Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:104489
 
Vērtējums:
Publicēts: 13.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 57 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  IEVADS    8
1.  PAŠVĒRTĒJUMA RAKSTUROJUMS    12
1.1.  Pašvērtējuma būtības izpratne psiholoģijā un pedagoģijā    12
1.2.  Izvērtēšanas procesa raksturojums    19
1.3.  Pašizvērtējuma galvenās funkcijas    24
2.  PUSAUDŽU PAŠVĒRTĒJUMS    29
2.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    29
2.2.  Pusaudžu pašnovērtējuma prasmju veidošanās    33
3.  PAŠNOVĒRTĒŠANAS PRASMES VEIDOŠANOS VEICINOŠIE PEDAGOĢISKIE LĪDZEKĻI    38
4.  EMPĪRISKIE PĒTĪJUMI PAR PAŠNOVĒRTĒJUMA SITUĀCIJU SKOLĀS    45
4.1.  Pētījuma un metožu apraksts    45
4.2.  Respondentu analīze    46
  LITERATŪRAS SARAKSTS    59
  PIELIKUMI    63
  6.klTeksta apstrāde    63
  5.kl. Teksta apstrāde    65
  5.kl. Prezentācijas materiālu sagatavošana un demonstrēšana    66
  Izgatavota priekšmeta vērtēšanas modelis (adīšana, tamborēšana)    67
  Vērtēšanas kritēriji praktiskajās kulinārijas stundās    69
  Skolēnu anketa    71
  Skolēnu anketa    73
  Eksperta anketa    74
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas izglītības koncepcijā minētais izglītības mērķis ir radīt ikvienam cilvēkam iespējas veidoties par garīgi un fiziski attīstītu, brīvu un atbildīgu personību. Viens no izglītības uzdevumiem ir sekmēt tāda demokrātiska sabiedrības cilvēka izaugsmi, kas spēj patstāvīgi saskatīt un lietpratīgi risināt dzīves problēmas, apzinās piederību ģimenei, tautai, Latvijas valstij un cilvēcei, atbild to priekšā par savu rīcību, ir brīvs un tolerants kā uzskatos, tā darbībā.
Priekšstatu par to, kāds ir zinošs un sabiedrībai vērtīgs cilvēks, mainījusi humānās pedagoģijas atziņa, ka katrs cilvēks ir neatkārtojams, unikāls un attīstās individuāli. Pedagogiem tiek izvirzīts uzdevums sekmēt skolēna personības atraisīšanos un pašattīstību, turklāt, skolotājam ne tikai jāmāca skolēni, bet jāmācās no viņiem un kopā ar viņiem.
Šobrīd aktuāls ir jautājums, vai Latvijas skolēni spēs konkurēt Eiropas mērogā gan izglītības, gan darba jomā. Viena no problēmām varētu būt Latvijas skolēnu neprasme pašiem novērtēt savu darbību.
Pārmaiņu laikā mainās pieejas mācību procesa organizēšana un vadīšanā, pievēršot uzmanību ne tikai mācību rezultātam, bet arī procesam, kurā skolēns ir subjekts. Mācību procesā skolēns un skolotājs ir sadarbības partneri, tādējādi arī no skolēna tiek prasīta līdzdalība par saviem mācību rezultātiem. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana līdzās skolotāja vērtējumam tiek akcentēts arī skolēna mācību sasniegumu pašizvērtējums.
Jau tas vien, ka skolotājs un arī skolēns pārdomā, kas notiek un kāpēc notiek mācībās, noved pie pārmaiņām, jo šajā domāšanas procesā tiek veikta pašrefleksija.
Aurore ir beigusi studiju programmu Mājas vide un informātika izglītībā, studiju laikā praktizējusi Jelgavas 6. vidusskolā. Pētījuma temata izvēli sekmēja tā aktuāla problemātika. Autores vērojumi liecina, ka zems pašvērtējums ir aktuāla problēma ne vien vienam pusaudzim.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties