Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās-
Radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Personības jēdziens un skaidrojums | 7 |
1.1. | Personības veidošanās un attīstība | 7 |
1.2. | Radoša personība | 11 |
1.3. | Faktori, kas ietekmē radošo attīstību | 12 |
2. | Sporta stunda kā labvēlīga vide radošas personības attīstībai | 14 |
3. | Faktori, kas nosaka radošas personības attīstības iespējas sporta stundās | 17 |
3.1. | Sporta skolotāja profesionalitāte un uzdevumi | 17 |
3.2. | Skolēnu motivācija mācībām | 21 |
3.3. | Sporta stundu satura izvēle | 24 |
4. | Praktiskais pētījums | 26 |
4.1. | Skolēnu aptaujas rezultātu analīze | 27 |
4.2. | Skolotāju intervijas analīze | 39 |
4.3. | Praktiskā pētījuma kopsavilkums | 41 |
5. | Vingrojumu karte radošas domāšanas attīstīšanai | 43 |
Secinājumi | 45 | |
Izmantotā literatūra | 46 | |
Pielikumi | 47 | |
1. pielikums Anketa | 47 | |
2. pielikums Intervija | 49 |
Labai veselībai cilvēka dzīvē ir ļoti liela nozīme. Veselība – ilga mūža un veselīgu pēcnācēju priekšnosacījums. Reizē veselība ir arī jebkura cilvēka rīcības izvēles sekas. Lai saglabātu veselību, liela nozīme ir sportam, aktīvam dzīvesveidam, labvēlīgai fiziskajai videi. Pašus pamatus cilvēka veselīgai, pilnvērtīgai attīstībai liek vecāki – ģimene, protams, ļoti liela nozīme ir skolai, jo bērns ļoti lielu daļu dzīves pavada tieši skolā. Ļoti svarīga ir skola, kurā bērns mācās, tāpēc tai jābūt tādai, kura veicina skolēnu veselību, veicina skolēnu pilnvērtīgu attīstību, pilnveido skolēnu zināšanas. Kā jau minēju, svarīgi, lai bērns attīstītos fiziski, tāpēc skolēna dzīvē būtiskas un nozīmīgas ir sporta stundas. Sports sekmē skolēnu veselības saglabāšanu un nostiprināšanu, attīstot fiziskās īpašības, analītiski kritisko domāšanu, kreativitāti, sadarbības prasmes. Attīstīt kreativitāti mūsdienās ir ļoti aktuāli, jo mūsdienu sabiedrībai nepieciešami tādi cilvēki, kam piemīt oriģinalitāte, loģiskā domāšana, prasme pieņemt lēmumus, plašas intereses, intuīcija, aktivitāte. Tas viss norāda uz radošu domāšanu - kreativitāti. Lai cilvēks spētu konkurēt darba tirgū un spētu sevi pierādīt, nepieciešama radoša pieeja, tātad radoša domāšana. Saskatu problēmu, ka vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu standartā ir minēti punkti par radošās darbības un radošo spēju attīstīšanu sporta stundās, bet ne vienmēr tam tiek pievērsta pietiekama uzmanība. Kreativitāte parasti rodas ilglaicīgas mācīšanās, gatavošanās un domāšanas rezultātā līdz ar to šī tik svarīgā personības iezīme ir jāsāk attīstīt un pilnveidot jau no bērnības. Visvieglāk to ir īstenot skolā – sporta stundās, jo skolēns spēj darboties gan fiziski, gan intelektuāli. Sporta apguve skolēniem dod iespēju izzināt gan savas, gan citu cilvēku garīgās un fiziskās attīstības norises. Atraisīt skolēnos radošo domāšanu spēj radoši domājošs sporta skolotājs ar brīvu domāšanu, pedagoģisko azartu un bērnu mīlestību. Skolēnu attieksme, motivācija, atdeve - ir atkarīga no skolotāja attieksmes pret skolēniem, vides, kurā viņš mācās – tai jābūt veselību veicinošai, skolotāju mākas ieinteresēt un no skolotāja personīgās vēlmes labi darīt savu darbu. Šeit svarīgs faktors ir ģimene, būtiski ir audzināt arī vecākus un skaidrot viņiem sporta stundu, veselīga dzīvesveida nozīmīgumu. Mūsdienās bieži vien tieši vecāki ir tie, kas neizprot sporta stundas nozīmi skolēnu dzīvē. Skolā bērns pavada ievērojamu dzīves daļu, skolas gados notiek augšana, attīstība, nobriešana, tāpēc ļoti svarīgas ir sporta stundas, skolēna motivācija mācībām, skolotāja attieksme pret stundu un bērniem, lai regulētu pareizu bērnu attīstību un radošo domāšanu.
Mana diplomdarba mērķis izpētīt un izanalizēt radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, izvirzīju šādus uzdevumus:
Izanalizēt literatūru par personību un faktoriem, kas nosaka radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās, kā arī sporta skolotāja personības ietekmi uz radošas personības veidošanos.
Ar anketēšanas palīdzību noskaidrot skolēnu viedokli un reālo situāciju sporta stundās saistībā ar radošas personības attīstīšanas iespējām.
Veikt interviju ar sporta skolotājiem par radošas personības attīstīšanas iespējām sporta stundās.
Izstrādāt vingrojumu piemērus skolēniem radošās domāšanas attīstīšanai sporta stundās.…
Labai veselībai cilvēka dzīvē ir ļoti liela nozīme. Veselība – ilga mūža un veselīgu pēcnācēju priekšnosacījums. Reizē veselība ir arī jebkura cilvēka rīcības izvēles sekas. Lai saglabātu veselību, liela nozīme ir sportam, aktīvam dzīvesveidam, labvēlīgai fiziskajai videi. Pašus pamatus cilvēka veselīgai, pilnvērtīgai attīstībai liek vecāki – ģimene, protams, ļoti liela nozīme ir skolai, jo bērns ļoti lielu daļu dzīves pavada tieši skolā. Ļoti svarīga ir skola, kurā bērns mācās, tāpēc tai jābūt tādai, kura veicina skolēnu veselību, veicina skolēnu pilnvērtīgu attīstību, pilnveido skolēnu zināšanas. Secinājumi: sporta stundas ir viena no būtiskām iespējām kā veicināt un attīstīt radošu personību. To ietekmē daudzi faktori un svarīgākie no tiem ir: skolotāja personība, skolēna motivācija mācībām un nenoliedzami būtisks faktors ir stundas satura izvēle. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem sporta stundā ir attīstīt daudzveidīgas skolēnu prasmes. Būtiskākā un nepieciešamākā mūsdienās ir radošas personības attīstība. Radošumu veicina mērķtiecīgi organizēta skolas garīgā atmosfēra, kas stimulē pievērsties radošai darbībai, tātad gan vecāku, gan skolotāju uzdevums ir veicināt radošo darbību un galvenais – to neapspiest. Skolotājam ir profesionāli jāspēj radīt labestīga, radoša uzticības un uzticēšanas pilna darba atmosfēra. Viņam jābūt emocionālam, dzīvespriecīgam, tādam, kurš spēj vest skolēnu sev līdzi, aicināt radošai, aktīvai darbībai.
- Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
- Radošas personības attīstīšanas iespējas sporta stundās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Diplomdarbs augstskolai67
-
Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
Diplomdarbs augstskolai19
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts! -
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts!