Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma gru...-
Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 4 | |
I | DAĻA | 6 |
1. | Kas ir internets? Būtiskākie jēdzieni | 7 |
2. | Interneta psiholoģiskie aspekti | 9 |
2.1. | Internets kā psiholoģiska vide | 9 |
2.2. | Interneta kā psiholoģiskas vides īpatnības | 9 |
2.3. | Interneta atkarība | 14 |
3. | Kas ir personības vajadzības? Būtiskākie jēdzieni | 18 |
4. | Personības vajadzību klasifikācijas | 19 |
II | DAĻA | 26 |
1. | Psiholoģiskie pētījumi internetā | 27 |
2. | Pētījuma struktūra | 29 |
2.1. | Pētījuma mērķis | 29 |
2.2. | Pētījuma hipotēzes | 29 |
2.3. | Pētījuma norises apraksts | 29 |
3. | Pētījuma dalībnieki | 31 |
3.1. | Vecumposma īpatnību raksturojums | 34 |
3.2. | Pētījumu dati | 36 |
4. | Pētījuma metode | 37 |
5. | Pētījuma rezultāti, to analīze | 39 |
5.1. | Sadalījums pēc interneta lietošanas biežuma | 40 |
5.2. | Sadalījums pēc interneta lietošanas patikas | 48 |
5.3. | Sadalījums pēc biežuma pašnovērtējuma | 51 |
5.4. | Sadalījums pēc dzimuma | 56 |
5.5. | Sadalījums pēc interneta lietošanas specifikas | 59 |
5.6. | Sadalījums pēc sociālo vajadzību izteiktības | 60 |
6. | Secinājumi | 64 |
NOBEIGUMS | 65 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 66 | |
Nr.1. | Pētījuma aptauja – izmainīts variants ilustratīviem nolūkiem | 69 |
Nr.2. | Pētījumā izmantotā vizuālā reklāma | 74 |
Nr.3. | Pētījuma aptauja – izprintēts interneta variants | 75 |
Kas ir internets? Būtiskākie jēdzieni
Pēc Tildes Biroja Datorbibliotēkā atrodamā skaidrojuma internets ir “globāls datoru tīkls, kas ļauj miljoniem lietotāju kopīgi izmantot un apmainīties ar informāciju. Daudzi tūkstoši datoru šajā tīklā glabā lielu datu apjomu, ko jūs varat izmantot jebkurā laikā un vietā”. (5)
Internets radās 60-to gadu beigās, kad ASV militāristi finansēja projektu, kura mērķis bija izstrādāt datoru tīkla protokolus un arhitektūru, kas ļautu savā starpā savienot datorus, kurus šķir lieli attālumi. ASV universitātes internetu savienoja 70-ajos gados. Palēnām tas izplatījās visā pasaulē, bet īsts "sprādziens" notika sākot ar 1993. gadu, kad popularitāti guva vispasaules tīmekļa jēdziens (world wide web) un internets kļuva baudāms arī parastiem cilvēkiem. (5)
Vispasaules tīmeklis pasaulē veidojas par visdemokrātiskāko masu saziņas līdzekli - informācija ir pieejama neatkarīgi no informācijas patērētāja fiziskās atrašanās vietas, katrs indivīds informāciju var padarīt pieejamu plašai publikai, paveras iespējas eksperimentēt ar jauniem izpausmes veidiem. Tīkla pakalpojumus izmanto vairāk nekā 10 miljoni lietotāju. Kā vieni no galvenajiem pakalpojumu veidi tiek minēti - elektroniskais pasts, datņu pārsūtīšana, sarunas tiešsaistē, vēstkopas u.c. (5)
Savā darbā izmantošu arī jēdzienu “kibertelpa, kiberpasaule”. Kā izklāstīts Tildes Biroja Datorbibliotēkas Datorterminu vārdnīcās, šo terminu izmanto, “lai apzīmētu datoru tīklā (t.sk. internetā) veidoto diskrēto pasaules modeli (virtuālo realitāti)”. Ar “virtuālo realitāti”, savukārt, tiek saprasta datorā veidota mākslīga trīsdimensiju vide, kas rada realitātes ilūziju”. (5)
Ikdienā jēdziens “internets” neprasa paskaidrojumus. Tas ir ļoti izplatīts ne vien Rietumu valstīs, bet gan visur pasaulē, tostarp arī Latvijā. Plašā interneta izplatība pasaulē varētu būt saistīta ar straujo informācijas tehnoloģiju attīstību, kuras rezultātā arvien vairāk cilvēki gan sadzīvē, gan darbā lieto datorus. Varētu teikt, ka mūsdienās gandrīz katrā vietā, kur tiek lietots dators, ir pieeja arī internetam.
Latvijā pašlaik darbojas vairākas kompānijas, kuras piedāvā interneta pakalpojumus. Tādējādi gan privātpersonām, gan juridiskām personām ir iespēja par attiecīgu samaksu izmantot internetu, turklāt interneta izmantošana neprasa gandrīz nekādas priekšzināšanas un īpašu sagatavotību. Lielākajās Latvijas pilsētās darbojas t.s. interneta kafejnīcas, kur par attiecīgu samaksu apmeklētāji var izmantot internetu. Sakarā ar Latvijas mācību iestāžu datorizāciju, daudzās Rīgas un citu Latvijas pilsētu skolās un augstākajās mācību iestādēs skolēniem un studentiem ir pieeja internetam. Var teikt, ka lielākoties Latvijas lielāko pilsētu iedzīvotājiem internets ir viegli pieejams – mājās, mācību iestādē, darbā, interneta kafejnīcā vai citur. Tomēr Latvijas mazpilsētu un laukos dzīvojošo cilvēku pieeja internetam varētu būt ierobežota.
…
Nodots: LU, 2000.gads
Vadītāja: Malgožata Rasčevska, Dr.Psych., doc.
Recenzents: Viesturs Reņģe, Dr.Psych., asoc. prof. Kas ir Internets? Interneta psiholoģiskie aspekti: psihologiska vide; īpatnības; Interneta atkarība. Kas ir personības vajadzības? Personības vajadzību klasifikācija. Psiholoģiskie pētijumi Internetā: struktūra; mērķis; hipotēzes; norises apraksts. Dalībnieki: vecumposma īpatnību raksturojums; pētijumu dati; metode; Rezultāti, to analīze: pēc Interneta lietošanas biežuma; pēc Interneta lietošanas patikas; pēc biežuma pašnovērtējuma; pēc dzimuma; pēc Interneta lietošanas specifikas; pēc sociālo vajadzību izteiktības.
- Baiļu skaita un pašvērtējuma mijsakarība sākumskolas skolēniem
- Es esmu pirmais vai pēdējais
- Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Sākumskolēnu priekšstatu īpatnības par sociālajām lomām, personības īpašībām un pašvērtējumu
Diplomdarbs augstskolai50
-
SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Diplomdarbs augstskolai69
Novērtēts! -
Matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme bērna personības attīstībā 2 – 3 gadu vecuma grupā
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts! -
Diverģentās domāšanas un radošuma saikne kultūras darbiniekiem brieduma gados
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts!