Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa saistība spor...-
Sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa saistība sportistiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Teorētiskā daļa | 7 | |
Daļa. Sasniegumu motivācija sportista personības motivācijas sfēras struktūrā | 7 | |
Sasniegumu motivācijas jēdziens | 7 | |
1.2. | Sasniegumu motivācijas teorētiskā analīze | 8 |
1.3. | Sasniegumu motivācijas pētīšana sportistiem | 13 |
Pretenziju līmeņa jēdziens | 18 | |
Teorētiskās daļas secinājumi | 25 | |
Daļa. Sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa saistības pētīšana sportistiem | 27 | |
3.1. | Petījuma dizains | 27 |
3.1.1. | Izlase un tās pamatojums | 27 |
3.1.2. | Metodikas un to pamatojums | 28 |
Rezultātu apstrāde pēc metodikām | 29 | |
Pētījuma veikšanas procedūra | 30 | |
Rezultātu apstrādes matemātiskās metodes | 31 | |
3.1.5.1. | Matemātiskā aparāta izvēle un tā pamatojums | 31 |
3.1.5.3. | Aprakstošās statistikas | 31 |
3.1.5.4. | Datu sadalījuma normalitātes pārbaude | 32 |
3.1.5.5. | Korelāciju analīze | 32 |
3.1.5.6. | Saistības pētīšana ar pāreju pie nominālām vērtībām palīdzību | 33 |
3.1.5.7. | Procentu daļu atšķirības statistiskas nozīmības pētīšana ar Fišera kritērija palīdzību | 34 |
3.1.5.8. | Korelācijas koeficientu aprēķināšana atsevišķi augtajiem un atsevišķi zemajiem rādītājiem | 35 |
Pētījuma rezultātu skaitliskā analīze | 37 | |
Pētījuma rezultātu interpretācija | 38 | |
Nobeigums un secinājumi | 40 |
Nobeigums un secinājumi
Dotā darba mērķis bija: Sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa teorētiska analīze un empīriska saistības pārbaude starp tiem. Tas tika sasniegts, pakāpeniski īstenojot visus darbā izvirzītos uzdevumus. Tika veikta sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa teorētiskā analīze, noskaidrotas abu mainīgo pētīšanas metodes un aprakstīti sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa pētījumi sportistiem. Lai izpētītu sasniegumu motivāciju un pretenziju līmeni sportistiem tika sastādīta izlase uz Latvijas profesionālu klubu bāzes un izvēlētas metodikas saskaņā ar teorētiskajiem priekšstatiem un izvirzīto hipotēzi. Tika veikts pētījums un iegūtie dati apstrādāti ar speciālās statistiskās programmas palīdzību. Pētījumā izvirzītā hipotēze par to, ka pastāv saistība starp sasniegumu motivāciju un pretenziju līmeni sportistiem, apstiprinājās. Tika izcelta pozitīva, mēreni cieša korelācijas sakarība starp sasniegumu motivāciju un pretenziju līmeni. Analizējot atsevišķi augsta sasniegumu līmeņa rādītāja un pretenziju līmeņa saistību iegūtā saistība nebija statistiski nozīmīga, kas izskaidrojams ar izlases apjoma nepietiekamību. Lai pierādītu, ka panākumu gūšanas motivācija un augsts pretenziju līmenis ir sastīti statistiski nozīmīgi, nepieciešmas paplašināt izlasi. Arī tas, ka hipotēze apstiprinājās pie nozīmības līmeņa 0,05, ir izskaidrojams ar nelielo izlases apjomu.
Petījuma metodikas tika izvēlētas pietiekami veiksmīgi. Apstrādājot iegūtos datus tika izdarīts secinājums, ka izvēlētā pretenziju līmeņa pētīšanas metodika ērtāka ir nevis grupas, bet gan individuālā gadījuma pētīšanai. Grūtības sagādāja nepietiekamais veikto pētījumu skaits un sporta psiholoģijas pētījumu rezultātu zema pieejamība. Sakarā ar to, ka darba tēma ir aktuāla (par tās aktualitāti tiek runāts ievadā), ir nepieciešams veikt dziļāku šīs tēmas izpēti tieši uz sporta bāzes, jo kā ir redzams, sportistu motivācijas sfēra ir nedaudz atšķirīga un tā atšķirās arī individuālajos un komandas sporta veidos, kā arī dažādās sporta veidu specializācijās. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem datiem ir iespējams izdarīt secinājumus par klubu spēlētāju motivācijas sfēras īpatnībām un veikt komandu treneru konsultēšanu sakarā ar turpmāko komandas darbības efektivitātes iespējamo uzlabošanu.
Nobeigumā saskaņā ar izvirzīto mērķi un uzdevumiem, ir iespējams izcelt sekojošos galvenos secinājumus:
• Sasniegumu motivācijas jēdziena skaidrojumos kopīga tendence ir sasniegumu motivācijas saistības ar cilvēka vajadzību sfēru izcelšana, kā arī tās saistību ar veiksmes/neveiksmes kritērijiem kognitīvajā sfērā, un virzība uz noteiktu gala rezultātu, iegūstamu pateicoties personīgajām spējām, šī virzība precīzāk ir uz panākumu gūšanu vai izvarīšanos no neveiksmes;
• Salīdzinot sava starpā vairākus skaidrojumus, tika novērots, ka pretenziju līmenis vairāk tiek skaidrots kā noturīga personības īpašība, kas izpaužas kā tieksme sasniegt noteiktas grūtības pakāpes mērķi. Pieaugot cilvēka sasniegumiem, pieaug arī viņa pretenziju līmenis.
…
Par darba mērķi tika izvirzīta saistības pārbaude starp sasniegumu motivāciju un pretenziju līmeni sportistiem un praktisko rekomendāciju izstrāde balstoties uz pētījuma rezultātiem. Tas iekļāva arī iepriekšēju sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa teorētisko priekšstatu izskatīšanu. Balstoties uz teorētiskajā daļā aprakstītajiem pētījumiem tika izvirzīta hipotēze par to, ka starp sasniegumu motivāciju un pretenziju līmeni pastāv saistība. Darba mērķa sasniegšanai tika sastādīta izlase, izvēlētas metodikas, veikts pētījums un matemātiski apstrādāti tā rezultāti. Rezultātu matemātiskā apstrāde ļāva izdarīt secinājumus par hipotēzes apstiprināšanos.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas. Nav pievienoti visi pielikumi.
- Bērna pašnovērtēšanās
- Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X
- Sasniegumu motivācijas un pretenziju līmeņa saistība sportistiem
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Agresivitātes un emocionālās noturības rādītāju salīdzinājums 12 - 14 gadus veciem pusaudžiem no pilnām un nepilnām ģimenēm un bērnu namu audzēkņiem
Diplomdarbs augstskolai73
-
Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai68
-
Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Diplomdarbs augstskolai52
-
Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ar darbu un psiholoģiskā klimata savstarpējās sakarības
Diplomdarbs augstskolai48