-
Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs40 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 8 | |
1. | ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA | 10 |
1.1. | Reklāmas būtība un loma sabiedrībā | 10 |
1.2. | Reklāmas plānošanas process | 12 |
1.2.1. | Reklāmas mērķi un mērķa auditorija | 12 |
1.2.2. | Reklāmas izmaksu plānošana | 14 |
1.2.3. | Reklāmas sauklis | 18 |
1.2.4. | Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle | 23 |
1.3. | Reklāmas iespējas internetā | 26 |
1.4. | Reklāmas efektivitātes novērtēšana | 28 |
2. | PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA | 32 |
2.1. | Latvijas mediju tirgus | 32 |
2.1.1. | Reklāmas izplatīšanas līdzekļi | 32 |
2.1.2. | Lielākie reklāmdevēji Latvijā | 35 |
2.2. | Aptauja par reklāmas nozīmi uzņēmējdarbībā | 36 |
2.3. | Reklāmas plāns SIA „ECOtex” | 42 |
2.3.1. | Uzņēmuma apraksts, misija, vīzija, vērtības | 42 |
2.3.2. | Reklāmas plānošanas process | 43 |
NOBEIGUMS | 58 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 61 |
NOBEIGUMS
Reklāma ir ļoti svarīgs „ierocis”, ar kuras palīdzību ir iespēja popularizēt gan uzņēmuma produktus, radīt atpazīstamību, gan arī sasniegt citus iecerētos mērķus.
Lai reklāma īstenotos veiksmīgi ir nepieciešama pedantiska plānošana, tāpēc uzņēmumiem ir jāvadās pēc iepriekš izstrādāta plāna, kas sastāv no mērķu un mērķa auditorijas identificēšanas, reklāmas budžeta plānošanas, pievilcīga, saukļa izstrādes, vienlaicīgi domājot par izplatīšanas līdzekļu izvēli, kā arī reklāma ir jānovērtē.
Reklāmas plānošanas pirmais posms ir reklāmas mērķu un mērķa auditorijas identificēšana, ar kuras palīdzību var ieinteresēt, informēt, atgādināt.
Otrais posms ir reklāmas budžeta izstrāde, kuras izstrādē var tikt izmantotas dažādas metodes –patvaļīgā metode, metode „procents no realizācijas apjoma”, metode „paritāte ar konkurentiem”, metode „mērķi – uzdevumi”, kā arī dažādi modeļi un formulas.
Trešais reklāmas plānošanas posms ir reklāmas sauklis, kam jābūt īsam un kodolīgam, tas nedrīkst saturēt negatīvu informāciju un tam ir jābūt nepārprotamam.
Vienlaicīgi nepieciešams izvērtēt izplatīšanas līdzekļus reklāmas auditorijas sasniegšanā – laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, ielas (vides) reklāma, pasts, reklāma tirdzniecības vietās un internetā. Reklāmas efektivitāte ir atkarīga no reklāmas (aptveres) plašuma, biežuma un iedarbības.
Reklāmas efektivitātes mērīšanu var noteikt kā komunikatīvo efektivitāti un ekonomisko efektivitāti.
Pētījumu un aprēķinu daļas ietvaros tika apskatīts reklāmas mediju tirgus Latvijā 2004. – 2012.gadam, veikta uzņēmumu aptauja par reklāmas nozīmi, kā arī izstrādāts reklāmas plāns.
Pētījumā atklājās, ka visstraujāk pēdējos gados ir audzis interneta reklāma kā izplatīšanas līdzeklis, kas 2004. – 2009.gada periodā gandrīz 9 reizes pārsniedza kopējo mediju tirgus pieaugumu.
Savukārt vislielāko kritumu 2009.gadā piedzīvoja laikraksti un žurnāli, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kritums bija par 57.6 % un 62.8%. Salīdzinot 2012.gadu ar 2009.gadu, var secināt, ka kopējais reklāmas tirgus nav atguvies, atguvušies ir tikai interneta un TV reklāmas mediji.
Televīzija veido lielāko mediju tirgus daļu gan 2004., gan 2008., gan arī 2012.gadā, attiecīgi – 35.2%, 35.7% un 45.1%.
Otrais lielākais reklāmas medijs pirmskrīzes periodā ir bijuši laikraksti, veidojot 29.9% (2004.gads) un 18.2% (2008.gads), savukārt 2012.gadā otro lielāko tirgus daļu veido internets (15.4%). Internets 2004.gadā veidoja vien 1.8% no visiem medijiem.
Reklamētākās nozares pēc neto LVL 2005. un 2008.gadā bija mobilie sakari, 2012.gadā – mazumtirdzniecība, savukārt lielākie reklāmdevēji pēc neto LVL 2005.gadā bija PROCTER&GAMBLE, 2008. un 2012.gadā – TELE2, bet reklamētākie zīmoli pēc neto LVL 2005.gadā bija PAREX, 2008.gadā – ZELTA ZIVTIŅA, 2012.gadā – MAXIMA.
Lai noskaidrotu reklāmas nozīmi uzņēmumos, pētījuma daļas ietvaros tika veikta uzņēmumu anketēšana, uz kuriem kopā atbildēja 40 uzņēmumi ar pastāvēšanas laiku no 2 – 60 gadiem (56% mikro uzņēmumi, 31% mazie uzņēmumi, 13% veidoja vidējie uzņēmumi.
Kā atklāja anketēšanas rezultāti, 54% respondenti reklāmai gadā tērē līdz pat 1000 LVL, savukārt 15% tērē no 3000 – 5000 LVL gadā. Tikai 10% respondentu, kas ir 4 aptaujātie uzņēmumi tērē reklāmai 10 000 LVL un vairāk.
Populārākie reklāmas līdzekļi pēc aptaujāto uzņēmumu domām ir internets, avīzes un žurnāli, kurus 51% respondentu ierindojis pirmajā vietā. Pēc tam visvairāk tiek izmantotas radio un TV reklāmas, kurus atbalsta 24% un 26% respondentu, bet vismazāk tiek izmantoti tiešie pasta sūtījumi un vides reklāma, kurus 1.vietā ierindoja vien 19% respondentu.
…
Mūsdienu tehnoloģiskajā laikmetā veiksmīga uzņēmuma darbība nav iedomājama bez publicitātes un sabiedrības informēšanas. Pateicoties reklāmai plašākai sabiedrībai ir iespēja tikt informētai par uzņēmumu un to sniegtajiem pakalpojumiem vai ražotajām precēm. Reklāma palīdz uzņēmuma produktam „dzīvot” tirgū, jo preču un pakalpojumu tirgus ir piesātināts un sabiedrība var apmaldīties tajā. Bakalaura darba mērķis ir apskatīt reklāmas plānošanas procesu, izvērtēt reklāmas nozīmi uzņēmumu darbībā Latvijā, kā arī izveidot reklāmas plānu jaunam uzņēmumam. Analītiskajā apskatu daļā ir atspoguļota reklāmas būtība, kā arī reklāmas plānošanas soļi, kas iekļauj – mērķa formulēšanu, reklāmas budžeta izstrādi, reklāmas teksta un saukļa izstrādi, reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēli un reklāmas efektivitātes novērtēšanu. Pētījumu un aprēķinu daļā tika izpētīts reklāmas tirgus, veikta uzņēmumu aptauja par reklāmas nozīmi uzņēmējdarbībā, kā arī izstrādāts reklāmas plāns SIA „ECOtex” produktiem. Pētījums apstiprināja to, ka reklāmai ir ļoti liela nozīme uzņēmējdarbībā, tāpēc uzņēmumi ir jāpopularizē, lai uzņēmums būtu dzīvotspējīgs. Ja uzņēmums izvēlēsies nereklamēt produktus, tad tas var piedzīvot pat bankrotu. Pētījuma tapšanā tika izmantotas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes, kas iekļauj anketēšanu, datu un informācijas vākšanu, apstrādi un analīzi. Izmantotie informācijas avoti ir speciālā ekonomiskā literatūra, publicētie zinātniskie darbi, reklāmas mediju un aģentūru pētījumi, statistikas datu bāzes un interneta resursi. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 62 lapas, un tas sastāv no ievada, analītiskās apskatu daļas, pētījumu un aprēķinu daļas, nobeiguma, 24 izmantotās literatūras avotiem, kā arī darbā iekļautas 11 tabulas un 27 attēli. АННОТАЦИЯ В технологической эры сегодняшнего успешного функционирования бизнеса невозможно без рекламы и информирования обществo. Благодаря рекламе широкой публики есть возможность получить информацию о компании и их услуги или изготовленыe товары. Pекламы помогает компании «жить» на рынке, потому что товаров и услуг рынок насыщен, и обществo может заблудиться в нем. Цель работы бакалавра – анализировать процесс планирования рекламы, оценить важность рекламы в бизнесе в Латвиe, а также создания рекламный план для новой компании. В aналитическoй части работы изучoн характер рекламы, планирования рекламных шагов, которые включают в себя - цель, составление бюджетов, рекламный текст и слоган дизайна, выбора средств распространения рекламы и измерение эффективности рекламы. B практической части проанализирован рынok рекламы, проведение обследования на важности рекламы в бизнесе, а также созданный рекламный план для компании "ECOtex" продуктов. Oбследование подтверждает, что реклама играет очень важную роль в бизнесе, поэтому компаниям следует рекламироватьca, чтобы быть жизнеспособным. Если компания не будет рекламироватьca, тогда онa может встать перед лицом банкротства. Для исследования были использованы качественные и количественные методы, которые включают в себя анкет, сбор данных и информации, обработку, анализ. Использовались источники информации из экономической литературы, из опубликованных научных работ и исследований, рекламных агентств и медиа исследований, статистических данных и интернет-ресурсы. Общий объем работы бакалавра – 62 страниц, и состоит из введения, практическoй части, aналитическoй части, выводовa, а также состоит из 24 использованных литературных источников, а также работа включает в себя 11 таблиц, 27 рисунков.
- Reklāmas nozīme preču, pakalpojumu virzīšanai Latvijas tirgū
- Reklāmas nozīme sabiedrisko organizāciju darbībā
-
Reklāmas nozīme uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs40 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Reklāmas līdzekļu izmantošanas analīze nekustamo īpašumu uzņēmumā SIA BaltHaus
Diplomdarbs augstskolai98
Novērtēts! -
Reklāmas pielietojuma izpēte un tās efektivitātes novērtējums SIA NNN
Diplomdarbs augstskolai85
Novērtēts!