Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē-
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
1. | Vēstures priekšmeta koncepcija pamatizglītības posmā | |
1.1. | Mācību priekšmeta mērķi un uzdevumi | |
1.2. | Mācību metodes | |
1.3. | zglītības saturs kā būtisks personības attīstības faktors | |
2. | Skolēnu mācīšanās motivācijas teorētisko nostādņu izpēte | |
2.1. | Motivācijas jēdziens, tā veidošanās | |
2.3. | Interese kā mācību motīvs | |
2.4. | Iekšējās un ārējās motivācijas nozīme mācību procesā | |
2.5. | Skolēnu piederības izjūtas un mācību motivācijas sakarības | |
2.6. | Pusaudžu vecumposma psiholoģisko īpatnību raksturojums | |
3. | Skolēnu mācību motivācijas izpēte un iegūto rezultātu analīze | |
3.1. | Izstrādāta pētījuma programma un metodes | |
3.2. | Pētījumā iegūto datu analīze | |
Secinājumi | ||
Anotācijas | ||
Izmantotā literatūra | ||
Pielikumi | ||
1.pielikums. | Anketa – skolēnu attieksme pret skolu, klasesbiedriem un skolu | |
2. pielikums. | Anketa – skolēnu attieksme pret mācību darbu |
Pozitīva mācīšanās motivācijas veidošana – galvenais no stūrakmeņiem, kas jāveido skolēnos. Šī problēmas aktualitāte nosaka nepieciešamību veidot skolēniem zināšanu patstāvīgas apguves paņēmienus, uzlabot mācību procesu, veidot skolēniem aktīvu izziņas darbību, turpināt izkopt pusaudžu vecumā aktīvu dzīves pozīciju. Sabiedrības pieprasījums – katrā skolēnā jāveido nopietna attieksme pret mācībām, tai jābūt formulētai apziņā, kāpēc skolēni vēlas mācīties.
Motivācija rodas kā reakcija uz vajadzībām, kuras ir motivācijas pamatā, tā darbojas kā ierosinošā funkcija, norādot uz indivīda vērtībām – gan personiskām, gan sociālām. Tas kā cilvēks redz pasauli un motivē savu esamību, ir nenoliedzami saistīts ar viņa māku mācīties.
Motivācija izskaidro, kādēļ cilvēki dara tā un ne citādi, nenodarbojoties ar jautājumu, kā viņi to dara. Gan pedagoģija, gan arī psiholoģija tiecas saprast motivācijas atšķirības dažādiem indivīdiem, kā arī pārmaiņas vienam un tam pašam indivīdam.
Arī aktīvi darbojoties vēstures stundā, skolēns veidojas kā sociāla būtne, kas sarunājas ar citiem, mācās no sabiedrības un vecākiem, skolotājiem un citiem skolēniem.
Sociālā vidē skolēns iegūst ietvaru savas pieredzes izskaidrošanai un iemācās, kā veidot personisko jēgu, saskaņā ar vispārējām kultūras prasībām. Arī skolā un mācību stundās skolēns mācās no saviem līdzcilvēkiem, tāpēc skolotāju uzdevums būtu veicināt, veidot labvēlīgu vidi pusaudža intelektuālās, fiziskās un garīgās pasaules veidošanā un izkopšanā. Tātad pozitīvas mācību motivācijas veidošana ir mūsu sabiedrības ideālu, pasaules uzskata vērtību ieaudzināšana skolēnā apvienojumā ar viņa aktīvu rīcību un darbību mācību stundās. Tas nozīmē, veidot vēstures mācību stundā apzinātu un reāli darbojošos motīvu savstarpējo sakarību, vārdu un darbu vienotību.…
Pozitīva mācīšanās motivācijas veidošana - galvenais no stūrakmeņiem, kas jāveido skolēnos. Šī problēmas aktualitāte nosaka nepieciešamību veidot skolēniem zināšanu patstāvīgas apguves paņēmienus, uzlabot macību procesus, veidot skolēniem aktīvu iziņas darbību, turpināt izkopt pusaudžu vecumā aktīvu dzīves pozīciju. Sabiedrības pieprasījums - katrā skolēnā jāveido nopietna atieksme pret mācībām, tai jābūt formulētai apziņā, kāpēc skolēni vēlas mācīties. Tēmas aktualitāte tiek pamatota pētījuma ievadā ar tēzēm, ko skolēnos jāveido pozitīva mācīšanās motivācija, kas saistāma ar nepieciešamību veidot skolēniem aktīvu uzziņas darbību. Darbs atbilst bakalaura darba struktūras obligātajam prasībām.
- Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
- Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
- Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mācību motivācija
Diplomdarbs augstskolai63
-
Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās
Diplomdarbs augstskolai54
-
Agresivitātes un emocionālās noturības rādītāju salīdzinājums 12 - 14 gadus veciem pusaudžiem no pilnām un nepilnām ģimenēm un bērnu namu audzēkņiem
Diplomdarbs augstskolai73
-
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts! -
Uzņēmuma darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts!