Līdzpārdzīvojums mūsdienu sabiedrībā ir būtiska vērtība. Daudz tiek runāts par to, ka
cilvēki ir kļuvuši vienaldzīgi pret citu ciešanām, vispār pret sabiedrībā notiekošo.
Līdzpārdzīvojums ir tā emocija, kuras veidošanos un attīstību varētu veicināt pusaudţos
latviešu literatūras stundās, jo literārie darbi ir pietiekami emocionāli, bet pusaudţi vēl tikai
veido savu pasaules uzskatu.
Literatūrai ir ļoti liela nozīme pamatskolēnu attīstībā. Literatūras sacerējumi ir daiļdarbi,
kuros notikumi un tēlu pārdzīvojumi atainoti sarunās, rīcībā, uzskatu sadursmēs un tiešā saskarē ar cilvēkiem. Pusaudzis literatūrā var ieraudzīt un saprast vairākas nozīmīgas, dzīvei
svarīgas prasmes, zināšanas utt. Apgūstot literatūru, skolēns ne tikai iepazīst daiļliteratūras
veidus, bet arī iegūst vairākas prasmes un iemaņas, strādājot kopā ar citiem vienaudžiem.
Risina tādas konfliktsituācijas un problēmas, kas ir tik svarīgas pamatskolēnu attīstības
periodā. Literatūra parāda iespējamās sekas konkrētai rīcībai, veido skolēnu pieredzi, jo tiek
veicinātas arī filozofiskas un intelektuālas pārdomas un pārrunas.…