Mūsdienu pasaulē, kur pastāv liela konkurence, uzņēmumiem ir jācīnās par ikvienu klientu. Tiem ir jāpiemērojas klientu prasībām, lai spētu izdzīvot un konkurēt ar līdzīgu preču ražotājiem vai pakalpojumu sniedzējiem. Tas gan kļūst arvien grūtāk, jo cilvēku prasības aug. Viņi saprot, cik ir nepieciešami uzņēmumu pastāvēšanai, kad bankrots ir ikdienišķa parādība, un līdz ar to gaida arvien labākus un izdevīgākus piedāvājumus. Kā ne kā klientiem ir izvēles iespējas.
E. Grīns savā grāmatā “Efektīva personiskā saziņa sabiedriskajās attiecībās” ir teicis: “Pirmais uzdevums, veidojot jebkādu saziņu, ir gūt uzticību. Cilvēki vispirms pērk uzticību, un tikai pēc tam preces.” [4;67]. Tā arī ir panākumu atslēga. Ja klienti uzticēsies kādam konkrētam pakalpojumu un preču tirgotājam, viņi atgriezīsies un nemeklēs alternatīvas. Darba mērķis ir noskaidrot, kā sabiedrisko attiecību speciālists, izmantojot verbālo un neverbālo komunikāciju, var iegūt klientu uzticību. Protams, iesākumā ir jāizpēta un jāizzina gan valoda, gan žesti, lai veiksmīgi varētu ar tiem manipulēt. Viens nepareizs rokas mājiens vai intonācija, un pircējs var aiziet uz neatgriešanos. Tādēļ personām, kuras strādā ar cilvēkiem, kā, piemēram, sabiedrisko attiecību speciālists, komunikācijai ir jābūt nevainojamai.
Pētījuma objekts: sabiedrisko attiecību speciālista komunikatīvās kompetences būtība profesionālajā darbībā.
Pētījuma priekšmets: Latvijas sabiedrisko attiecību speciālista komunikatīvā kompetence dabā ar klientiem uzticības iegūšanā uzņēmumā SIA “Venda – 2”.
Pētījuma mērķis: uzzināt, kā veiksmīgi iegūt klienta uzticību, izmantojot verbālo un neverbālo saziņu. Iegūstot plašāku priekšstatu par verbālo un neverbālo komunikāciju palielinās iespēja iegūt klientu uzticību, tadējādi palielinot ienākumus.
Pētījuma uzdevumi:
1.Raksturot verbālās saziņas nepieciešamību sabiedrisko attiecību speciālista darbā.
2.Izskaidrot neverbālās saziņas aspektus un nepieciešamību sabiedrisko attiecību speciālista darbībā.
3.Izpētīt, ar kādiem verbālās un neverbālās saziņas līdzekļiem efektīvi var iegūt klientu uzticību.
Pētījuma bāze: uzņēmums SIA “Venda – 2” , struktūrvienība – veikals (Rīgā). Pētījumā tiek iesaistītas divas pārdevējas un pēc nejaušības principa izvēlēti pircēji.
Teorētiskā bāze: A. Pētersons, Dž. Eiders, Dž. Hodžsone, E. Grīns, I. Ezera, R. Fišers, S. Momontovs, V. Reņģe un interneta resursi.
Praktiskā bāze: praktiskā daļa tika izstrādāta, analizējot sabiedriskās attiecības jomu uzņēmumā SIA “Venda – 2”. …