Sabiedriskās ēdināšanas sektors ir ļoti būtiska daļa no viesmīlības nozares, kura
ietilpst Latvijai svarīgā tautsaimniecības sfērā - tūrisma nozare. Ēdināšanas uzņēmumiem ir
plaša spektra ietekme uz valsts tautsaimniecību, jo tie pilda vairākas ekonomiski un sociāli
svarīgas funkcijas, piemēram, veicina sabiedrības veselības uzlabošanu, jo ēdienu gatavo
saskaņā ar kontrolējošo institūciju izstrādātiem standartiem. Šobrīd ēdināšanas uzņēmumi
meklē dažādas inovatīvas idejas, kā attīstīt savu pakalpojumu, jo jāspēj piesaistīt savam
pakalpojumam arvien jauni klienti, būt pozitīvā sasaistē ar jau uzņēmumam lojālajiem
klientiem. Mūsdienās ēdināšanas uzņēmumam ir jābūt konkurētspējīgam ar citiem
uzņēmumiem, lai gūtu maksimāli lielāku peļņu.
Darba tēmas aktualitāti nosaka Latvijas kā Eiropas Savienības (ES) dalībvalsts
mērķis attīstīt tautsaimniecības nozares, tai skaitā sabiedriskās ēdināšanas sektoru, lai spētu
konkurēt Eiropas Savienības kopējā tirgū, savukārt konkurētspēju nosaka tieši sniegto
pakalpojumu kvalitāte. Ēdināšanas pakalpojuma kvalitāte (kvalitatīvu izejvielu
izmantošana, tehnoloģiski un no uzturzinātnes viedokļa pareizi pagatavots ēdiens,
profesionāls apkalpojošais personāls) ir galvenais faktors, kas veicina pieprasījumu pēc
konkrēta ēdināšanas uzņēmuma pakalpojuma, tādējādi stiprinot tā konkurētspēju vietējā
tirgū, kā arī veicinot tā atpazīstamību. Regulāri izvērtējot uzņēmuma sniegtos pakalpojumus,
savlaicīgi ir iespējams novērst trūkumus uzņēmumā, un sekmēt ēdināšanas uzņēmuma
turpmāko attīstību.
Bakalaura darba mērķis - analizēt pusdienu restorāna „Otto” (Jelgavas pilsēta)
ēdināšanas pakalpojuma kvalitāti.…