NOBEIGUMS
Vides un bērna mijiedarbības rezultātā attīstās personība, kas ir pamats visai cilvēka dzīvei. Pirmsskolas vecums ir posms, kurā veidojas pamats turpmākajai dzīvei, attieksmei pret lietām, spriedumi, vērtējumi, pašizteiksme, kognitīvā attīstība un intelekts. Masu mediju satura analīze ļauj izpētīt kā tie attīstīta un bērna personība un veicināta tās pilnveidošanās.
Lai apskatītu darba sākumā izvirzītos pētāmos jautājumus:
1. Vai žurnāls „Spicīte” sasniedz pirmsskolas vecuma bērnu auditoriju?
2. Kādas attīstošas, audzinošas un izglītojošas metodes piedāvā žurnāls bērna personības veidošanai?
3. Vai žurnāla veidotāju uzskati sakrīt ar pedagogu un vecāku viedokli?
un sasniegtu mērķi, autore izstudēja pedagoģisko, psiholoģisko un komunikācijas zinātnes literatūru, izzināja raksturojošās personības veidošanās iezīmes bērniem vecumā no 3 līdz 7 gadiem.
Lai pārbaudītu pētāmos jautājumus, darba autore veica pedagogu un vecāku anketēšanu, interviju ar žurnāla īpašnieku un 49 izdevumu kontentanalīzi.
Lai noskaidrotu vai žurnāls „Spicīte” veic vienu no uzdevumiem bērna personības veidošanā, tika veikta žurnāla satura kontentanalīze laika periodā no 2003. gada aprīļa līdz 2011. gada aprīlim.
Apkopojot kontentanalīzes, telefonintervijas, vecāku un pedagogu anketas atklājās, ka žurnālu veidotājiem „Spicīte” ir labs peļņas gūšanas veids, bet vecāku aizpildītās anketas raksturo, ka viņus apmierina žurnāla saturs un viņuprāt žurnāls pilda vienu no berna personības veidošanās uzdevumiem, kas veicina bērna personības attīstību. Pētāmais jautājums par to, vai žurnāls sasniedz vajadzīgo auditoriju apstiprinās. Pirmsskolas pedagogu viedoklis pauž uzskatu, ka drukātais medijs var veidot personību pirmsskolas vecuma bērniem.
Bakalaura darba izstrādes empīriskā daļas rezultāti balstījās uz literatūrā aplūkoto. Darba ietvaros tika izmantota dienas kārtības teorija, kultivācijas teorija, socializācijas teorija, izziņas teorija un E. Erikosna personības attīstības teorija. Žurnāla saturs un pētnieciskajā daļā veiktā kontentanalīze kopumā vislabāk parāda to vai drukātais medijs var būt viens no personības veidotājiem bērnam vecumā no 3 līdz 7 gadiem.
…