Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Rotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem

    TOP 100

    Diplomdarbs44 Pedagoģija

14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:635795
 
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā    5
  Ievads    5
1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    6
1.1.  Vispārējās attīstības likumsakarības    6
1.2.  Runas attīstība bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    12
1.3.  Skaņu izrunas traucējumi, to cēloņi    18
2.  Fonemātiskās uztveres būtība, tās ietekmējošie faktori    13
3.  Rotaļas – fonemātiskās uztveres sekmēšanas līdzeklis    21
4.  Pirmsskolas izglītības skolotāja sadarbība ar logopēdu    26
5.  Rotaļu atlase un izmantošana fonemātiskās uztveresaktivizēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    30
5.1.  Bērnu fonemātiskās uztveres izpēte    34
5.2.  Rotaļu atlase un pielietošana darbā ar bērniem skaņu pareizizrunas rosināšanai    37
5.3.  Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze    43
  Secinājumi    43
  Izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Darba izstrādes gaitā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par rotaļas nozīmi fonemātiskās uztveres attīstībā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu rotaļas izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanā .
Realizējot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus , tika gūti šādi secinājumi:
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām un to ietekmi valodas veidošanās procesā, ir jārespektē bērna daudzšķautņainā daba, kura nevar attīstīties bez pieaugušā mērķtiecīgas virzības.
2. Daudzu valodas attīstības traucējumu pamatā ir nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere, t. i. , spēja diferencēt pēc izrunas līdzīgās skaņas, tāpat arī nepietiekami attīstīta spēja runas plūsmā nodalīt valodas skaņu kompleksus – vārdus, tos atcerēties un tikpat precīzi atkārtot.
3. Vecākajā pirmsskolas vecumā, lai sekmīgi sāktu mācīties lasīt un rakstīt, ir nepieciešams pamats – pilnvērtīga runas un valodas attīstība. Un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
4. Fonemātiskās uztveres aktivizēšanā veiksmīgi izmantojami speciāli vingrinājumi un rotaļas, kas piesaista bērnu uzmanību. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un uzmanības attīstīšana, ko realizē ar speciālu rotaļu palīdzību.
5. Nodarbību un ārpusnodarbību laikā, pielietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
6. Veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot aptaujas rezultātus un analizējot bērnu darbus, var izdarīt secinājumus, ka rotaļām izvirzītais uzdevums – veicināt fonemātiskās uztveres attīstību, tika sekmīgi veikts un izvirzītā hipotēze, ka bērnu fonemātiskā uztvere pilnveidojas, ja skolotājs sistemātiski izmanto rotaļas runas nodarbību un ārpusnodarbību laikā, ir pierādīta.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −28,40 €
Materiālu komplekts Nr. 1242003
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties