Secinājumi
1. Pienākumu deleģēšana nozīmē uzdot darbiniekiem izpildīt uzdevumus, pilnvarot viņus veikt šos uzdevumus, bet saglabājot savu atbildību par izpildes kvalitāti un rezultātu;
2. Pienākumu deleģēšanas mērķi ir: atbrīvot vadītāju no rutīnas darbu veikšanas, lai pievērstos tiešo pienākumu pildīšanai, lai paaugstinātu darbinieku kompetences līmeni un motivāciju, efektīvi atrisinātu uzdevumus, racionāli izmantotu materiālos un finansu resursus, uzlabotu uzņēmuma iekšējo kultūru, līdz ar to, deleģēšana ir nozīmīgs faktors uzņēmuma vadībā.
3. Vadītāji pārāk maz uzmanības pievērš darbinieku novērtēšanai, tādēļ vadītājiem jāizstrādā darbinieku motivēšanas sistēma.
4. Deleģēšanu kavējošie faktori ir, galvenokārt, neuzticēšanās darbiniekiem, darbinieku kompetences trūkums un pārliecība,ka tas aizņem pārāk daudz laika, tādēļ vadītājiem jāapzinās deleģēšanas sniegtās priekšrocības un jāveic darbinieku apmācība, lai paaugstinātu viņu kompetenci, tādā veidā arī veicinot vadītāja uzticēšanos darbiniekiem.
5. Par nepietiekamu prasmi deleģēt liecina darba laika trūkums, vaditāju nodarbošanās ar rutīnas darbiem, bieža darbinieku maiņa uzņēmumā, ar pkalpojumiem neapmierināti klienti.
6. Deleģēšanu veicinošie faktori ir: detalizēta darbinieku instruēšana par darba izpildes gaitu, veidu, pilnvarojuma robežām, darbinieku novērtēšana un motivēšana un darbinieku apmācība, kā arī deleģēšana, ievērojot vadības līmeņus, nepieļaujot, ka darbinieki atgriež pienākumu izpildi vadītājam.
7. Uzņēmumu vadītāji neapzinās, ka, ieguldot laiku darbinieku apmācībā un kontrolējot viņu veikumu sākuma stadijā, viņi paaugstina darbinieku patstāvības pakāpi, tādā veidā atbrīvojot savu darba laiku efektīvākai izmantošanai nākotnē, tādēļ vadītājiem jāveic darbinieku apmācības.
8. Vadītāji pārāk maz uzmanības pievērš darbinieku apmācībai, domājot, ka tas radīs lielas izmaksas, bet, patiesībā, darbinieku apmācību var veikt pats vadītājs, netērējot tam finansu resursus.
…