SECINĀJUMI
1. Vidējās profesionālās izglītības jomā valsts profesionālās skolas konkurē ne tikai savā starpā, bet tirgus daļu jādala arī ar privātām mācību iestādēm, kuras piedāvā vidējās profesionālās izglītības programmas un arī kursus.
2. Ar konkurētspēju ekonomikā un uzņēmējdarbības teorijā saprot uzņēmuma spēju pārdot savus produktus, preces vai pakalpojumus tirgū. Jo augstāka tā ir, jo lielāku tirgus daļu uzņēmumam iespējams iegūt. Pamatojoties uz mūsdienu konkurences teorijām, konkurētspēju var veicināt ar zemākām izmaksām un ar specializāciju. Izglītības iestādes kontekstā, konkurētspēju var veicināt palielinot audzēkņu skaitu un īstenojot radniecīgas mācību programmas.
3. Vairākām skolām ir aktuāls jautājums par pozitīva skolas tēla veidošanu vietējās sabiedrības acīs. Mūsdienās vecāki un skolēni sākuši pievērst pastiprinātu uzmanību skolas prestižam, skolas labajam vārdam.
4. Izglītības iestādes reklāmai ir būtiska nozīme, jo reklāma ir viena no iespējām piesaistīt sabiedrības uzmanību skolai un skolā īstenojamajām programmām. Īstenojot reklāmu internēta un masu medijos, var veicināt sabiedrības informēšanu par skolas sasniegumiem.
5. Vidusskolēni un profesionālās izglītības iestādes audzēkņi visvairāk izmanto Internetu kā informācijas līdzekli, lai sameklētu sev piemēroto izglītības iestādi.
6. Rīgas Stila un modes profesionālā vidusskola īsteno plašu mācību programmu klāstu, piedāvā bezdarbnieku pārkvalifikācijas kursus, profesionālo apmācību Iļģuciema cietumā, ka arī ir veiksmīgi iesaistīta Eiropas Strukturālo Fondu (ESF) projektos, līdz ar to var secināt, ka skola ir konkurētspējīga vidējas profesionālās izglītības tirgū. Lai noturētu savas pozīcijas tirgū krīzes ekonomikas apstākļos, skola veiksmīgi īsteno radniecīgas programmas, kas palīdz samazināt administratīvās un saimnieciskās izmaksas.
7. Darba sākumā izvirzītā hipotēze, ka skola kļūst atpazīstama sabiedrībā un līdz ar to nostabilizēsies izglītojamo skaits, ja tiek mērķtiecīgi veidots skolas tēls un sabiedrība tiek regulāri iepazīstināta ar skolas sasniegumiem, ir apstiprinājusies.
…