Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū-
Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | PIRCĒJU RAKSTUROJUMS | 6 |
1.1. | PERSONĪBA | 7 |
1.2. | UZVEDĪBA | 9 |
1.3. | RĪCĪBA UN PIRKUMA LĒMUMA PIEŅEMŠANA | 13 |
2. | REKLĀMAS RAKSTUROJUMS | 16 |
2.1. | IZPLATĪŠANAS LĪDZEKĻI | 17 |
2.2. | VEIDOŠANAS UN IZTEIKSMES LĪDZEKĻI | 22 |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI, ANALĪZE | 28 |
3.1. | PĒTĪJUMA KRITĒRIJI | 28 |
3.2. | REZULTĀTU ANALĪZE | 29 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 35 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 37 |
Autore uzskata, ka reklāma ir viens no mārketinga komunikāciju līdzekļiem, kura piedāvātās iespējas pieejamas plašam interesentu lokam. Reklāma ne tikai informē, pārliecina vai atgādina. Šodien tā ieguvusi jaunu lomu – reklāma komunicē ar pircēju. Katram uzņēmumam ir svarīgi „saņemt atbildi” no klienta – pircēja. Un tieši reklāma var veicināt pircēja atbildes reakciju, nodrošinot atgriezeniskās saites veidošanos starp reklāmdevēju un pircēju.
„Pareiza” reklāma ir efektīva, tā spēj mainīt pircēju lēmumus, ietekmēt uzvedību un vadīt rīcību, pašiem pircējiem to nemaz neapzinoties. Kopumā, vērtējot reklāmas attīstības tendences, jānorāda ne tikai uz jaunu mārketinga metožu veidošanos, bet arī uz jaunām iespējām reklāmas izveidē un jaunu reklāmas kanālu veidošanā. Reklāmu speciālisti arvien vairāk meklē skaidrojumu konkrētai pircēju rīcībai un cenšas radušos secinājumus izmantot, radot jaunus produktus un strādājot pie šo produktu reklāmas kampaņām.
Pētījuma objekts ir reklāmas ietekmes uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū raksturojums un analīze.
Darba mērķis – analizēt pirkuma lēmuma pieņemšanas procesu, izvērtējot reklāmas nozīmību un reklāmas ietekmi uz lēmuma pieņemšanu.
Darba mērķa sasniegšanai autore izvirzījusi četrus veicamos uzdevumus:
1.Literatūras un avotu atlase.
2.Teorētiskā materiāla analīze, atsevišķi pievēršoties pircēju un reklāmas raksturojumam, informāciju papildinot ar aktuālo statistiku.
3.Veikt pētījumu anketēšanas veidā par pircēju attieksmi pret reklāmu un pircēju rīcību, pieņemot pirkuma lēmumu.
4.Apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus tēmas ietvaros.
Darba 1.nodaļā autore pievēršas vispārējam un teorētiskam pircēju raksturojumam. Teorētiskajā izklāstā autore izmantojusi aprakstošo pētījumu metodi, papildinot to ar attēliem un tabulām.
2.nodaļā raksturoti reklāmas izplatīšanas līdzekļi un reklāmas veidošanas un izteiksmes līdzekli, papildinot to ar statistikas datiem un praktiskiem piemēriem.
Darba 3.nodaļa ir autores veiktā pētījuma apraksts un iegūto datu analīze. Pētījuma izstrādē autore izmantojusi kvantitatīvo metodi – anketēšanu. Pēc nejaušās atlases principa tika aptaujāti 1070 respondenti vecumā no 15 līdz 70 gadiem pēc dažādām dzīvesvietām, ģimenes stāvokļiem, ienākumu līmeņiem, profesijām, izglītības. Anketēšana tika veikta laika periodā no 2008.gada 1.marta līdz 1.septembrim. Anketēšana tika veikta interviju veidā, kā arī izsūtot anketas elektroniski vai izplatot tās respondentu dzīvesvietās, darba vietās vai izglītības iestādēs. Autores sastādītā anketa aptver vispārīgu jautājumu loku. 1070 aptaujātie respondenti atbildēja uz 21 jautājumu, kuri raksturo viņu uzvedību pirkšanas procesā, viņu rīcību un attieksmi dažādos pirkuma lēmuma pieņemšanas posmos, atklāj viņu viedokli par dažādu faktoru lomu pirkuma lēmuma pieņemšanas procesā, atspoguļo personīgo viedokli un uzskatus dažos vispārīgos jautājumos, kā arī pauž personīgo nostāju pret reklāmu dažādos reklāmas kanālos. Iegūtie dati tika apkopoti un izmantoti, lai pamatotu un ilustrētu darba mērķa sasniegšanai veicamo uzdevumu izklāstu. …
Uz teorētisko nostādņu un aptaujā iegūtās informācijas,kā arī citu datu pamata, pētīta reklāmas nozīme lēmumu pieņemšanā par pirkumiem. Kā teorētiski, tā praktiski darbs noderīgs mācību procesā. Darbu sastāv no ievada, 3 iedaļām ar vismaz 2 apakšiedaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, kā arī anotācijas latviešu un angļu valodā. Darbu papildina 12 pielikumi. Kvalifikācijas darba vērtējums - 8 balles.
- Reklāmas ietekme uz pirkuma lēmuma pieņemšanu Latvijas tirgū
- Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
- Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
Diplomdarbs augstskolai59
-
Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
Diplomdarbs augstskolai85
Novērtēts! -
Ieteikuma mārketings, tā nozīme e-komercijā un praktizēšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai83
-
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Diplomdarbs augstskolai66
-
Atpazīstamas tirdzniecības markas produkta cīņa par vietu Latvijas tirgū, problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai46