Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:153789
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.07.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Rezumējums    5
  Abstract    5
  Ievads    6
1.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas definējums    8
2.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību teorētiskajos modeļos    10
3.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību praksē    13
3.1.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas nepieciešamība    13
3.2.  Ar sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu saistītās problēmas    15
4.  Teorētiskās pieejas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanai    22
4.1.  Mērķu un mērķuzdevumu formulējumu nozīme sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā    22
4.2.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes mērīšana    24
4.2.1.  Produktivitātes mērījumi    24
4.2.2.  Īstermiņa rezultātu mērījumi    24
4.2.3.  Ilgtermiņa rezultātu mērījumi    25
4.2.4.  Biznesa un/vai organizācijas rezultātu mērīšana    26
4.3.  Programmas plānošanas, īstenošanas un iedarbības novērtēšanas process    26
4.3.1.  Sagatavošanas līmenis    27
4.3.2.  Īstenošanas līmenis    27
4.3.3.  Iedarbības līmenis    28
4.4.  Izpētes metodes sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā    30
4.4.1.  Izpētes metodes produktivitātes mērīšanai    31
4.4.2.  Izpētes metodes īstermiņa rezultātu mērīšanai    32
4.4.3.  Izpētes metodes ilgtermiņa rezultātu mērīšanai    33
5.  Metode    35
5.1.  Izlase    35
5.2.  Intervijas procedūra    35
5.3.  Datu analīze    36
6.  Rezultāti un diskusija    37
6.1.  Dati par respondentiem    37
6.2.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metodes    37
6.2.1.  Publikācijas un to analīze    37
6.2.2.  Atskaites    41
6.2.3.  Kvantitatīvie pētījumi    42
6.2.4.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas modeļi    43
6.2.5.  Citas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metodes    44
6.3.  Faktori, kas ietekmē sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metožu izvēli    45
6.4.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas loma sabiedriskajās attiecībās    47
6.5.  Ieteikumi sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas uzlabošanai sabiedrisko attiecību aģentūru darbā    48
6.6.  Nepieciešamās zināšanas par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu    48
6.7.  Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana citās sabiedrisko attiecību aģentūrās    49
6.8.  Iegūto zināšanu par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu veidi    50
  Secinājumi    51
  Literatūra    52
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Sabiedrisko attiecību aģentūru darbā lielu lomu spēlē klienti un to vēlmes, vajadzības un iespējas. Tas atspoguļojas arī tajā, kādas metodes tiks izmantotas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā.
Galvenā problēma saistībā ar novērtēšanu tika minēta klientu nevēlēšanās maksāt par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu, jo īpaši kvantitatīviem pētījumiem, to lielo izmaksu dēļ. Šī problēma, balstoties uz vairāku respondentu atbildēm, sakņojas arī neprecīzā izpratnē par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kā un ko tās var panākt.
Pētījumus lielākoties pasūta lieli vietējie uzņēmumu vai kādi starptautiski uzņēmumi, taču lielums nevienmēr garantē, to, ka uzņēmums patiešām pasūtīs pētījumus un ievēros teorijā balstīto pieeju par pētījuma veikšanu pirms un pēc kampaņas, lai novērtētu tās ietekmi.
Problēma saistībā ar sabiedrisko attiecību novērtēšanu varētu slēpties arī uzskatos par sabiedrisko attiecību novērtēšanas nepieciešamību sabiedrisko attiecību aģentūru vidū. Jo tika izteikti viedokļi, ka citas metodes, kas prasa mazāk līdzekļu un laika, spēj sniegt atbildes uz to, cik kura kampaņa ir bijusi veiksmīga, turklāt mazām kampaņām pētījumi nav nepieciešami, jo nav novērojamas lielas socioloģiskas izmaiņas.
Aģentūras izmanto dažādas izpētes metodes, taču atzīst, ka pastāv vēl daudzas citas, un realitātē tiek izmantotas dažas. Daļa no minētajām metodēm, balstoties sabiedrisko attiecību teorijā, tiek uzskatītas par neformālām izpētes metodēm.
Pētījumi tiek veikti retos gadījumos, galvenokārt tad, ja ir liela kampaņa un klients ir gatavs par tiem maksāt.
Klienti, ar kuriem aģentūras sadarbojas ilgstošāk, labāk izprot, ko var panākt ar sabiedriskajām attiecībām un kā ir jāveic sabiedrisko attiecību darbs, tostarp novērtēšana.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1244539
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties