Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Sabiedriskās attiecības
Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedris...-
Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību aģentūrās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Rezumējums | 5 | |
Abstract | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas definējums | 8 |
2. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību teorētiskajos modeļos | 10 |
3. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību praksē | 13 |
3.1. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas nepieciešamība | 13 |
3.2. | Ar sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu saistītās problēmas | 15 |
4. | Teorētiskās pieejas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanai | 22 |
4.1. | Mērķu un mērķuzdevumu formulējumu nozīme sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā | 22 |
4.2. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes mērīšana | 24 |
4.2.1. | Produktivitātes mērījumi | 24 |
4.2.2. | Īstermiņa rezultātu mērījumi | 24 |
4.2.3. | Ilgtermiņa rezultātu mērījumi | 25 |
4.2.4. | Biznesa un/vai organizācijas rezultātu mērīšana | 26 |
4.3. | Programmas plānošanas, īstenošanas un iedarbības novērtēšanas process | 26 |
4.3.1. | Sagatavošanas līmenis | 27 |
4.3.2. | Īstenošanas līmenis | 27 |
4.3.3. | Iedarbības līmenis | 28 |
4.4. | Izpētes metodes sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā | 30 |
4.4.1. | Izpētes metodes produktivitātes mērīšanai | 31 |
4.4.2. | Izpētes metodes īstermiņa rezultātu mērīšanai | 32 |
4.4.3. | Izpētes metodes ilgtermiņa rezultātu mērīšanai | 33 |
5. | Metode | 35 |
5.1. | Izlase | 35 |
5.2. | Intervijas procedūra | 35 |
5.3. | Datu analīze | 36 |
6. | Rezultāti un diskusija | 37 |
6.1. | Dati par respondentiem | 37 |
6.2. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metodes | 37 |
6.2.1. | Publikācijas un to analīze | 37 |
6.2.2. | Atskaites | 41 |
6.2.3. | Kvantitatīvie pētījumi | 42 |
6.2.4. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas modeļi | 43 |
6.2.5. | Citas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metodes | 44 |
6.3. | Faktori, kas ietekmē sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas metožu izvēli | 45 |
6.4. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas loma sabiedriskajās attiecībās | 47 |
6.5. | Ieteikumi sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanas uzlabošanai sabiedrisko attiecību aģentūru darbā | 48 |
6.6. | Nepieciešamās zināšanas par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu | 48 |
6.7. | Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana citās sabiedrisko attiecību aģentūrās | 49 |
6.8. | Iegūto zināšanu par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu veidi | 50 |
Secinājumi | 51 | |
Literatūra | 52 |
SECINĀJUMI
Sabiedrisko attiecību aģentūru darbā lielu lomu spēlē klienti un to vēlmes, vajadzības un iespējas. Tas atspoguļojas arī tajā, kādas metodes tiks izmantotas sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanā.
Galvenā problēma saistībā ar novērtēšanu tika minēta klientu nevēlēšanās maksāt par sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšanu, jo īpaši kvantitatīviem pētījumiem, to lielo izmaksu dēļ. Šī problēma, balstoties uz vairāku respondentu atbildēm, sakņojas arī neprecīzā izpratnē par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kā un ko tās var panākt.
Pētījumus lielākoties pasūta lieli vietējie uzņēmumu vai kādi starptautiski uzņēmumi, taču lielums nevienmēr garantē, to, ka uzņēmums patiešām pasūtīs pētījumus un ievēros teorijā balstīto pieeju par pētījuma veikšanu pirms un pēc kampaņas, lai novērtētu tās ietekmi.
Problēma saistībā ar sabiedrisko attiecību novērtēšanu varētu slēpties arī uzskatos par sabiedrisko attiecību novērtēšanas nepieciešamību sabiedrisko attiecību aģentūru vidū. Jo tika izteikti viedokļi, ka citas metodes, kas prasa mazāk līdzekļu un laika, spēj sniegt atbildes uz to, cik kura kampaņa ir bijusi veiksmīga, turklāt mazām kampaņām pētījumi nav nepieciešami, jo nav novērojamas lielas socioloģiskas izmaiņas.
Aģentūras izmanto dažādas izpētes metodes, taču atzīst, ka pastāv vēl daudzas citas, un realitātē tiek izmantotas dažas. Daļa no minētajām metodēm, balstoties sabiedrisko attiecību teorijā, tiek uzskatītas par neformālām izpētes metodēm.
Pētījumi tiek veikti retos gadījumos, galvenokārt tad, ja ir liela kampaņa un klients ir gatavs par tiem maksāt.
Klienti, ar kuriem aģentūras sadarbojas ilgstošāk, labāk izprot, ko var panākt ar sabiedriskajām attiecībām un kā ir jāveic sabiedrisko attiecību darbs, tostarp novērtēšana.
…
Lai sasniegtu pētījuma mērķi un rastu atbildes uz pētījuma jautājumiem, tika izmantotas dziļās intervijas, kas ļauj veikt padziļinātu situācijas izpēti, tādējādi gūstot atbildes uz jautājumiem par procesu, problēmām un to cēloņiem, kas nebūtu iespējams veicot kvantitatīvu izpēti. Iegūtie dati tika apkopoti, analizēti, izdarīti secinājumi. Šāda veida pētījums līdz šim nav veikts.
- Sabiedrisko attiecību efektivitātes novērtēšana sabiedrisko attiecību aģentūrās
- Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
- Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Diplomdarbs augstskolai73
-
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85
-
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
Diplomdarbs augstskolai60
-
Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Valmieras maiznieks”
Diplomdarbs augstskolai43