Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Pirkstiņu rotaļas - bērnu aktivitātes veicinātājas jaunāk...-
Pirkstiņu rotaļas - bērnu aktivitātes veicinātājas jaunākajā grupā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | 2-3 gadus vecu bērnu fiziskās un psihiskās attīstības raksturojums | 5 |
1.1. | Pirkstiņu rotaļas – folkloras un bērnu literatūras analīze | 9 |
Pirkstiņu rotaļu izmantošanas 2-3 gadus vecu bērnu aktivitātes veicināšanai psihofizioloģiskais pamatojums | 12 | |
2.1. | Kustību nozīme bērna psihes attīstībā | 12 |
Rokas kustību ietekme uz bērna runas attīstību | 15 | |
Pirkstiņu rotaļu izmantošana bērnu aktivitātes un attīstības sekmēšanai | 17 | |
3.1. | Pirkstiņu rotaļu darbību izmantošana bērnu runas attīstībā pirmā jaunākā grupā | 20 |
3.2. | Pirkstiņrotaļu aprobācija pirmajā jaunākajā grupā | 22 |
3.3 | Pirkstiņrotaļu izmantošana pedagoģiskā procesā | 29 |
3.4. | Eksperimentālās grupas attīstības novērošana | 41 |
Secinājumi | 53 | |
Izmantotie avoti un literatūra | 57 | |
Pielikumi | 59 |
Pirmsskolas vecuma bērna raksturojums dažādās teorijās ir atšķirīgs. Plašāk izmantotas pedagoģijā un psiholoģijā ir Ē. Eriksona, Ž. Piažē, A. Zaporožeca, Ļ.Vigotska, D.Elkoņina atziņas. Lai pirmsskolas vecuma bērnu attīstības procesu pilnībā izpratsu, jāņem vērā arī fiziskā nobriešana un fizioloģiskās norises orghanismā. Tāda informācija atrodama A. Valtnera, G. Svences un I. Puškareva darbos.
Trīs gadu vecumā bērna fiziskā un fizioloģiskā attīstība vairs nenotiek tik strauji, kā tas novērojums pirmajos divos dzīves gados, kad strauji pieaug ķermeņa masa, attīstās dažādu orgānu sistēmas un pilnveidojas to funkcijas, bērns apgūst tādas pamatprasmes kā staigāšana un runa. Trīs gadu vecumā bērns straujāk stiepjas garumā nekā pieņemas svarā, tāpēc augums kļūst slaidāks (Valtneris, 2001. 149)
Trīs gadus vecs bērns jau veikli pārvietojas, saprot apkārtējo runu un pats runā, izmantojot diezgan plašu vārdu krājumu. Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, tomēr kustību precizitāte vēl nav pietiekami izkopta, īpaši neveikla ir sīkā muskulatūra. Bērnu muskuļi šajā periodā strauji aug un ir labāk attīstīti nekā bērnu spēja tos kontrolēt. Daudzveidīga darbošanās ar dažādiem priekšmetiem un kustību aktivitāte veicina ne tikai muskulatūras un kustību koordinācijas attīstību, bet arī sekmē bērna vispārējo attīstību, nostiprina veselību.
Savukārt rokas sīkās motorikas treniņš veicina bērna runas un valodas attīstību, sekmē domāšanas un iztēles pilnveidošanos. Sīkās motorikas attīstība palīdz bērnam agri apgūt prasmi zīmēt, veidot, nodarboties ar daudzveidīgu radošo darbību.
Trīs gadu vecumā bērniem aizvien vairāk parādās nepieciešamība pēc savstarpējas saskarsmes un komunikācijas, kopīgas darbības. Ja līdz 3 gadiem bērni vairāk ir aizņemti ar rotaļām vienatnē un drīzāk rotaļājas blakus citiem nekā kopā ar viņiem, tad trīs gadu vecumā pamazām rodas interese un vēlme rotaļāties kopā ar citiem bērniem.…
Bērnu agrīnas stimulēšanas nozīme intuitīvi apjausta jau tautas pedagoģijā. Par to liecina plašais bērnu forlkloras klāsts, dažādi skaitāmpantiņi un „ucināmās” dziesmiņas, ko vecāki un citi pieaugušie izmantojuši kopīgām rotaļām ar bērnu. Tādi skaitāmpantiņ bieži vien izmantoti kopā ar kustību un pirkstiņu rotaļām. Par skaitāmpantiem pirkstiņu vingrinājumiem mūsdienās ne reti vien tiek izmantoti dažādu bērnu dzejoļu autoru darbi, bet bieži vien skaitāmpantiņ top spontāni, pieaugušajiem rotaļājoties ar bērnu. Vienlaicīga pirkstu motorikas un artikulācijas aparāta aktivizēšana nodrošina runas attīstību un tiek plaši pielietota pedagoģiskajā procesā pirmsskolā un logopēdiskās korekcijas darbā. Ļoti plaši pirkstiņu rotaļas un vingrinājumus bērnu runas attīstības sekmēšanai un traucējumu korekcijai logopēdiskajā praksē pielieto Krievijas speciālisti. Mērķis - apsvērt pirkstiņu rotaļas ietekmi uz bērnu aktivitāti.
- 3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības
- Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
- Pirkstiņu rotaļas - bērnu aktivitātes veicinātājas jaunākajā grupā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Diplomdarbs augstskolai45
-
Rotaļas izmantošana 6-7 gadu vecu bērnu socializācijā
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai67
-
Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās
Diplomdarbs augstskolai58
-
Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
Diplomdarbs augstskolai57