Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Radošais darbs: digitālo ceļojumu stāstu mājaslapas izveide-
Radošais darbs: digitālo ceļojumu stāstu mājaslapas izveide
Diplomdarbs62 Datori, elektronika, programmēšana, Māksla, Vēsture, kultūra
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | ||
ANNOTATION | 6 | |
IEVADS | 6 | |
1. | STĀSTU STĀSTĪŠANAS ATTĪSTĪBA UN VIETA MŪSDIENU DIGITĀLAJĀ VIDĒ | 8 |
1.1. | Stāstu stāstīšana digitālajā vidē | 8 |
1.1.1. | Stāstu formas un veidošanas elementi | 9 |
1.1.2. | Stāstu tēmas un stāstīšanas perspektīvas | 12 |
2. | DIGITĀLU STĀSTU IZVEIDE | 16 |
2.1. | Digitāla stāsta stāstīšanas līdzekļi | 17 |
2.1.1. | Teksts | 17 |
2.1.2. | Video | 19 |
2.1.3. | Fotogrāfijas | 21 |
3. | DIGITĀLO STĀSTU PUBLICĒŠANAS PLATFORMAS | 25 |
3.2. | Sociālie portāli | 27 |
3.3. | Mājaslapas | 28 |
4. | STĀSTI PAR CEĻOŠANU UN CEĻOJUMU PERSPEKTĪVAS | 30 |
4.1. | Ceļojums kā pieredze pret tūrismu | 30 |
4.2. | Ceļojums – identitātes meklējums | 33 |
4.3. | Ceļošana un mediji - ceļojums caur citu pieredzi | 35 |
4.4. | Ceļojums kā stāsts | 36 |
5. | RĀDOŠĀ DARBA KONCEPCIJA | 39 |
5.1. | Radošā darba pamatojums un vēstījums | 39 |
5.2. | Radošā darba mērķis | 42 |
5.3. | Radošā darba mērķauditorija | 42 |
5.4. | Radošā darba realizācijas apraksts | 43 |
5.4.1. | Radošās idejas un tās īstenošanas apraksts | 43 |
5.4.2. | Radošās idejas tehniskais un estētiskais izpildījums | 46 |
5.5. | Radošās idejas attīstība un turpmākās ieceres | 52 |
DISKUSIJA | 53 | |
SECINĀJUMI | 55 | |
INFORMATĪVO AVOTU SARAKSTS | 60 | |
PIELIKUMI | 63 |
SECINĀJUMI
Bakalaura darbā iepazīstoties un analizējot teoriju, iedziļinoties piemēros un izstrādājot radošā darba koncepciju tika izveidota interneta platforma mususpriditis.lv, kuras saturu veido multimediāli ceļojumu stāsti, līdz ar to bakalaura darba mērķis tika sasniegts. Mājaslapā ir apkopoti izveidotie digitālie stāsti par jauniešu ceļojumiem ārzemēs. Pēc bakalaura darba, vietne turpinās būt aktīva un tiks papildināta ar jauniem ceļojumu stāstiem.
Stāstu stāstīšana ir tik pat sena kā cilvēce, un tā pat kā cilvēce un sabiedrība ir attīstījusies un mainījusies, tā arī stāstu stāstīšanā notikusi transformācija. Tradicionālais stāsts no mutvārdu kultūras un alu zīmējumiem ir transformējies uz rakstību, kino un visbeidzot pielāgojies arī 21. gadsimta tehnoloģiskajai attīstībai, pieņemot digitālu formu. Šobrīd alu siena ir pārtapusi par internetu, savukārt ogle par video un foto kameru, audio ierīci un tastatūru.
Šodienas realitātes atspoguļojums tiek veidots izmantojot digitālos stāstu stāstīšanu. Iepazīstoties ar stāstu stāstīšanas attīstību var secināt, ka tā ir mainīga un atrodas nemitīgā kustībā, jo ikvienā laika periodā, cilvēki rod jaunus un labākus veidus, kā nodot sev svarīgo informāciju un sasniegtu auditoriju. Stāstu stāstīšana tiek pielāgota laikam un tajā pieejamajām tehnoloģijām, līdz ar to stāsti ne tikai nes informāciju par notikumiem, bet ir vēsturiska liecība kultūras un sabiedrības sasniegumiem.
Digitālo stāstu stāstīšana mūsdienās ir viens no būtiskākajiem veidiem, kā atklāt un dalīties ar savu stāstu. Turklāt tā sniegusi iespēju arī „parastajam” cilvēkam veidot un dalīties stāstos par sevi vai sev svarīgām lietām. Ja kādreiz stāsti tika veidoti par augstākās šķiras pārstāvjiem un cilvēkiem, kas guvuši īpašus sasniegumus dažādās jomās, tad mūsdienās tehnoloģiskās iespējas ļauj ikvienam atklāt sev svarīgo tēmu. Tehnoloģijas ļāvušas lietotājam kļūt par radītāju, lasītājam par autoru u.tml., tādējādi izmainot tradicionālās ražotāja-patērētāja attiecības. Šāda tendence ir sniegusi iespēju ikvienam veidot savu saturu, kļūt par ekspertu un būt stāsta varonim.
…
Bakalaura darbs – „Radošais darbs: digitālo ceļojumu stāstu mājaslapas mususpriditis.lv izveide” ir veidots, lai mūsdienīgā veidā apkopotu latviešu ceļotāju (kas nav tūristi) pieredzes stāstus. Stāstu stāstīšana ir nozīmīga ikvienas kultūras un sabiedrības sastāvdaļā, caur kuru tiek nodotas zināšanas par aktuāliem procesiem un notikumiem. Stāstu stāstīšana bagātina sabiedrību un veicina savstarpējas izpratnes veidošanos, atšķirīgas pieredzes apzināšanos. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un radošā darba koncepcijas apraksta. Darbā sniegta informācija par stāstu stāstīšanas praksi, attīstību un vietu mūsdienu vidē, par to kāpēc indivīdam un sabiedrībai ir svarīgi šādi stāsti, kādi paņēmieni tiek izmantoti mūsdienu stāstu atklāšanai, kādas ir to perspektīvas un tēmas. Darbā apskatīta arī vide caur kuru stāsti tiek stāstīti un atklāti auditorijai, un tā mūsdienās ir digitālā vide un internets, kura platformas sniedz ne tikai neskaitāmas radošas un interaktīvas iespējas to veidošanā, bet arī pasniegšanā un auditorijas sasniegšanā. Darbā apskatīta virtuālas interneta vides informācijas publicēšanas un organizēšanas iespējas, interneta vides auditorija. Būtisks bakalaura darba elements ir ceļojums, uz kura arī balstās darbā apkopotie stāsti. Bakalaura darbā ceļojums ir apskatīts kā pieredze pret tūrismu, identitātes veidošanas process, digitāls ceļojuma stāsts kā virtuālas pieredzes gūšana un ceļojuma stāsts kā komunikācija un naratīvs. Savukārt radošā darba koncepcijā ir iztirzāta praktiska šī darba realizēšana. Balstoties uz teorijas materiāliem un praktiskiem piemēriem, rezultātā ir izveidots radošais darbs – mājaslapa, kuras saturs sastāv no multimediāliem ceļojumu stāstiem, t.i., katrs stāsts atklāts izmantojot trīs mediju kombināciju – tekstu, video un foto.
-
Radošais darbs: digitālo ceļojumu stāstu mājaslapas izveide
Diplomdarbs62 Datori, elektronika, programmēšana, Māksla, Vēsture, kultūra
-
Vai darbs ar datoru ir kaitīgs?
Referāts19 Darba drošība, aizsardzība, Datori, elektronika, programmēšana
- Zinātniski pētnieciskais projekta darbs "Bezbiksēm"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijā notikušo bibliotekāro konferenču un kongresu tematiskā izpēte
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Kompozīciju principu izmantošana
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs augstskolai94
Novērtēts! -
Latvijas tēls pasaulē no 1990. līdz 2007.gadam
Diplomdarbs augstskolai62
-
Uz Fī funkcijām bāzēta datu pārraides sistēma
Diplomdarbs augstskolai62