Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Rīgas domes kultūras pārvaldes un tās iestāžu padotība: atsevišķi institucionālie un funkcionālie aspekti

     

    Diplomdarbs47 Tiesības

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:580483
 
Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 65 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pastarpinātā pārvalde    5
1.2.  Iestādes tiesiskais statuss un padotības formas    9
2.  PastarpinātĀs pārvaldes funkcijas, To Realizācijas mehānismi un atbildība    17
2.1.  Pastarpinātās pārvaldes funkcijas    17
2.2.  Pastarpinātās pārvaldes funkciju realizācijas mehānismi    22
2.3.  Pastarpinātās pārvaldes iestādes atbildība    28
3.  Rīgas domes Kultūras pārvalde un tās pakļautības iestādes    32
3.1.  Rīgas domes Kultūras pārvaldes tiesiskais statuss un loma valsts pārvaldē    32
3.2.  Rīgas domes Kultūras pārvaldes pakļautības iestāžu tiesiskais statuss un loma valsts pārvaldē    40
  Kopsavilkums    51
  АНОТАЦИЯ    53
  ANNOTATION    54
  Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts    55
Darba fragmentsAizvērt

No 1993.gada Latvijas Republikā notiek valsts pārvaldes reforma. Valsts pārvaldes organizācija tiek dalīta tiešā pārvaldē un pastarpinātā pārvaldē.
Ir divas institūcijas pastāvēšanas noteicošās pazīmes: institucionālās pazīme un funkcionālās pazīme. Institucionāli institūcija ir organizatoriski patstāvīga, taču tā ir atkarīga tiesiski, tā pastāv neatkarīgi no institūcijas vadītāja, tomēr tā nav patstāvīgs tiesību subjekts (tā pati par sevi nevar būt tiesā kā prasītājs vai atbildētājs). Funkcionāli institūcija īsteno pārvaldes veicēju tiesiskās intereses, tai nav pašai savu interešu (amatnieku kameras valde darbojas amatnieku kameras, nevis savās interesēs).1
Šīs pazīmes bieži vien rada neskaidrības gan iestāžu vadītājiem, gan darbiniekiem, gan citām privātpersonām. Rodas jautājumi, kāda ir iestādes kompetence, rīcībspēja, kāds ir iestādes tiesiskais statuss valsts pārvaldes sistēmā. Kādas ir publisko tiesību juridiskās personas pazīmes? No kuras iestādes budžeta segs mantiskos zaudējumus trešajai personai?
2002.gadā tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas nosaka vispārējos principus un savstarpējo hierarhiju valsts institucionālai un funkcionālai sistēmai. Lai gan ir pieņemti vēl daudz citi normatīvie akti, katrā no tiem ir noteikts konkrēts valsts pārvaldes iestādes tiesiskais statuss un funkcijas, ko tai jāveic. Jautājums, vai šis tiesiskais statuss atbilst iestādes veicamajām funkcijām un kompetencei, un līdz ar to arī lomai valsts pārvaldes īstenošanā. Juridiskās literatūras par publisko pārvaldi ir samērā maz. Publiskā pārvalde ir analizēta Kārļa Dišlera rakstos un grāmatās.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1388014
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties