Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Reklāmas teksts un ekstralingvistiskie faktori-
Reklāmas teksts un ekstralingvistiskie faktori
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Masu komunikācija — sabiedrības socializācijas nepieciešamais faktors | 8 |
1.1. | Reklāma kā specifiska sociālās komunikācijas forma. Reklāmas funkcijas | 8 |
1.2. | Reklāma kā daudzveidīgs pētījumu objekts | 9 |
1.3. | Biroja administratora loma uzņēmuma mārketinga komunikācijā | 11 |
2. | Teksts kā reklāmas komunikācijas galvenais elements. Reklāmas ziņojums | 13 |
2.1. | Reklāmas ziņojuma neverbālie elementi | 15 |
2.1.1. | Attēls | 16 |
2.1.2. | Reklāmas teksta grafiskais dizains, raksta funkcijas un stilistiski komunikatīvās iespējas | 16 |
2.1.3. | Krāsu funkcijas reklāmā | 18 |
2.2. | Verbālais teksts | 21 |
2.3. | Ietekmēšanas paņēmieni mūsdienu reklāmā | 22 |
2.4. | Reklāmas teksta kompozīcija: virsraksts, pamatteksts, kopsavilkums, slogans un rekvizīti | 23 |
2.5. | Reklāmas valodas stilistiskās īpatnības | 24 |
2.6. | Valodas izteiksmes līdzekļi kā efektīvās iedarbības instruments | 27 |
2.6.1. | Tropi | 27 |
2.6.2. | Stilistiskās figūras | 30 |
2.6.3. | Sinonīmi | 31 |
2.6.4. | Neoloģismi | 32 |
2.6.5. | Reklāmas teksta sintakse | 33 |
2.7. | Ekstralingvistiskie faktori | 35 |
2.8. | Literārās valodas normu ievērošna | 36 |
Secinājumi | 38 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 40 |
Par vienu no mūsdienu īpatnībām kļūst arvien pieaugošā plašsaziņas informācijas līdzekļu, tajā skaitā arī reklāmas, ietekme uz sabiedrību kopumā un arī uz katra indivīda apziņu. Reklāma ir kļuvusi par objektīvu realitāti, ar kuru katram cilvēkam jāmācās sadzīvot. Tāpēc tādas unikālas un daudzpusīgas parādības kā reklāma pētījums ir aktuāls, jo tas atklāj mērķauditorijas ietekmēšanas veidus un līdzekļus, kā arī palīdz pareizi uztvert un novērtēt reklāmas tekstu.
Kvalifikācijas darba tēma ir “Reklāmas teksts un ekstralingvistiskie faktori”.
Pētījuma objekts ir reklāma, kurā verbālie un neverbālie komponenti veido vienotu vizuālu, jēdzienisku un funkcionālu veselumu, kas nodrošina kompleksu ietekmi uz adresātu.
Pētījuma priekšmets ir lingvistiskie un paralingvistiskie ietekmes līdzekļi mūsdienu reklāmu tekstos, ievērojot arī ekstralingvistiskos faktorus.
Pētījuma mērķi:
1.Noteikt reklāmas tekstu īpatnības, lingvistiskos līdzekļus un neverbālos instrumentus, kurus izmanto reklāmas mērķauditorijas ietekmēšanai.
2.Formulēt iegūto zināšanu svarīgumu biroja administratora darbrbā.
3.Attiecināt izpētīto materiālu uz biroja administratora darbu.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, bija jārisina šādi uzdevumi:
1.Izpētīt teorētisko materiālo par uzdoto tēmu.
2.Savākt pētījuma veikšanai dažādā tipa reklāmas tekstu nepieciešamo apjomu, izpētīt to struktūru un izdalīt tajos:
neverbālos ietekmēšanas līdzekļus;
verbālos ietekmēšanas līdzekļus.
3.Izpētīt, kādi ekstralingvistiskie faktori ietekmē reklāmas teksta struktūru un verbālo / neverbālo līdzekļu izveli.
4.Akcentēt, kādas zināšanas par reklāmas teksta īpatnībām var būt izmantotas biroja administratora darbā.
Darba hipotēze ir šāda:
1.Reklāmai ir sarežģīta struktūra: tajā var ietilpt vārdiskā daļa, attēli, krāsas un skaņas. Reklāma ir jāuztver kompleksi, citādi tā zaudē savu nozīmi.
2.Reklāmai ir jāpiemīt ietekmējošam spēkam, tai ir jāspēj mudināt uz kādu konkrētu rīcību un šī mērķa sasniegšanai jābūt veltītiem visiem reklāmas elementiem.
3.Konkrētu līdzekļu izvēle reklāmas sastādīšanai un ietekmes metodes ir atkarīgas no dažādiem ekstralingvistiskiem faktoriem (ko, kam un kā jaapazinjo).
Pētījuma novatorismu nosaka tas, ka šajā darbā autors akcentē biroja administratora zināšanu nepieciešamību reklāmas komunikācijas jomā. Reklāmas teksta uzbūves principu, to sarežģītās, daudzkomponentu struktūras, kā arī psiholoģiskās ietekmēšanas veidu izpratne dos biroja administratoram iespējas uzlabot savas komunikatīvās prasmes un profesionālās iemaņas, radot reklāmas tekstus, sludinājumus un paziņojumus, analizējot tos vai citus reklāmas ziņojumus un izvērtējot to stiprās puses vai trūkumus.…
Informācijas vide ietekmē cilvēku, palīdz tam orientēties dinamiskajā sociāli ekonomiskajā un politiskajā situācijā kā vietējā, tā arī globālā mērogā, veido viņu kā personību un aktīvu sociālo subjektu. “Cilvēks, viņa ikdienas dzīve kļūst arvien vairāk atkarīga no masu komunikācijas, kura tam rada sava veida otro realitāti, subjektīvo realitāti, kuras ietekme ir ne mazāk svarīga, kā objektīvās realitātes ietekme” (25).
- A/s "Latvijas Balzams" - darbības efektivitāte, attīstības perspektīvas un tendences
- Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
- Reklāmas teksts un ekstralingvistiskie faktori
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!A/s "Latvijas Balzams" - darbības efektivitāte, attīstības perspektīvas un tendences
Diplomdarbs augstskolai63
-
Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
Diplomdarbs augstskolai56
-
Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Uzņēmējdarbības vide un ārvalstu investīcijas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai108
Novērtēts!