Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu ve...-
Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon"
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Uzņēmuma apraksts | 8 |
1.1. | Uzņēmuma saimnieciskā darbība | 8 |
1.2. | Uzņēmuma mārketinga darbība | 10 |
1.3. | Uzņēmuma finansiālās stāvokļa novērtējums | 15 |
2. | Izpārdošanas pamatojums | 21 |
1.4. | Preces dzīves cikls | 22 |
1.5. | Preču sortiments | 24 |
1.6. | Cenu veidošanās | 25 |
1.7. | Reklāmas būtība, mērķi un veidi | 28 |
1.8. | Produktu realizācijas veicināšanas būtība, mērķi un veidi | 29 |
3. | Izpārdošanas politika uzņēmumā | 31 |
1.9. | Izpārdošanas un iepirkuma procesu saistība | 33 |
1.10. | Cenu politika | 41 |
1.11. | Reklāmas kampaņa izpārdošanas laikā | 59 |
4. | Izpārdošanas rezultātu analīze | 60 |
Secinājumi un priekšlikumi | 68 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 70 | |
GALVOJUMS | 71 | |
Pielikumi | 72 |
Diplomdarbs tēma „Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon""”. Darbs izstrādāts latviešu valodā uz sastāv no:
1.uzņēmuma apraksta, kas ir saimnieciskās un mārketinga darbības pētījums, kā arī uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtējums. Nodaļa dod ieskatu uzņēmuma darbībā. Galvenās metodes veicot pētījumu bija informācijas apkopošana no mārketinga un grāmatvedības nodaļām. Tika apkopota uzņēmuma darbība kopumā un analizēti rentabilitātes un likviditātes rādītāji. Galvenie secinājumi, uzņēmumam ir lieli krājumi, kas katru gadu palielinās un iepirkuma process ir jāuzlabo, lai veikalos nenonāktu produkcija, kam nav pieprasījuma.
2.Izpārdošanas pamatojums, kas ir teorētiskā daļa par preces dzīves cikliem, sortimentu, cenu veidošanos, reklāmas būtību nu realizācijas veicināšanas pasākumiem. Informācija tika iegūta no mācību literatūras, periodikas un interneta.
3.Izpārdošanas politika uzņēmumā ir uzņēmuma radikāls lēmums pēc pirmās nodaļas secinājumiem, kur galvenais ir izpārdot noliktavu un veikt kvalitatīvu iepirkumu, lai nākotnē samazinātu preču daudzumu, kas būtu jāizpārdod sezonas beigās.
4.Izpārdošanas rezultātu analīze sniedz informāciju par izpārdošanas efektivitāti. Informācijas iegūšanas metodes anketēšana un elektronisko pārdošanas datu analīze. Anketēšana sniedz informāciju par klientu informētību, kas ir kā atgriezeniskā saite reklāmas aktivitātēm, un ļauj spriest par tās lietderīgumu. Elektronisko datu analīze sniedz pārdošanas rezultātus, no kā iespējams izdarīt secinājumu nākošajai izpārdošanai.
Diplomdarbs ir pētījums kompānijas saimnieciskai darbībai, no kuras ir secinājumi un priekšlikumi izpārdošanas politikai uzņēmumā. Pirmās nodaļas rezultāti bija par pamatu radikālu lēmumu pieņemšanai par izpārdošanu un iepirkuma procesa uzlabošanu. Uzņēmums izpārdošanas politiku un iepirkuma procesu plāno uzturēt arī nākotnē.
Apavu tirdzniecības nozare ir vienmēr bijusi aktuāla gan pircējiem, gan pārdevējiem. Segments visu laiku aug un paplašinās [1.11.], jo apavi ir viens no nedaudzajiem produktiem, kuriem alternatīvu ir grūti sameklēt. Nozare visu laiku attīstās, mainās ražotāju risinājumi un mainās pircēju vajadzības. Pircēju pirktspējai augot, aug arī piedāvājums. Līdz ar to viss apavu segments paplašinās. Pozitīvi arī ir tas, ka Latvijā apavu segments ir viens no nedaudzajiem, kas atslogo inflāciju, jo ir vērojams cenu kritums [1.11.; 1.11.] .
Apavu mazumtirdzniecības nozare ir divi galvenie etapi uz ko koncentrē uzmanību tirgotāji un patērētāji. Tās ir divas sezonas – rudens/ziema, pavasaris/vasara. Sezonai sākoties uzņēmumi iepērk aktuālo sortimentu, daudzumu un izstrādāta cenu politiku, lai varētu to pārdot sezonas laikā. Aktīvais pārdošanas laiks ir nepilni seši mēneši, kas sākas ar jaunās kolekcijas pieteikšanu, prognozējamo „top” (vispārdotākie modeļi) modeļu reklamēšanu un dažādu kopējo pārdošanas veicināšanas programmas realizēšanu. Sākoties sezonas pārdošanai, var vērot pārdošanas rezultātus. Sāk kļūt redzama iepirkuma – konkrētu modeļu, daudzumu, cenu politikas kļūdas un veiksmīgās puses. Veicot analīzi par pārdošanas rādītājiem un noliktavas atlikumiem, tiek iegūta informācijas par konkrētiem, kļūdaini izvēlētajiem modeļiem, daudzumiem vai nepareizo pārdošanas cenu politiku. Pēc rezultātu apkopošanas tiek pieņemts lēmums par konkrētu produktu tālāko likteni. Viena iespēja ir izpārdošana, kas nozīmē cenu samazināšana, peļņas samazināšana, bet telpu atbrīvošana no produkcijas. Savukārt, ja sezona ir tuvu beigām, tad var noņemt no tirdzniecības līdz nākamās sezonas sākumam. Paturēšana līdz nākamajai sezonai pārsvarā ir klasiskajiem modeļiem, kuriem ir stabils, prognozējams noiets. Pirmo iespēju parasti pielieto, ja nav izvēlēta adekvāta cena modelim, otro – nepareizi iepirkts daudzums.
Periods, kurā produktu izvēlas, pasūta līdz tā piegādei, ir aptuveni seši mēneši. Laika periods ir relatīvi īss, bet produkta noieta faktori – modes tendences, laika (meteoroloģiskie) apstākļi mainās krietni ātrāk. Lai cik apjomīga būtu kompānijas vēsture un tās rīcībā esošā datu bāze, pārdošanas rezultāti, iepirkums, modeļi u.tml., kuru varētu analizēt un prognozēt modeļu noietu, tas nekad nebūs izdarāms pilnīgi precīzi. Tāpēc apavu mazumtirdzniecībā vienmēr būs aktuāls jautājums par veiksmīgu IEPIRKUMU un IZPĀRDOŠANU, kā to efektīvāk un precīzāk veikt.
Darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma darbību, novērtēt finansiālo stāvokli un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma darbības un finansiālā stāvokļa uzlabošanai.
Darba uzdevumi:
1.apkopot informāciju no mārketinga un grāmatvedības nodaļām un izpētīt uzņēmuma saimniecisko, mārketinga darbību un novērtēt finansiālo stāvokli, dot priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai;
2.izpētīt teorētisko pamatojumu izpārdošanas procesam – preces dzīves cikls, sortiments, cenu veidošanās, reklāma un realizācijas veicināšanas pasākumi;
3.izstrādāt priekšlikumus izpārdošanas politikai uzņēmumā, kas uzlabotu finansiālo stāvokli uzņēmumā;
4.apkopot un izanalizēt izpārdošanas rezultātus
Uzdevumu realizācija notiek:
apkopojot informāciju no uzņēmuma, izanalizējot finansiālos rādītājus izmantojot finansiālo rādītāju formulas, kur dati tiek iegūti no bilances, peļņas/zaudējumu aprēķina, analītiskās bilances un izmaksu aprēķina.
izpētot mācību literatūra no izpārdošanas viedokļa
izanalizējot izpārdošanas rezultātus, kas tiek apkopoti ar anketēšanas un pārdošanas elektronisko datu palīdzību.
Darbā tiek izmantota mācību literatūra, publikācijas un žurnāli, interneta avoti.
Darba struktūra ir veidota no četrām galvenajām nodaļām:
1.Uzņēmuma apraksts ir pētījums par uzņēmuma saimniecisko un mārketinga darbības pētījums, kā arī uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtējums. Uzņēmuma saimnieciskajā darbībā tiek apkopota vispārējā informācija par uzņēmumu, tās mērķi, stratēģija, organizatoriskā struktūra, funkciju sadale katrai nodaļai, savstarpējā komunikācija starp nodaļām un plānošanas sistēma. Uzņēmuma mārketinga darbībā tiek pētīts preču sortiments, tā uzturēšana, kāda ir uzņēmuma cenu politika, produktu sadale veikalu tīklā, kāda ir sadales efektivitāte, kā uzņēmums reklamē produkciju. Uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtējums ir apjomīgas informācijas apkopojuma un aprēķinu rezultāts. Tika apkopotas pēdējo trīs gadu bilances, peļņas/zaudējumu aprēķini, sastādītas analītiskās bilances un izmaksu apkopojums. Tika veikti aprēķini vairāk uzmanības pievēršot uz likviditātes rādītājiem, kapitāla struktūras analīze, uzņēmuma līdzekļu aprites rādītājiem un rentabilitātes rādītājiem. Pirmās nodaļas galvenie secinājumi un priekšlikumi, uzņēmumam ir lieli krājumi, kas katru gadu palielinās. Priekšlikums, izpārdod produkciju, kas ir uzkrājusies noliktavās. Jāuzlabo iepirkuma process, lai veikalos nenonāktu produkcija, kam nav pieprasījuma un samazinātu preču apjomu kas nonāk uz izpārdošanu.…
Darbs sastāv no: 1. uzņēmuma apraksta, kas ir saimnieciskās un mārketinga darbības pētījums, kā arī uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtējums. Nodaļa dod ieskatu uzņēmuma darbībā. 2. Izpārdošanas pamatojums, kas ir teorētiskā daļa par preces dzīves cikliem, sortimentu, cenu veidošanos, reklāmas būtību nu realizācijas veicināšanas pasākumiem. 3. Izpārdošanas politika uzņēmumā ir uzņēmuma radikāls lēmums pēc pirmās nodaļas secinājumiem, kur galvenais ir izpārdot noliktavu un veikt kvalitatīvu iepirkumu, lai nākotnē samazinātu preču daudzumu, kas būtu jāizpārdod sezonas beigās. 4. Izpārdošanas rezultātu analīze sniedz informāciju par izpārdošanas efektivitāti. Informācijas iegūšanas metodes anketēšana un elektronisko pārdošanas datu analīze.
- Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon"
-
Preču uzskaite, kontrole un analīze uzņēmumā
Diplomdarbs52 Uzņēmējdarbība, Mārketings, reklāma, Grāmatvedība
- Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Diplomdarbs augstskolai49
Novērtēts! -
Preču uzskaite, kontrole un analīze uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Uzņēmuma "PVS un Co.Riga" preču cenu noteikšanas vērtējums
Diplomdarbs augstskolai45
Novērtēts! -
Saplūšanas un pārņemšanas process kā kompāniju stratēģiskās attīstības variants un tā efektivitātes novērtēšana
Diplomdarbs augstskolai89
-
Privātpersonu kreditēšanas politika a/s "Aizkraukles banka"
Diplomdarbs augstskolai61