-
Produkta konkurētspēja Latvijas tirgū
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
RĪGAS PEDAGOĢIJAS UN IZGLĪTĪBAS VADĪBAS AUGSTSKOLA | 2 | |
Produkta konkurētspēja Latvijas tirgū | 2 | |
Annotation | 5 | |
Competitive capacity analysis within the framework the author is develop a few marketing patterns which are essential situation objective illustration. Described patterns in work are target group acquisition, market segmentation, SWOT analysis, competitors’ analysis | 5 | |
As a result of analysis has establish that in this work consider dry cereals breakfast market segment is perspective company direction of development in nowadays economic and competition conditions. Company’s “Nestle” products competitive capacity is high | 5 | |
There are 8 figures, 2 tables, 6 diagrams, 9 appendices, 12 sources of information in this diploma work, 2 of sources of information are unpublished materials | 5 | |
Saturs | 6 | |
Ievads | 8 | |
1. | Preces konkurētspēja | 10 |
1.1. | Konkurētspējas analīze | 11 |
2. | Vēsturisks ieskats graudaugu brokastu pirmsākumos | 12 |
3. | Produkts(PRECE) | 13 |
4. | Graudaugu brokastu tirgus Latvijā | 16 |
5. | Tirgus segmentācija | 22 |
5.1. | Produkta pozicionēšana | 27 |
6. | Iespēju un draudu uzskaite produktam | 30 |
6.1. | NESTLE/SWID analīze | 31 |
6.2. | Preces/produkta dzīves cikla stadijas noteikšana | 33 |
6.3. | Produkta augšanas stadijas analīze pēc Bostonas matricas | 34 |
7. | Nestle graudaugu brokastu konkurenti | 37 |
8. | attēls | 41 |
8. | Cīņa ar tiešo konkurentu – Kellogg`s | 42 |
No 5 mārketinga koncepcijām kas ir | 44 | |
9. | Produkta cena , tās nozīme | 46 |
10. | Vieta un sadales kanāli | 51 |
Secinājumi | 55 | |
Nobeigums | 57 | |
Literatūras saraksts | 60 | |
PIELIKUMI | 61 | |
Kopējais graudaugu brokastu pārdošanas apjoms | 62 | |
Latvijas tirgū | 62 | |
Desmit lielāko ražotāju pārdošanas apjomi Latvijas tirgū | 63 | |
Pārdošanas apjomi pa reģioniem | 64 | |
3.pielikums | 64 | |
10. | lielāko ražotāju pārdošanas cenas Latvijas tirgū | 65 |
Eugesta un Partneri (2003) | 66 | |
Nestle sausās brokastis | 67 | |
8.piekilums | 69 | |
Pārdošanas apjoms (gab) VP Market veikalu tīklā Latvijā š.g. septembrī | 69 | |
Attēls | 70 |
„Dinozauri izmira tāpēc, ka nespēja pielāgoties apkārtējai videi” – šis ir galvenais arguments un apgalvojums, ko izsaka zinātnieki sakarā ar dinozauru izmiršanu.
Darba autors vēlas mūsdienu tirgu salīdzināt ar pasauli miljoniem gadu atpakaļ. Tad bija līdzīgi, ka tagad. Ja nemāki pielāgoties, meklēt jaunus izdzīvošanas variantus, tad esi pakļauts iznīcībai.
Tagadējais ekonomisko attiecību posms raksturojas ar paaugstinātām prasībām attiecībā uz uzņēmumu ražoto produkciju vai pakalpojumiem. Šo tendenci lielā mērā nosaka sīva konkurence tirgū.
Aizvien lielāku nozīmību mūsdienu uzņēmuma vadīšanā ieņem dažādas situācijas pētniecības metodes un analīzes, uz kurām balstoties, uzņēmuma vadība pieņem lēmumus. Ļoti būtisku lomu uzņēmuma dzīves ciklā nosaka konkurenti, tādēļ konkurentu analīze un konkurētspējas novērtējums ir nozīmīga ikvienas plānošanas vai mērķēšanas sastāvdaļa. Ikviens plāns ietver situācijas novērtējumu.
Pastāv vairākas situācijas novērtēšanas metodes:
viedokļu, attieksmju, tēla pētījumi, izmantojot dažādas anketas un aptaujas;
preses publikāciju, radio un TV ierakstu analīze;
uzņēmuma saimnieciski finansiālo datu analīze;
klientu un partneru attieksmju un sūdzību pētīšana;
produkcijas kvalitātes un servisa līmeņa izvērtēšana, cenu politikas analīze;
konkurētspējas analīze
Diplomdarba autors savā darbā aplūkos vienu no tām – produkta konkurētspējas analīzi, pamatojoties uz tās nozīmību aizvien pieaugošās konkurences apstākļos.
Šī darba mērķis ir, izmantojot vispusīgu teorētiskā materiāla analīzi, kura ir papildināta ar praktisku piemēru un autora izdarītajiem secinājumiem, ir pierādīt autora izvirzītu hipotēzi, ka produkta konkurētspējas analīze ir nozīmīga plānošanas sastāvdaļa un objektīvs līdzeklis uzņēmuma stratēģiju pilnveidošanā un mērķu sasniegšanā. Šo mērķi autors ir iecerējis realizēt, izmantojot piemēru ar sausajām graudaugu brokastīm, izstrādājot konkurētspējas analīzi konkrētajam produktam „Nestle”
Darba tēma ir ļoti plaša, tāpēc darba autors neiedziļināsies katrā punktā padziļināti, bet apskatīs galvenos aspektus un virzienus, kas tieši, vai netieši ietekmē Nestle graudaugu brokastu konkurētspēju tirgū, cenu veidošanu, segmentēšanu, SWID analīzi, pozicionēšanu un stratēģiju, kas būtībā ir ļoti komplicēts un sarežģīts process, un šajā darbā kalpos kā darba uzdevumi:
1. Iepazīties ar Graudaugu brokastu tirgu..
2. Izpētīt Tirgus segmentācijas procesus. Noskaidrot tirgus segmentēšanas būtību, funkcijas, mērķi.
3.Veikt produkta iespēju un draudu uzskaite.
4 . Veikt Nestle SWID analīze.
7.Noskaidrot Nestles pilngaudu brokastu konkurentus.
9.Izpētīt produkta cenu, tās nozīmi.
10. Izpētīt produkta vietu un sadales kanāli.
11. Izpētīt pārdošanas apjomus.
11. Izdarīt secinājumus un sniegt konkrētus priekšlikumus, kas veicinātu produkta konkurētspējas un pozīciju nostiprināšanu tirgū.…
Produkta konkurētspēja Latvijas tirgū.Diplomdarba darba mērķis ir izpētīt sauso graudaugu brokastu konkurētspēju un attīstības iespējas Latvijas tirgū, pamatojoties uz praktisku piemēru no „Nestle” sauso brokastu reālās tirgus situācijas, analizējot kompānijas produktu un tās konkurentu produktus. Par galveno uzdevumu šajā darbā autors ir izvēlējies parādīt konkurētspējas analīzes veikšanas procesu un tā rezultātus. Konkurētspējas analīzes ietvaros autors ir izstrādājis vairākus mārketinga modeļus, kas ir būtiski situācijas objektīvai attēlošanai. Darbā attēlotie modeļi ir sekojoši: mērķgrupas noteikšana, tirgus segmentācija, SWOT analīze, konkurentu analīze. Analīzes rezultātā autors konstatēja, ka darbā aplūkotais graudaugu brokastu tirgus segments ir perspektīvs uzņēmuma attīstības virziens mūsdienu ekonomiskajos un konkurences apstākļos. Kompānijas Nestle produktu konkurētspēja ir augsta. Diplomdarbā darbā izmantoti 8 attēli, 2 tabulas , 6. grafiki; 9 pielikumi 12. informācijas avoti, no kuriem divi ir nepublicētais materiāls.
- Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
- Produkta konkurētspēja Latvijas tirgū
- SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Diplomdarbs augstskolai89
Novērtēts! -
Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
Diplomdarbs augstskolai68
Novērtēts! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Akcīzes nodokļa ietekme uz Latvijas Republikas budžetu
Diplomdarbs augstskolai52