Secinājumi
1. Apdrošināšanas vēsture meklējama jau daudzus tūkstošus gadu atpakaļ Šumeru valstī, bet Latvijā apdrošināšanas pirmsākumi Latvijā meklējami 17. gadsimta vidū. Tā ir kļuvusi par neatņemamu ekonomikas sastāvdaļu, kas palīdz apdrošinātajiem izvairīties no neparedzētiem zaudējumiem. Latvijā apdrošināšanas sabiedrību darbību regulē „Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likums”, kā arī Likums „Par apdrošināšanas līgumu” un arī citi normatīvie akti.
2. Finanšu krīzes iespaidā ļoti ievērojami samazinājās pieprasījums pēc KASKO pakalpojuma, kas izraisīja 52,2% kritumu bruto parakstītajās prēmijās 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. gadu, bet 61,7% kritumu 2011. gadā, salīdzinot ar 2007. gadu. Tomēr 2011. gadā ir vērojamas pozitīvas tendences- parakstītās bruto prēmijas apdrošināšanas sabiedrībās bija par 8,7% vairāk kā 2010. gada 4 ceturkšņos, kas liecina par izaugsmi un kopējās ekonomiskās situācijas uzlabošanos.
3. Nedzīvības apdrošināšana 2011. gadā parakstītās prēmijas sastādīja 89,05% no visām apdrošināšanā parakstītajām bruto prēmijām, bet 2010. gadā- 82,7%. KASKO apdrošināšana no 2007.-2010. gadam ieņēma vislielāko īpatsvaru nedzīvības apdrošināšanā.
4. KASKO apdrošināšanas pakalpojums sastāv no apdrošināšanas objekta, apdrošināmā riska un apdrošināšanas atlīdzības. Šos trīs faktorus apdrošināšanas sabiedrības definē savos KASKO noteikumos un tie var zināma mērā atšķirties. Šie faktori, kā arī citi nosacījumi, izņēmumi ietekmē apdrošināšanas prēmiju, kas ir KASKO pakalpojuma cena.
5. Kopumā izvērtējot AAS Balta, AAS BTA un AAS ERGO KASKO noteikumus, var secināt, ka vispieņemamākie un saistošākie ir AAS BTA KASKO noteikumi, kas pamatā ir dēļ saistošākiem pamatriskiem, papildriskiem un citiem noteikumiem, kas AAS BTA tika novērtēti visaptverošākie un izdevīgākie no klienta viedokļa. AAS Balta un AAS ERGO KASKO noteikumi tiek novērtēti praktiski līdzvērtīgi.
6. 34% pētnieciskajā darbā aptaujāto respondentu uzskata, ka apdrošinātāji neveic pārlieku lielas mārketinga kampaņas, savukārt 43% procentiem ir grūti pateikt, kas liecina par to, ka pastāv zināma neziņa. Darba autors pats un, konsultējoties ar speciālistiem secina, ka apdrošinātāji šobrīd šādas mārketinga aktivitātes un klientu „nosmelšanu” veic.
…