Secinājumi
Analizējot teorētisko literatūru par skolotāju un skolēnu mācīšanās motivāciju, darba autore secina, ka:
1. Pastāv iekšējā un ārējā motivācija. Skolēniem vairāk labvēlīga ir iekšējā motivācija, jo ar ārējo motivāciju pastāv risks, ka skolēnam interesēs nevis mācības, bet atalgojums un atzinība, situācijā, kad skolēnam mācībās dominē atalgojuma sistēma, viņi necenšas apgūt mācību vielu, bet gan iemantot pasniedzējas atzinību un piesolītās dāvanas;
2. Skolotājiem ir vairāki faktori, lai viņi būtu motivēti un liela atbildība šajā jomā ir jāuzņemas iestādes vadītājam, jo viņš , iepazīstot savus skolotājus, uzzin kāds cilvēks ir kā personība un kāds motivācijas veids viņam ir nepieciešams;
3. Sākumskolas skolotājs ir skolēnam autoritāte un pateicoties savam augstajam statusam skolēna acīs, skolotāja var palīdzēt skolēniem ne tikai veidot tādu mācību vidi, lai motivētu skolēnus mācīties, bet arī palīdz veidot skolēnu pašapziņu;
4. Nevar motivēt skolēnu kā personību, bet var palielināt mācīšanās motivāciju un to var izdarīt skolotājs, nodrošinot tam atbilstošus mācību apstākļus;
5. Skolotājam jāveido tāda mācību vide, lai skolēns sev vajadzīgajā tempā un laikā spētu attīstīt savus dotumus, tādejādi tiks radīta mācīšanās motivācija skolēnam;
6. Jaunākajā skolas vecumposmā ir svarīgi lietot uzskates mācību līdzekļus un materiālus, jo šajā laikā nostiprinās uztveres, uzmanības, iztēles un atmiņas, domāšanas procesi;
…