Gandrīz divdesmit gadus Eiropas ostas tiek iesaistītas vērienīgos ostu attīstības projektos, kas saistīti ar neizmantotām vai piesārņotām teritorijām, kuras savieno pilsētas vēsturisko centru ar industriālām zonām, ieskaitot ostu uzņēmumu izvietošanas un pakalpojumu sniegšanas platībām. Konteineru pārvadājumi ir visdraudzīgākie dabai, un tieši šis pārvadājumu veids kļūs par vadošo kravu pārvadājumu veidu pasaulē.
Konteineru kravu pārvadājumi ir svarīga mūsdienu loģistikas sastāvdaļa. Latvijas konteineru pārvadājumu tirgu veido trīs lielākās ostas: Rīga, Ventspils un Liepāja, kā arī vairāki uzņēmumi, kuri nodarbojas ar kravu ekspedēšanu. Rīgas brīvosta ir viens no svarīgākajiem ķēdes posmiem esošajās un vēl tikai plānotajās kravas transporta plūsmās. Neapšaubāmi šodien Eiropas un arī Baltijas ostās ienākošo kravu izcelsmes reģioni ir Tālie Austrumi, Ķīna, Indija, Koreja un Japāna, tāpēc Rīgai ir jāparāda, ka tā ir konkurētspējīga un spēj piedāvāt augstu pakalpojumu servisu un nepieciešamo infrastruktūru. Lai apmierinātu pieaugošās prasības konteinerpārvadājumu tirgū, Rīgai, un konkrēti konteineru termināļiem ir jāuzlabo sava darbība, lai paaugstinātu servisa līmeni. Uz diplomdarba izstrādāšanas brīdi SIA „Baltic Container Terminal” ir lielākais konteineru termināls Latvijā, un šis uzņēmums atspoguļo lielāko problēmu daļu, kuras pastāv šajā tirgū. Tāpēc dotā diplomdarba tēma ir ļoti aktuāla, it īpaši konteineru pārvadājumu tālākai attīstībai Latvijā.
Pētījums ir virzīts uz SIA „Baltic Container Terminal” darbības pētīšanu, analīzi, tehnoloģisko procesu trūkumu noskaidrošanu un to risinājumu priekšlikumu izstrādāšanu. Diplomdarba izstrādāšana balstīta uz loģistikas zinātnes pamatiem. Uzņēmumā pastāv vairākas problēmas dažādos tehnoloģisko procesu posmos. Darba tēmas izstrādāšana bija nepieciešama, jo šīs problēmas rada risku gūt finansiālos zaudējumus.
…