Pētījuma objekts:
Pusaudžu mobinga un pašvērtējuma saistība.
Pētījuma mērķis:
Izpētīt mobinga īpatnības pusaudžiem skolas vidē saistībā ar pašvērtējumu.
Pētījuma uzdevumi:
1.Izanalizēt psiholoģiskās teorijas un pētījumus saistībā ar mobingu, pusaudžu pašvērtējumu un vecumposmu.
2.Ar anketas un testa palīdzību izpētīt mobinga īpatnības skolas vidē saistībā ar pusaudžu pašvērtējumu.
3.Atlasīt pētījumam atbilstošas metodes, organizēt pētījuma izlasi un veikt izpēti.
I. TEORĒTISKĀ DAĻA
1.1. Mobinga jēdziena būtība
Psiholoģi mobingu definē, kā emocionālus uzbrukumus un asociē to ar terorizēšanu un sekošanu. Sekošana ir psiholoģiskais novārgums, kas ir tāpat kaitīgs un iznīcinošs kā mobings. Tas ir pārdomāts, sistemātisks un pastāvīgs novārgums. Terorizēšana ir novārguma forma skolās un iekļauj fizisku vardarbību, kamēr pārējie mobinga veidi iekļauj verbālu novārgumu un nav atpazīti. Mobingu arī definē kā emocionālu linčošanu, psiholoģisku teroru, psiholoģisku vardarbību, traumu, psiholoģisku apvainojumu, emocionālus uzbrukumus, iebiedēšanu un emocionālu apvainojumu. Pilnu mobinga aktivitāšu darbības sfēru pārskatīja un identificēja Chappel un Di Martino. Darbs tika izdots ar International Labour Office palīdzību referāta formā 1998. gadā ar nosaukumu „Vardarbība darbā”. Mobings, terorizēšana un sekošana ir problēmas, kuras ir atpazītas visā pasaulē un šo problēmu daudz pēta (Chapell, Di Martino, 2006).…