Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:876867
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 22 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VĒCUMA BĒRNU ATTĪSTĪBA    8
1.1.  Attīstības īpatnības vecākajā pirmsskolas vecumā    8
1.1.1.  Personības attīstības teorijas    8
1.1.2.  Emocionāli kognitīvā personības attīstība    17
1.2.  Deprivācijas jēdziens un tās izpausmes    19
1.3.  Trauksmainības jēdziens un trauksmainības parādīšanās iemesli vecākajā pirmsskolas vecumā    22
1.3.1.  Trauksmainības kā emocionālās sfēras izpausme    22
2.  DEPRIVĀCIJAS UN TRAUKSMAINĪBAS SAIKNES IZPĒTE VECĀKAJĀ PIRMSSKOLAS VĒCUMĀ    26
2.1.  Bērnu baiļu un trauksmainības līmeņa izpētes metodiku apraksts    26
2.2.  Trauksmainības līmeņa izpēte vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    35
2.3.  Rezultātu statistiskā apstrāde    48
  SECINĀJUMI    50
  LITERATŪRAS SARAKSTS    51
Darba fragmentsAizvērt

Bērnība, tas ir periods, kad tiek liktas personības fundamentālās īpašības, kuras nodrošina psiholoģisko noturību, tikumisko orientāciju, dzīves spēju un mērķtiecību. Šīs personības garīgās īpašības neattīstās spontāni, bet gan veidojas izteiktas vecāku mīlestības apstākļos, kad ģimene bērnā rada vajadzību būt uzticīgam, līdz pārdzīvojuma spēju un spēju priecāties par citiem cilvēkiem, būt atbildīgam par sevi un citiem, tieksmi iemācīties pašam.
Personības veidošana – sarežģīts un ilgstošs process, kurš psihisko attīstību raksturo kopumā. Tā noris apkārtējo tiešā iedarbībā, pirmām kārtām, pieaugošo kuri audzina bērnu.
Tāpēc tik svarīgi ir skart tēmas, kuras skar bērnus-bāreņus, internātskolas un bērnu namus. Kā zināms, bērni - tā ir cilvēces nākotne un par viņu emocionālo veselību jāuztraucas ne mazāk kā par fizisko.
Apskatot šo tēmu, es vēlreiz vēlētos izcelt, cik svarīgi ir audzināt bērnu ģimenē un salīdzināt bērnu-bāreņu un ģimenē audzināmu bērnu trauksmainību.
Ārpus ģimenes bērna attīstība noris pa īpašu ceļu, un bērnā veidojas specifiskas rakstura, uzvedības, personības iezīmes, par kurām bieži nevar pateikt, vai tās labas vai sliktas, tās vienkārši ir savādākas.
Šajā darbā veiktie pētījumi, balstīti uz bērnu namu un bērnudārzu, parāda un pierāda atšķirības bērnu-bāreņu un ģimenē augošu bērnu baiļu un emocionālā nemiera struktūrā. Testēšanā piedalījās 75 bērni vecumā no 3 līdz 7 gadiem. Kā metodika tika izmantota nemiera diagnostika, R.Temmla, V. Amena un M.Dorkas projektīvais tests “Izvēlies vajadzīgo seju”, metode – novērojums.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties