Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Ražošanas uzņēmuma tirgus vērtības izmaiņa, pilnveidojot ...-
Ražošanas uzņēmuma tirgus vērtības izmaiņa, pilnveidojot tā organizatorisko struktūru
Diplomdarbs37 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 7 | |
IEVADS | 8 | |
1. | UZŅĒMUMA TIRGUS VĒRTĪBAS NOVĒRTĒŠANAI UN IZMAIŅAI IZMANTOJAMO PIEEJU IZPĒTE | 9 |
1.1. | Uzņēmuma finanšu analīze | 9 |
1.2. | Galvenās pieejas biznesa vērtēšanai | 13 |
1.2.1. | Ienākumu pieeja uzņēmuma vērtēšanai | 13 |
1.2.2. | Salīdzinošā pieeja uzņēmumam novērtēšanai | 14 |
1.2.3. | Izdevumu pieeja pie uzņēmuma novērtēšanas | 16 |
1.3. | Uzņēmuma tirgus vērtības kopējais novērtējums | 17 |
1.4. | Biznesa procesu pārstrukturēšanas koncepcija | 19 |
2. | IZPĒTES OBJEKTA AS „OLAINFARM” APRAKSTS | 22 |
2.1. | Uzņēmuma misija | 22 |
2.2. | Farmaceitiskā uzņēmuma „Olainfarm” darbības joma | 22 |
2.3. | Farmaceitiskā uzņēmuma „Olainfarm” konkurenti | 24 |
2.4. | Uzņēmuma „Olainfarm” finanšu stāvokļa analīze | 26 |
2.5. | Farmaceitiskā uzņēmuma „Olainfarm” SVID analīze | 28 |
2.6. | Uzņēmuma esošā organizatoriskā-štatu struktūra | 29 |
2.7. | Uzņēmuma galveno biznesa procesu apraksts | 31 |
3. | „OLAINFARM” TIRGUS VĒRTĪBAS NOVĒRTĒŠANA | 35 |
3.1. | Priekšlikumi par to, KO un KĀ mainīt AS „Olainfarm” | 35 |
3.2. | Priekšlikumi par jaunu organizatorisko-štatu struktūru | 36 |
3.3. | AS „Olainfarm” tirgus vērtība pirms un pēc biznesa procesu pārstrukturēšanas veikšanas | 38 |
NOBEIGUMS | 38 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 38 | |
PIELIKUMI | 38 |
NOBEIGUMS
Farmaceitiskais uzņēmuma „Olainfarm” ir viens no lielākajiem uzņēmumiem Baltijas valstīs zāļu preparātu, aktīvo ķīmisko līdzekļu un citu ķīmisku vielu ražošanas jomā. Uzņēmums strādā galvenokārt uz eksportu, par ko liecina tas, ka eksporta daļa veido 87% no kopējā apgrozījuma.
Pozitīvie uzņēmuma finanšu rādītāji par 2008. – 2009. gadu liecina par uzņēmuma finansiālo stabilitāti.
Izanalizējot uzņēmuma biznesa procesus, izdevās noskaidrot, ka realizācijas nodaļa ir galvenais biznesa process, kas nes peļņu.
Biznesa procesu pārstrukturēšana laikā uz ražošanas nodaļas, zāļu reģistrācijas departamenta un ražošanas attīstības departamenta bāzes tika izveidotas divas principiāli jaunas struktūras – ķīmijas attīstības un ražošanas departaments un zāļu attīstības un ražošanas departaments.
Sadalīšanas rezultātā jaunu zāļu formu un farmaceitiskās sintēzes pusfabrikātu izstrādes process paātrināsies, tāpat arī paātrināsies zāļu un aktīvo farmaceitisko vielu reģistrācijas un pārreģistrācijas process, kas uzņēmumam nesīs papildu peļņu.
Uzņēmumā tika izveidota jauna apakšnodaļa – iekšējā audita dienests. Jaunā apakšnodaļa ir uzņēmuma padomes pakļautībā, kas garantē auditoru neatkarību no uzņēmuma izpildu vadības. Jaunās struktūras darbības pamatfunkcija ir pārvaldes sistēmas efektivitātes novērtēšana.
Biznesa procesu pārstrukturēšanas gaitā tika izmainīts apgādes nodaļas darba princips, kura pienākumos ietilpst uzņēmuma apgādes ar pieprasītās kvalitātes materiālajiem resursiem organizēšana un kontrole, kā arī izejvielu ārpusplāna iepirkšana. Rezultātā datu bāze kļuva pieejama piegādātājiem, kas ļāva izslēgt oficiālo izejvielu piegādes pasūtījumu izsūtīšanas fāzi, jo tagad piegādātāji var paši atvest nepieciešamos komponentus ieplānotajos termiņos, jo tiem jau būs zināmas ražošanas vajadzības un farmaceitiskās rūpnīcas darba grafiks. Pārstrukturēšanas rezultātā izdevās atbrīvoties no darbietilpīgās sarakstes ar piegādātājiem un samazināt darbinieku skaitu apgādes nodaļā.
Sekmīgas biznesa procesu pārstrukturēšanas īstenošanas rezultātā izdevās palielināt uzņēmuma tirgus vērtību.
Līdz biznesa procesu pārstrukturēšanas veikšanai uzņēmuma tirgus vērtība bija 33 051 971 lati. Sekmīgas biznesa procesu pārstrukturēšanas rezultātā par 11% izdevās palielināt uzņēmuma „Olainfarm” tirgus vērtību, un tā bija 37 095 142 lati.
Priekšlikumi:
• investēt zinātniskajās izstrādnēs jaunu zāļu preparātu sfērā;
• ieviest jaunas informācijas tehnoloģijas, kas ļauj ātri un kvalitatīvi apkalpot klientus;
• veikt darbinieku apmācību, kas pilnveido klientu apkalpošanas iemaņas.
Ieteikumi:
• pastāvīgi pilnveidot uzņēmuma biznesa procesus;
• veikt uzņēmuma organizatoriskās-štatu struktūras izmaiņas;
• regulāri novērtēt un analizēt uzņēmuma tirgus vērtību.
…
Jebkurš uzņēmējs ir ieinteresēts sava biznesa vērtības palielināšanā. Palielinot uzņēmuma vērtību, svarīga loma ir ienesīguma palielināšanai. Reāla iespēja paaugstināt uzņēmuma ienesīgumu ir biznesa procesu pārstrukturēšanas veikšana.
-
Ražošanas uzņēmuma tirgus vērtības izmaiņa, pilnveidojot tā organizatorisko struktūru
Diplomdarbs37 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
- Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
- Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma "X" saimnieciskās darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai46
-
Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai31
-
Kokskaidu granulu ražošanas uzņēmuma izveides iespēja Latvijā
Diplomdarbs augstskolai51
Novērtēts! -
Zemes tirgus Latvijā
Diplomdarbs augstskolai95
Novērtēts! -
Kredītresursu tirgus attīstības perspektīvas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai66