Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbī...-
Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbībā, tās īpatnības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība | 5 |
1.1. | Reklāmas attīstību ietekmējošie faktori, uzdevumi un plānošana | 6 |
1.2. | Reklāmas mērķi | 7 |
1.3. | Reklāmas līdzekļi | 9 |
2. | Kompānijas Coca Cola reklāmas līdzekļi un efektivitāte starptautiskā tirdzniecībā | 13 |
Secinājumi un priekšlikumi | 21 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 23 |
Ievads.
Mūsdienas katrs cilvēks ikdienas sastopas ar izvēles problēmām: preču, vadošas partijas, dzīves veida izvēlē un mūsu bērnu nākotne. Savā dzīves gaitā mēs esam pieraduši pie savulaik populārām precēm un veiksmīgi tās izmantojuši, bet pateicoties tehnoloģijas un industrijas attīstībai šodienas veikalā mēs, ierasto dažu tās pašas preces veidu vietā plauktā ieraugam veselu duci viendabīgu preču.
Sociālā dzīve ari nestāv uz vietas: vairākas politiskas partijas cīnās par vietu Saeimā piedāvājot saviem potenciāliem izvēlētājiem viskrāšņākās izredzes viņu un viņu bērnu nākotnei. Un tas ievērojami apgrūtina mūsu izvēli, kas ir likumsakarīgi: jo vairāk tirgū ir piedāvātas preces, viendabīgas no savu funkcionālo kvalitāšu puses, jo grūtāk mums, kā patērētāju sabiedrības pārstāvjiem izdarīt izvēli pareizās preces vai pakalpojuma labā. Izvēle, kuru mēs ikdienas esam spiesti izdarīt, parasti balstās uz mūsu pašu, draugu un paziņu iegūtās pieredzes.
Bet līdz ar augstāk minētiem sarežģījumiem mūsu izvēlei, rodas jautājumi – vai mūsu iepriekšējā pieredze spēs mums palīdzēt izdarīt pareizo izvēli; kas var mums palīdzēt? Uz šiem jautājumiem var būt vairākas atbildes: mēs varam mēģināt pirkt vairākas nezināmās preces un darīt to, kamēr nebūs sasniegts mūs apmierinošs rezultāts, mēs varam sekot mūsu draugu un radinieku pieredzei un izmantot viņu iemīļotās preces un mēs varam sekot informācijai, saņemtai no masu komunikācijas avotiem un pamatot savu izvēli ar dzirdētiem vai redzētiem pierādījumiem, vienvārd sakot – ar reklāmu.
Mūsdienās reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā mūs pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, reklāmu stabiem. Cilvēki tagad dzīvo reklāmas iespaidā un kaut reizi mūžā ir iegādājušies preci, ko reklāmā redzējuši vai dzirdējuši par labu esam. Taču bez reklāmas šodien nevar, tas ir process, kas nedrīkst apstāties.
Reklāma ir komunikatīvo sakaru izpausme ar zināmu personu vai organizāciju sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Pasaulē ar katru gadu uzņēmumi tērē arvien vairāk līdzekļu reklāmai un velta tai arvien vairāk uzmanības. Reklāmas izmaksas tiek rūpīgi izplānotas. Katram uzņēmumam ir savas metodes reklāmas mērķu noteikšanā, izgatavošanā, reklāmas izmaksu noteikšanā, sludinājuma izstrādāšanā, reklāmas izplatāšanas līdzekļu izvēlē. Pastāv arī reklāmas ierobežojumi vai pat aizliegumi.
Latvijā uzņēmēji pārāk maz uzmanības pievērš reklāmas nozīmei un labumam, ko tā dod. Reklāmas izmaksām piešķir maz nozīmes, tās, tiek plānotas ļoti pavirši vai vispār netiek plānotas.
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu. Lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi, un viens no tiem ir reklāma. Var jau, protams, mēģināt darboties bez jebkādas reklāmas, bet nav vēl dzirdēts par tādu uzņēmumu vai organizāciju, kura būtu kaut ko sasniegusi bez reklāmas, jo kā gan uzņēmums var iegūt pircējus, ja tie nemaz nezina par preces eksistenci. Un, ja neviens nezina par preces eksistenci, tātad to nepērk, un tas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam nav peļņas. Reklāma nodrošina saskarsmi starp ražotāju un patērētāju, pārdevēju un pircēju. Tās mērķis ir virzīt preci pie patērētāja. Kur ir tirgus, tur ir reklāma. Tātad reklāma ir nepieciešama.
Tomēr arī atsevišķa reklāma, piemēram presē, neko daudz nedos, ir nepieciešams veidot reklāmas kampaņas. Pārsvarā, vismaz Latvijā, reklāmas kampaņas veido lielie uzņēmumi, jo tiem ir šādam pasākumam nepieciešamie līdzekļi. Un tas viņiem atmaksājas. Kā piemēru šeit varētu minēt A/S Latvijas Balzams – tā reklāmas ir gandrīz visur – televīzijā, presē, radio, uz afišām ielās. Latvijas Balzams iesaistās dažādos pasākumos, kur arī, protams, parādās tā reklāma. Rezultātā, A/S Latviajs Balzams ir alkoholisko dzērienu ražotais, kuras peļņa pašlaik ir vislielākā Latvijas alkoholisko dzērienu tirgū. Šeit der lielisks piemērs par “Pepsi Colu” un “Coca Colu”. Divas konkurējošās firmas ar praktiski vienādiem produktiem, tomēr “Coca Colu” pērk vairāk, kāpēc tas tā notiek? Tas notiek tāpēc, ka “Pepsi Colas” ražotāji uz laiku bija pārtraukuši savu reklāmu, tas bija acīm redzams – uzreiz kritās pieprasījums.
…
Mūsdienas katrs cilvēks ikdienas sastopas ar izvēles problēmām: preču, vadošas partijas, dzīves veida izvēlē un mūsu bērnu nākotne. Savā dzīves gaitā mēs esam pieraduši pie savulaik populārām precēm un veiksmīgi tās izmantojuši, bet pateicoties tehnoloģijas un industrijas attīstībai šodienas veikalā mēs, ierasto dažu tās pašas preces veidu vietā plauktā ieraugam veselu duci viendabīgu preču. Sociālā dzīve ari nestāv uz vietas: vairākas politiskas partijas cīnās par vietu Saeimā piedāvājot saviem potenciāliem izvēlētājiem viskrāšņākās izredzes viņu un viņu bērnu nākotnei. Un tas ievērojami apgrūtina mūsu izvēli, kas ir likumsakarīgi: jo vairāk tirgū ir piedāvātas preces, viendabīgas no savu funkcionālo kvalitāšu puses, jo grūtāk mums, kā patērētāju sabiedrības pārstāvjiem izdarīt izvēli pareizās preces vai pakalpojuma labā. Izvēle, kuru mēs ikdienas esam spiesti izdarīt, parasti balstās uz mūsu pašu, draugu un paziņu iegūtās pieredzes. Bet līdz ar augstāk minētiem sarežģījumiem mūsu izvēlei, rodas jautājumi – vai mūsu iepriekšējā pieredze spēs mums palīdzēt izdarīt pareizo izvēli; kas var mums palīdzēt? Uz šiem jautājumiem var būt vairākas atbildes: mēs varam mēģināt pirkt vairākas nezināmās preces un darīt to, kamēr nebūs sasniegts mūs apmierinošs rezultāts, mēs varam sekot mūsu draugu un radinieku pieredzei un izmantot viņu iemīļotās preces un mēs varam sekot informācijai, saņemtai no masu komunikācijas avotiem un pamatot savu izvēli ar dzirdētiem vai redzētiem pierādījumiem, vienvārd sakot – ar reklāmu.
- Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
- Mazo un vidējo uzņēmumu analīze un attīstības iespējas Latvijā. SIA "Rasa-L"
- Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbībā, tās īpatnības
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mazo un vidējo uzņēmumu analīze un attīstības iespējas Latvijā. SIA "Rasa-L"
Diplomdarbs augstskolai81
-
Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Cenu politikas lomas izpēte uzņēmuma pozicionēšanā datortirdzniecības tirgū Latgalē
Diplomdarbs augstskolai70
-
Uzņēmums "Cipariņs"
Diplomdarbs augstskolai61
-
Reklāmas politikas pielietojuma izpēte tūrisma aģentūrā
Diplomdarbs augstskolai119