkcijas raksturojums | 13 |
2.3.1. | Piedāvātās produkcijas raksturojums | 13 |
2.3.2. | Izejvielas, to kontrole un uzskaite | 14 |
2.3.3. | Produkcijas kvalitātes kontrole | 15 |
2.4. | Reklamācijas un korektīvās darbības | 16 |
2.5. | Komercsabiedrības funkcionēšana | 17 |
2.5.2. | SIA “Rūpnīca Veseta” telpu un iekārtu apraksts | 18 |
2.6. | Komercsabiedrības finansiālie rādītāji | 18 |
2.7. | Komercsabiedrības vadība un nodarbinātās personas | 21 |
2.7.1. | Komercsabiedrības vadības struktūra | 21 |
2.7.2. | Personāls | 22 |
2.7.3. | Personāla apmācības | 23 |
2.8. | SIA “Rūpnīca Veseta” pašreizējā Mārketinga stratēģija | 24 |
2.8.1. | Cenu politika | 24 |
2.8.2. | Reklāma | 26 |
3. | Nozares izvērtējums | 27 |
3.1. | Konkurences intensitāte nozares ietvaros | 28 |
3.2. | Patērētāju spēks | 33 |
3.3. | Piegādātāju spēks | 35 |
3.4. | Jaunienācēju radītie draudi | 37 |
3.5. | Aizstājēj preču rašanās draudi | 39 |
4. | Komercsabiedrības pozīcijas tirgū | 41 |
5. | SIA “Rūpnīca Veseta” uzņēmējdarbības mērķu noteikšana | 51 |
6. | SIA “Rūpnīca Veseta” finansiālās darbības analīze | 54 |
6.1. | Likviditātes rādītāji | 55 |
6.2. | Maksātspējas rādītāji | 59 |
6.3. | Maksājamo procentu seguma koeficients | 60 |
6.4. | Rentabilitātes rādītāji | 61 |
6.5. | Rentabilitāte un tās paaugstināšanas iespējas | 65 |
6.6. | Aktivitātes rādītāji | 70 |
6.7. | Apgrozāmā kapitāla aprites analīze | 75 |
6.8. | Pamatlīdzekļi, to loma komercsabiedrībā | 77 |
6.9. | Peļņas vai zaudējuma aprēķina analīze | 79 |
6.10. | Bankrota iespējamība | 82 |
6.11. | Struktūras vertikālā analīze | 95 |
7. | SIA „Rūpnīca Veseta” mārketinga komunikāciju komplekss | 94 |
7.1. | Reklāma | 95 |
7.2. | Personālā jeb tiešā pārdošana | 105 |
7.3. | Sabiedriskās attiecības | 105 |
7.4. | Pārdošanas stimulēšana, veicināšana | 106 |
8. | SIA “Rūpnīca Veseta” informācijas ieguve un apstrāde | 109 |
9. | Darba aizsardzība SIA ”Rūpnīca Veseta” | 113 |
Secinājumi un priekšlikumi | 120 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 124 |
Līdz ar ekonomikas pieaugumu pakāpeniski paaugstinās ienākumi un mūsu dzīves līmenis. Turpinot stabilu ekonomisko attīstību, Latvija soli pa solim pietuvojas Eiropas Savienības vidējam dzīves līmenim.[22, 97.lpp.]
Būvniecības nozare ir viena no dinamiskākām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā.[21, 105.lpp.]
Būvniecības komercsabiedrību starpā ir liela konkurence, kas līdz šim neļāva kāpt būvniecības darbu cenām. Toties ir ļoti pieaugušas būvmateriālu cenas, kas sadārdzina būvizmaksas. Būvmateriālu cenas aug – visiem preču veidiem un visos veikalos. Pēdējā gada laikā pieaugums bijis īpaši krass. Visstraujāk cenas cēlušās metāla izstradājumiem, un to nosaka metāla pieprasījums pasaulē. Līdz ar to dārgākas kļūst dažādas iekārtas, būvmateriāli un konstrukcijas , kas satur metālu. Stipri sadārdzinājušies ir arī ķieģeļi un keramzītbetona izstrādājumi. Sausajiem būvmaisījumiem cenu pieaugums nav tik liels. Cenas nevar vairāk paaugstināt, jo būvniecībā, kur nonāk šie izstrādājumi, pastāv tendence izmaksas samazināt. Sauso maisījumu grupā ietilpst materiāli, kuru sastāvā ir vairāk dārgu piedevu, tiem ir augsts kvalitātes līmenis. Lētajiem sausajiem maisījumiem, kuros ir mazāk polimēru, saistvielu un dažādu specifisko piedevu cenas tik krasi nemainīsies. Zemākas cenas var atļauties vietējie ražotāji, jo viņu transporta izmaksas ir mazākas. Visu nosaka resursu cenu pieaugums, un šī tendence vērojama visā pasaulē – vairāk jāmaksā par elektroenerģiju, strauji kāpj degvielas cena, jo kļuvusi dārgāka nafta. Transporta izmaksas vien ir palielinājušās par 15-20%, arī dabasgazes cena pieaugusi, bet tieši gāze ir ļoti nozīmīgs resurss ģipskartona ražošanā. Būvmateriālu cenas ietekmējušas arī eiro svārstības. Iepriekšējos gados eiro pieaugums ir bijis objektīvs faktors, kas noteica izmaksu palielināšanos, cenu pieaugums nenotika tikai bargās konkurences dēļ. Būvmateriālu cenu pieaugums ir loģisks turpinājums Latvijai, kas aizvien ciešāk iesaistās pasaules preču, pakalpojumu, naudas un darbaspēka apritē. [20]
Diplomprojekta mērķis izanalizējot SIA ”Rūpnīca Veseta” pašreizējo darbību un tālākās attīstības stratēģijas, noskaidrot, kam komercsabiedrībā SIA „Rūpnīca Veseta” jāpievērš uzmanība, darbības efektivitātes uzlabošanai, kā arī, veicot komercsabiedrībā finansu pārskatu datu analīzi, novērtēt komercsabiedrības finansiālo stāvokli, iegūtu pietiekoši detalizētu informāciju komercsabiedrības vadības lēmumu pieņemšanai, sniegt priekšlikumus komercsabiedrības darbības pilnveidošanai un atpazīstamības palielināšanai. Izvirzīto diplomdarba mērķa sasniegšanai veicamie uzdevumi ir šādi:
1.Izanalizēt komercsabiedrības darbību,
2.Izpētīt stratēģiskās plānošanas procesu,
3.Izvērtēt konkurenci betona izstrādājumu ražošanas un pārdošanas tirgū,
4.Veikt SIA „Rūpnīca Veseta” finanšu pārskatu analīzi, par 2002., 2003. un 2004. pārskata gadiem,
5.Uz veikto pētījumu pamata izstrādāt priekšlikumus komercsabiedrības finansiālās efektivitātes uzlabošanai, kā arī komercsabiedrības atpazīstamības veicināšanai.
Pētījuma veikšanai autore izmanto tehniski ekonomiskās analīzes metodes, kā arī dažādas mārketinga pētīšanas metodes (Portera piecu spēku modelis, Makkensija matrica, SWOT matrica u.c.)
Projekta ierobežotā apjoma dēļ, autore nepievērš uzmanību komercsabiedrības bezzaudējuma punkta noteikšanai, ražošanas jaudas aprēķināšanai, kā arī palielināšanai, sīkāka komercsabiedrības cenu veidošanās politikai pēc jauno stratēģiju īstenošanas, kā arī mēdiju lietotāju skaita analīzei. Šie neskartie jautājumi arī ir diplomprojekta ierobežojums.
Par metodoloģisko pamatu kalpo sekundārie un primārie informācijas avoti, kā arī Ozoliņa M., Garlejas R., Beļčikova u.c. autoru viedokļi, un uzņēmuma iekšējā informācija.…
Darba ir 9 daljas(nozares un uznjemuma attistibas apraksts,konkurences izvertejums,pozicijas tirgu,finansu raditaju analize,merkju noteikshana,marketinga komunikaciju komplekss,inform.ieguve, apstrade,darba aizsardziba,izsmeljoshi secinajumi)darbs ir novertets uz 9 un izvirzits konkursam
- Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Diplomdarbs66 Uzņēmējdarbība, Mārketings, reklāma, Ekonomika
-
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Diplomdarbs108 Uzņēmējdarbība, Mārketings, reklāma, Celtniecība un būvdarbi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Diplomdarbs augstskolai66
-
Cilvēkresursu vadība vienā no lielākajiem pārtikas ražošanas uzņēmumiem Latvijā
Diplomdarbs augstskolai81
Novērtēts! -
Šūšanas uzņēmuma SIA „Capman” ražošanas un saimnieciskās darbības attīstība
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts! -
Konkurētspējīgas atalgojuma sistēmas izstrādāšana SIA''xxx''
Diplomdarbs augstskolai82
Novērtēts!