Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:126909
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 48 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS   
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA   
1.1.  Psiholoģiskā gatavība skolai dažādu autoru pētījumos   
1.1.1.  psihologu izvirzītās psiholoģiskās gatavības skolai galvenie struktūrelementi   
1.2.  6-7g. vecu bērnu attīstības īpatnības   
1.2.1.  Vispārējs raksturojum   
1.2.2.  Vecākais pirmsskolas vecums mācīšanās kontekstā dažādu psiholoģijas teoriju skatījumā   
1.2.3.  Septiņu gadu krīze, kā viens no nozīmīgākajiem vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības posmiem   
1.3.  Izvirzītās hipotēzes pamatojums   
2.  PRAKTISKĀ DAĻA   
2.1.  Pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums un apraksts   
2.2.  Rezultātu analīze   
  NOBEIGUMS   
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS   
Darba fragmentsAizvērt

Strādājot pirmsskolā un sākumskolā, var novērot, ka šī vecuma bērnu psiholoģiskā gatavība skolai ir ļoti dažāda. Tā ir atkarīga ne tikai no bērna lasīt un rakstīt prasmes. Bērnu psiholoģisko gatavību skolai ietekmē gan bērna fiziskās, garīgās, kognitīvās attīstības līmenis, gan arī sociālā un psiholoģiskā vide, kurā viņš uzturas t.i. ģimene, bērnudārzs un daudzi citi faktori. Ir bērni, kuriem skolas gaitu uzsākšana nerada nekādas grūtības, taču tajā pat klasē var būt skolēni, kuri psiholoģiski nav gatavi mācībām. Tas var būtiski ietekmēt bērna sekmes, kā pirmās klases mācību procesā, tā arī turpmākajās klasēs.
Daudzi šī vecuma bērni uzsāk skolas gaitas pāragri, pienācīgi nenobrieduši. Protams, ir iespējams 1. klasi uzsākt arī vēlāk, taču ne visi vecāki vēršas pie psihologa pēc padoma, vai viņu bērns ir pietiekami psiholoģiski nobriedis, var būt vēl būtu viens gads jāpagaida (sevišķi gadījumos, kad bērna gadu maiņa notiek tekošā gada beigās). Novērojumi liecina, ka arī jaunākajā sākumskolas vecumā ( 7 – 8 g. ) nebūt ne visi bērni ir gatavi pavadīt pusi dienas skolas solā.
Domas dalās, kā būtu labāk sagatavot bērnus skolai – bērnudārzā, pilnas dienas grupā, kur bērns pavada visu dienu, vai nepilnas dienas grupā, kurā bērni ir tikai 3,5 h un pārsvarā gadījumu atrodas skolu telpās, bērni paralēli savām mācībām redz notiekošo skolā, pierod pie skolas vides. Protams, pagaidām, vecākiem nav iespēju izvēlēties, kurā no šīm grupām savu bērnu laist, jo pastāv zināmas grūtības ar grupu nokomplektēšanu laukos un, savukārt, Rīgā tās ir pārpildītas. Vecāki ir spiesti pieņemt to variantu, kas tiek piedāvāts.
Šajā darbā centīšos noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīga atšķirība psiholoģiskās gatavības skolai līmeņos starp 6 – 7 gadu veciem bērniem, kuri apmeklē pilnas un nepilnas dienas pirmsskolas grupas. Tas sniegs atbildi uz jautājumu: kura no šīm apmācības sistēmām veiksmīgāk pilda savu uzdevumu – bērnu sagatavošanu skolai.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties