Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:178010
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    9
1.  Uzņēmuma tēls, tā būtība    11
1.1.  Zīmols    13
1.2.  Reklāma    15
2.  Komunikācijas instrumenti    19
2.1.  Sadarbība ar masu komunikācijas līdzekļiem    19
2.2.  Sabiedrisko attiecību pasākumi    22
2.3.  Vizuālā komunikācija    28
3.  Patērētāju uzvedības psiholoģiskais raksturojums un motīvi    31
3.1.  Uztveres process    31
3.2.  Atmiņa    32
3.3.  Motivācijas veidi    34
4.  SIA „Latvian Snacks” komunikācijas instrumenti    36
4.1.  Vizuālā komunikācija    37
4.2.  Sabiedrisko attiecību pasākumi    40
4.3.  Sadarbība ar masu komunikācijas līdzekļiem    43
5.  SIA „Latvian Snacks” tēla analīze    45
  Secinājumi    61
  Priekšlikumi    64
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    65
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Diplomdarba izstrādes gaitā, analizējot uzņēmuma komunikācijas instrumentus, tika izdarīti šādi secinājumi:
1. Uzņēmums SIA „Latvian Snacks”, kurš darbojas Latvijā jau 15 gadus, vairākas reizes ir paplašinājis produkcijas klāstu un iekarojis apmēram 1/3 daļu Latvijas patērētāju.
2. Produkcijas iepakojums vienmēr tiek marķēts ar uzņēmuma logotipa simbolu.
3. SIA „Latvian Snacks” sekojot līdz patērētāju prasību un konkurences pieaugumam, arī Latvijas patērētājam piedāvā uzņēmuma „Frito-Lays” ražotos inovatīvos produktus – garšīgākus, veselībai nekaitīgākus, videi draudzīgā iepakojumā.
4. Latvijā sāļo uzkodu izplatīšanai visatpazīstamākie ir divi SIA „Latvian Snacks” produkti ar nosaukumiem „Lay’s” un „Cheetos”.
5. Uzņēmuma stila pamatpaketē ir iekļauti dažādi elementi – vizītkartes, informatīvie un reklāmas bukleti, prezentācijas materiāli un SIA „Latvian Snacks” mājas lapa http://www.lays.lv.
6. SIA „Latvian Snacks” ražotā produkcija tiek izvadāta ar uzņēmuma logo izrotātā autotransportā.
7. Komunikāciju ar sabiedrību uzņēmums nodrošina reklamējot savus produktus televīzijā un radio, un rīkojot akcijas.
8. Tieši akcijas ir tas komunikācijas līdzeklis, kura priekšrocības produkta iegādē atzīmē vairums respondentu visās vecuma grupās.
9. No aptaujā piedāvātajiem piesaistes faktoriem lielu popularitāti, vecuma grupā līdz 18 gadiem, ieguvis produkta iepakojums, kas varbūt ir saistīts ar jauniešu uztvers īpatnībām, modi, spilgto krāsu, elkiem, savstarpējo komunikāciju ar vienaudžiem un līdz ar to arī čipsu reklāmu.
10. Pārējās vecuma grupās liela loma čipsu iegādē tiek piešķirta kvalitātei kā piesaistes faktoram, kas viennozīmīgi ir saistīts ar patērētāju psiholoģiskajām vecuma īpatnībām, rūpēm par veselību un, sakarā ar materiālo patstāvību, plašākām iespējām izvēlēties veselībai nekaitīgāku un kvalitatīvāku produktu.
11. Reklāma radio efektīvāk sasniedz patērētāju kā reklāma televīzijā, jo 64% respondentu atzīmē, ka ieklausās radio reklamētajā tekstā, turpretim tikai puse respondentu daļēji vai pilnībā noskatās reklāmas televīzijā.
12. Vecumposmā līdz 18 gadiem lielākā daļa respondentu ieklausās gan televīzijas reklāmās (83%), gan radio reklāmās (87%), kas varētu būt saistīts ar to, ka reklāma sniedz jaunu informāciju, palīdz izdarīt izvēli un pieņemt viņu vēl nenobriedušajam prātam piemērotāko lēmumu.
13. Pārējās vecuma grupās respondenti pārsvarā ignorē reklāmas gan televīzijā, gan radio, jo uzskata, ka vieniem ir sava stingra nostāja, viņi paši ir spējīgi izdarīt izvēli un pieņemt pareizo lēmumu – „ietekme no ārpuses” nav nepieciešama.
14. Galvenie komunikācijas līdzekļi, lai uzņēmums iepazīstinātu ar savu produkciju, respondentu uztverē tomēr ir akcijas, kaut gan nozīmīgu lomu visās vecuma grupās ieņem arī produktu klāsta paplašināšana un reklāma.
15. 100% visi vecākās respondentu grupas pārstāvji atzīmēja, ka reklāma ir labs paņēmiens, kā produktam piesaistīt jaunu pircēju – tātad šajā vecuma grupā, pamatojoties uz salīdzinoši lielu dzīves pieredzi, par prioritārajām jomām tiek uzskatīta – reklāma un produktu daudzveidīgums. Šī grupa arī vislielāko nozīmi piešķir uzņēmuma atpazīstamībai pasaulē, uzņēmuma zīmolam.
16. Izmantojot krāsainību, specifisku, nepierastu dizainu, uzņēmumi cenšas piesaistīt savam produktam lielāku pircēju apjomu, kas nostrādā arī ar SIA „Latvian Snacks” produkciju. Jaunākajā respondentu grupā iepakojuma krāsa un dizains ieņem ļoti nozīmīgu lomu salīdzinot ar kvalitāti, kas tieši pretēji ir vecāka gada gājuma respondentiem, kuriem pirmajā vietā ir produkta kvalitāte – tā ļauj saglabāt veselību, labu pašsajūtu un netieši pārraidīt informāciju pārējiem patērētājiem tādējādi norādot ne tikai uz produkta, bet arī visa uzņēmuma kvalitāti, stabilizējot zīmolu.
17. No uzņēmuma rīkotajām akcijām vislielāko popularitāti respondentu grupā guvusi akcija, kuras rezultātā varēja laimēt i-Pod. Šī akcija popularitāti ieguvusi jaunākajā un vecākajā respondentu grupā, kas skaidrojams ar to, ka šī brīža modes tendence jauniešu vidū ir dažāda veida miniatūrie, līdzi nēsājamie mūzikas atskaņotāji un vēlme iegūt balvu mudinājusi piesaistīt akcijai arī savus vecākus (vecāko respondentu grupu).
18. Vecākajā vecuma grupā vislielāko popularitāti ieguvusi akcija, kuras lielais laimests bija sporta auto. Tas acīmredzot, saistīts ar šīs patērētāju vecumgrupas vēlmi lētāk tikt pie jauna auto.
19. Respondenti uzskata, ka visefektīvāk informācija par produktu sasniedz patērētāju, reklāmu ievietojot televīzijā, jo televīzija ir viens no visvairāk lietotajiem masu saziņas līdzekļiem. Produkta reklāma uzņēmuma mājas lapā sasniedz tikai jaunāko respondentu grupu. Mūsdienu ekonomiskajā situācijā ne visiem gados vecākajiem respondentiem ir pieeja datoram un internetam, iespēja iegādāties jaunus žurnālus, tādējādi internetā pārraidītā informācija nav tik efektīva kā reklāma televīzijā, kas aptver plašāko patērētāju loku. Galvenais veids, kas piesaista patērētājus ir viņu ikdienā neuzspiestā veidā piesaistoša reklāma – reklāmas pauzes televīzijā, reklāmas plakāti pilsētā u.tml.
20. Visu vecuma grupu respondenti atzīst, ka Lay’s čipsu vizuālais noformējums viņus apmierina, tomēr vienlīdz svarīga ir arī sāļo uzkodu garša. Ja jaunākajā vecuma grupā par svarīgākajiem Lay’s čispu piesaistes faktoriem tiek nosaukti spilgtās krāsas iepakojums un produkta garša, tad gados vecākiem respondentiem vissvarīgākais tomēr ir garša un uzņēmuma atpazīstamība jeb zīmols pasaulē.
21. Satraukumu rada fakts, ka lielākā daļa respondentu, nezina uzņēmuma logotipu. Tas liecina, ka Latvijas patērētāju vidū uzņēmums vēl nav pietiekami iekarojis savu tirgus daļu un pie uzņēmuma atpazīstamības vēl ir daudz jāstrādā.
22. No respondentu viedokļiem par uzņēmuma stabilitāti, iespējām piesaistīt jaunus patērētājus savam produktam un tās kavējošiem faktoriem, izdarāmi šādi secinājumi:
• uzņēmums ir pārāk neaktīvs,
• nespēj veiksmīgi konkurēt,
• neregulāri reklamē savu produkciju,
• mākslīgi sadārdzina savu produkciju.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties