Darbā analizētas 4 - 5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Veikts pētījums, kurā noskaidrotas rotaļu izmantošanas iespējas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē. Izstrādāti un piedāvāti metodiskie paņēmieni skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai pirmsskolas izglītības iestādē.
Atslēgas vārdi: BĒRNU ATTĪSTĪBA, ROTAĻA, ROTAĻNODARBĪBA, SKAITS, SKAITĪŠANA, PĒTĪJUMS.
Pētījuma jautājums: kā 4 - 5 gadus vecu bērnu skaita un skaitīšanas jēdzienu apguvi ietekmē rotaļa?
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības un rotaļu izmantošanas iespējas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē.
Pētījuma uzdevumi:
1. Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par bērnu attīstības īpatnībām.
2. Aplūkot rotaļas pielietojuma iespēju skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai.
3. Izstrādāt un apkopot rotaļas skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai.
4. Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē.
Pētījuma metodes:
teorētiskās: pedagoģiskās, psiholoģiskās, metodiskās literatūras analīze.
empīriskās: pārrunas ar bērniem, skolotāju anketēšana, dokumentu izpēte, tiešā novērošana.
Pētījuma bāze: Daugavpils 18. pirmsskolas izglītības iestādes 4 - 5 gadus vecie bērni, 10 studiju programmas pirmsskolnieku skolotājas 4. studiju gada studējošo anketēšana.
Darbu iespējams izmantot pirmsskolas izglītības skolotājiem 4 - 5 gadīgo bērnu skaita un skaitīšanas jēdzienu apguvei.