Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "...-
Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
TEORĒTISKĀ DAĻA | 7 | |
1. | Reklāmas teorētiskais raksturojums | 7 |
1.1. | Reklāmas jēdziens un būtība | 7 |
1.2. | Reklāmas mērķi un uzdevumi | 10 |
1.3. | Reklāmas veidi | 12 |
2. | Reklāmas veidošanas posmi un to raksturojums | 17 |
2.1. | Reklāmas mērķu un uzdevumu noteikšana | 23 |
2.2. | Reklāmas izmaksu plānošana | 26 |
2.3. | Reklāmas ziņojumu izstrāde | 30 |
2.4. | Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle | 32 |
2.5. | Reklāmas efektivitātes novērtējums | 45 |
3. | Reklāmas psiholoģiskā iedarbība uz patērētāju | 52 |
PRAKTISKĀ DAĻA | 59 | |
4. | SIA "Rimi Latvija" darbības raksturojums | 59 |
5. | SIA "Rimi Latvija" reklāmas aktivitāšu raksturojums un analīze | 65 |
6. | Patērētāju attieksme pret SIA "Rimi Latvija” reklāmas aktivitātēm | 71 |
Secinājumi un priekšlikumi | 77 | |
Kopsavilkums | 81 | |
Nosacīto saīsinājumu saraksts | 85 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 86 | |
Pielikumi | 88 |
Bakalaura darbā „Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA „Rimi Latvija” izanalizēta reklāmas veidošana tās pielietojums un efektivitātes novērtēšana no teorijas viedokļa, kā arī analizētas SIA „Rimi Latvija” reklāmas aktivitātes.
Bakalaura darbs sastāv no 6 nodaļām, kur pirmajā daļā tiek aprakstīts reklāmas jēdziens un tā būtība. Otrajā nodaļā tiek aprakstīti reklāmas organizēšanas galvenie principi un salīdzināti masu saziņas līdzekļi. Trešajā nodaļā pētīta reklāmas psiholoģiskā iedarbība uz patērētāju. Ar ceturto nodaļu bakalaura darbā sākas praktiskā daļa, tajā tiek raksturota SIA „Rimi Latvija” darbība. Piektajā nodaļā tiek aprakstītas uzņēmuma reklāmas aktivitātes. Sestajā nodaļā, apkopojot aptaujas anketas rezultātus, tika pētīta patērētāju attieksme pret Rimi reklāmas aktivitātēm.
Cilvēku rīcību ietekmē noteikti motīvi, kas virza uz konkrētiem mērķiem. Reklāmas galvenais mērķis ir padarīt cilvēkus par pircējiem. Laba reklāma cilvēkā rada pārliecību, ka tieši reklamētās preces viņam trūkst. Ja vēlmi nav iespējams apmierināt tūlīt, psiholoģiski pareizi izvirzīta reklāma dod motivāciju to īstenot vēlāk, kad ir nepieciešamie līdzekļi. Reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai varētu pavēstīt citiem cilvēkiem kādu svarīgu ziņu.
Tēmas aktualitāti pamato tas, ka ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu, lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi un viens no tiem ir reklāma. Mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, grūti iztēloties kādu svarīgu preci, kurai nebūtu reklāmas. Ir tāda frāze: „Reklāma ir tirdzniecības dzinējs”, tā tas arī ir, jo reklāma sniedz informāciju par preci, iepazīstina un pārliecina potenciālos pircējus iegādāties preci. Atšķirībā no parasta informācijas ziņojuma, gala rezultātā reklāma izraisa potenciālajā pircējā interesi un reklāmas mērķis ir palielināt pieprasījumu pēc preces.
Reklāmas dažādus aspektus ir pētījuši daudzi Latvijas un ārvalstu zinātnieki, piemēram J. Beļčikovs, V. Praude, J. Šalkovska, H. Kārters, Dž. Vītera. Tomēr pagaidām, it īpaši Latvijā ir maz pētījumu, kas padziļināti pētītu reklāmas efektivitāti vai arī reklāmas psiholoģisko iedarbību uz cilvēku.
Reklāmdevējiem un aģentūrām nav 100% pārliecības par to vai izvēlētais jaunais medijs ir sniedzis vēlamo rezultātu un ja ir tad kādu?
Pētījuma mērķis ir izpētīt reklāmas aktivitāšu pielietojumu tirdzniecības uzņēmumā SIA „Rimi Latvija”. Lai sasniegtu šo mērķi bakalaura darbam ir izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Apskatīt reklāmas teorētisko raksturojumu;
2.Raksturot reklāmas veidošanas posmus;
3.Aprakstīt reklāmas psiholoģisko iedarbību uz patērētāju;
4.Aprakstīt SIS „Rimi Latvija” darbību;
5.Izpētīt patērētāju attieksmi pret SIA „Rimi Latvija” reklāmas aktivitātēm.…
1. Reklāmas teorētiskais raksturojums 2Reklāmas veidošanas posmi un to raksturojums. 3. reklāmas psiholoģiskā ietekme uz patērētāju. Tas viss analizēts uz konkrēta uzņēmuma piemēra.
- Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
- Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
- Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts!