Darba autore par analizējamo uzņēmumu ir izvēlējusies SIA „Cita Tipogrāfija”, kas nodarbojas ar poligrāfijas pakalpojumu sniegšanu. Tā kā poligrāfijas tirgū vērojama arvien pieaugoša konkurence, liela daļa tirgus dalībnieku lieto dempinga cenas, pārdodot produkciju zem tās pašizmaksas, tad uzņēmuma konkurētspējas novērtējums, stratēģiskā analīze un plānošana ir īpaši aktuāls jautājums, kuru būtu nepieciešams izpētīt un pilnveidot.
Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt vadlīnijas stratēģijas īstenošanai poligrāfijas uzņēmumam SIA „Cita Tipogrāfija” vienam gadam.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1.Izpētīt teoriju par konkurenci, tās jēdzieniem un to lomu uzņēmuma darbībā.
2.Noskaidrot uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīzes faktorus un to savstarpējo saikni.
3.Raksturot poligrāfijas nozari un SIA „Cita tipogrāfija” darbību.
4. Veikt uzņēmuma ietekmējošo iekšējo un ārējo faktoru analīzi.
5.Vadoties pēc uzņēmuma izvirzītajiem mērķiem un stratēģijas, norādīt vadlīnijas stratēģijas īstenošanai vienam gadam.
6.Izstrādāt priekšlikumus SIA „Cita tipogrāfija” konkurētspējīgo priekšrocību uzlabošanai poligrāfijas tirgū.
Darba gaitā izmantotas sekojošas pētniecības metodes:
referatīvā, analītiskās salīdzināšanas, faktoru noteikšanas un grafiskā, kā arī ekonomiski matemātiskā un statistiskā metode.
Bakalaura darba pētījumu periods ir no uzņēmuma dibināšanas dienas (2006.gada 28.marts) līdz 2008.gada 31.decembrim. Šis periods ietver dažādus ārējās vides faktorus un atšķirīgu ekonomisko situāciju valstī, tādējādi ir iespējams veikt uzņēmuma ietekmējošo faktoru analīzi, novērtēt konkurētspējīgās priekšrocības, kā arī pamatot nepieciešamās izmaiņas uzņēmumā. …