Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:856454
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.06.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 68 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. [23, 5.lpp.]
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai firmas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu palīdzību.

1.1. Ieskats reklāmas vēsturē

Vēstures gaita reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai kādai cilvēku grupai būtu iespēja pavēstīt citiem tās vai citas komerciāla rakstura ziņas.
Reklāma ir izveidojusies vienlaicīgi ar tirdzniecību. Vārds reklāma ir latīņu cilmes vārds, kas darināts no vārda reclamare – kliegt pretim. Ar vārdu reklāma saprot pasākumus, kuru mērķis ir padarīt kaut ko plaši pazīstamu, izraisīt patērētāju, pircēju interesi.
Kairas Arheoloģijas muzejā atrodams 2500 gadu vecs akmens, uz kura lasāms uzraksts: ”Es, Rinoss no Krētas salas, skaidroju sapņus”. Tas ir viens no vissenākajiem reklāmas veida tekstiem pasaulē.
Savukārt Londonā glabājas kāds Ēģiptes papiruss, kura hieroglifi vēsta, ka tiek pārdots vergs. Arī Mezopatāmijā vīna, labības un lopu tirgotajiem jau sirmā senatnē bija akmeni vai kokā iecirsti spiedogi jeb “preču zīmes”.
Afišu pirmsākumi ir atrasti Senās Grieķijas teritorija Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu.[51.,4.-5. lpp.]
Tā kā agrajos viduslaikos pamatā pastāvēja naturālā saimniecība, tirdzniecība bija ļoti vāji attīstīta, valdīja vispārējs analfebetisms, tad arī reklāmas attīstība praktiski nenotika. Reklāmas vēsturē to sauc par “tukšo” periodu.
Līdz ar Renesanses laikmeta sakumu un kapitālistisko attiecību veidošanas radās vajadzība ne tikai pēc mutvārdu sludinājumiem, bet arī pēc rakstveida sludinājumiem.
Laikam, viens no svarīgākiem notikumiem, kas iegāja mūsdienu reklāmas vēsturē ir noņemamo burtu izgudrojums ar Johannu Guttenbergu 1440. gadā. Viņa izgudrojums kļuva par jauno masu nozīmes reklāmas nesēja sakumu, to skaitā bija drukātas afišēs, skrejlapas un avīžu sludinājumu. [48., 33.-35. lpp.]
Pirmo iespiesto sludinājumu ir izdevis angļu tipogrāfs Viljams Kokstons 1473. gadā. Tajā tika pavēstīts par Bībeles izdošanu. Tas bija svarīgs solis reklāmas attīstībā, jo šīs reklāmas lapiņas varēja nogādāt uz jebkuru pilsētu, vai valsti.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties