Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:868818
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 77 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mūzikas klausīšanās procesa pedagoģiskie un psiholoģiskie nosacījumi    5
1.1.  Mūzikas uztveres process    5
1.2.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstība    10
1.3.  Mūzikas klausīšanās darbība mūzikas nodarbībās pirmsskolā    17
1.4.  Mūzikas klausīšanās uzdevumi pirmsskolas izglītības programmā    22
2.  Mūzikas klausīšanās darbība pirmsskolā    27
2.1.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstība    27
2.2.  Mūzikas klausīšanās saturs pirmsskolas mūzikas nodarbībās    31
2.3.  Mūzikas klausīšanās prasmju attīstības analīze    45
  Secinājumi    62
  Izmantotā literatūra    63
  Pielikumi    67
  Anotācija    74
Darba fragmentsAizvērt

Veicot cilvēka uzvedības sistemātisko analīzi, psihologi nonākuši pie secinājuma, ka cilvēki tiecas pēc četriem galvenajiem ideāliem, kuri pilnībā nav sasniedzami, taču veicina progresu un sniedz apmierinājumu virzīšanās procesā uz sekojošiem mērķiem:
1– pārpilnība (pilnīga bioloģisko vajadzību apmierināšana);
2– labestība (sociālā taisnīguma vajadzība);
3– patiesība (izzinošā vajadzība);
4– skaistums (estētiskā vajadzība) (Vikmane, 1998, 26-29).
Dažas no iepriekšminētām vajadzībām (īpaši pēdējās divas) cilvēks var īstenot ar mūzikas palīdzību, klausoties mūziku un muzicējot. Lai varētu muzicēt, nepieciešams ilgstoši apgūt kāda instrumenta spēli, bet lai klausītos mūziku, speciāla izglītība mūzikā nav nepieciešama, tāpēc šķiet, ka mūzikas klausīšanās darbība nevarētu sagādāt nekādas grūtības. Mūzikas klausīšanās ir visdemokrātiskākais muzikālās darbības veids, kurā ir iesaistīti visi sabiedrības locekļi. Pat tad, ja cilvēks negrib klausīties mūziku, viņš vienalga to dzird kaut vai kā fonu kādai citai darbībai, jo mūzika skan visur.
Vairākus gadus strādājot pirmskolas izglītības iestādē par mūzikas skolotāju, konstatēju, ka apzināta mūzikas klausīšanās bieži sagādā grūtības, bet nesagādā prognozēto prieku un gandarījumu. Bērniem grūti koncentrēties mūzikas klausīšanās darbībai, skolotāja izvēlētie skaņdarbi daudzreiz neizraisa interesi. Tāpēc vēlējos izpētīt cēloņus, kas rada bērnu nevēlēšanos klausīties mūziku un noskaidrot, kā veicināt bērnu mūzikas uztveres un klausīšanās prasmju attīstību.
Darbam izvēlējos tematu: Pirmskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība.
Pētījuma objekts: Mūzikas klausīšanās darbība pirmskolas pedagoģiskā procesā.
Pētījuma priekšmets: Bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība.
Mērķis: Izpētīt bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstību mūzikas nodarbībās pirmskolā.
Uzdevumi:
1.Izanalizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par mūzikas klausīšanās darbību.
2.Izpētīt sākumskolas izglītības programmu mūzikas klausīšanās prasmju attīstības kontekstā.
3.Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstību.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskās: pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze.
2.Empīriskās: pedagoģiskie novērojumi, anketēšana.
Pētījuma bāze: Strenču pirmskolas izglītības iestāde „Minkans”.
Darbs sastāv no: Ievada, 2 daļām, (1. daļai 4 apakšnodaļas, 2. daļai 3 apakšnodaļas), secinājumiem, izmantotās literatūras avotiem un pielikumiem.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties