Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Personības iezīmju un Facebook lietošanas sakarības-
Personības iezīmju un Facebook lietošanas sakarības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Saturs | 4 | |
I | evads | 5 |
I. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 9 |
1. | Pētījumā izmantoto jēdzienu raksturojums | 9 |
1.1. | Jēdziens “personības iezīmes”, tā raksturojums | 9 |
1.2. | Tiešsaistes sociālā tīkla Facebook raksturojums | 14 |
2. | Personības iezīmju un Facebook lietošanas sakarību novērtējums zinātniskos pētījumos | 18 |
2.1. | Ekstraversija un Facebook lietošana | 18 |
2.2. | Labvēlīgums un Facebook lietošana | 19 |
2.3. | Neirotisms un Facebook lietošana | 19 |
2.4. | Apzinīgums un Facebook lietošana | 20 |
2.5. | Atvērtība pieredzei un Facebook lietošana | 21 |
II. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 23 |
3. | Metode | 23 |
3.1. | Pētījuma procedūra un dalībnieki | 23 |
3.2. | Instrumentārijs | 24 |
4. | Rezultāti | 26 |
Iegūto rezultātu interpretācija | 28 | |
Pētījuma ierobežojumi | 30 | |
Secinājumi | 31 | |
Literatūras un avotu saraksts | 32 | |
Pielikumi | 36 |
Secinājumi
1. Atbildot uz pētījuma jautājumu vai pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp personības iezīmēm un Facebook lietošanu, tiek secināts, ka šajā pētījuma izlasē:
• Pastāv vāja, pozitīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – ekstraversija un Facebook lietošanas intensitāti;
• Nepastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – labvēlīgums un Facebook lietošanas intensitāti;
• Nepastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – neirotisms un Facebook lietošanas intensitāti;
• Pastāv vāja, negatīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – apzinīgums un Facebook lietošanas intensitāti;
• Nepastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – atvērtība pieredzei un Facebook lietošanas intensitāti.
2. Balstoties uz pētījumā izvirzīto mērķi noskaidrot vai pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp sociālā tīkla Facebook lietotāju personības iezīmēm un Facebook lietošanas intensitāti, draugu skaitu un lietošanas ilgumu tiek secināts, ka:
• Pastāv vāja, pozitīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi - ekstraversija un Facebook lietotāju draugu skaitu;
• Pastāv vāja, negatīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – labvēlīgums un Facebook vietnē pavadīto laiku;
• Pastāv vāja, negatīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – apzinīgums un Facebook vietnē pavadīto laiku.
…
Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturots jēdziens personības iezīmes, tiešsaistes sociālais tīkls Facebook, kā arī tiek analizēts personības iezīmju un Facebook lietošanas intensitātes sakarību novērtējums zinātniskajos pētījumos. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma metode, kā arī tiek analizēti un interpretēti dati, kuri iegūti izmantojot Facebook lietošanas intensitātes aptauju (Facebook Intensity Scale, Ellison, Steinfield, Lampe, 2007; Latvijā aptauju adaptējusi D.Piļka, 2017) un Lielā Piecinieka aptauju (The Big Five Inventory; John & Srivastava, 1999; latviešu valodā adaptējuši Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). Bakalaura darbā tika izvirzīts pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmēm un Facebook lietošanas intensitāti, draugu skaitu un lietošanas ilgumu?
- Personības iezīmju un Facebook lietošanas sakarības
- Personības izpratne pedagoģijā un personības attīstības teorijas
-
Sociālā tīkla "Facebook" izveide un popularitāte
Referāts16 Datori, elektronika, programmēšana, Socioloģija, Transports, sakari
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi
Diplomdarbs augstskolai58
-
Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
Diplomdarbs augstskolai56
Novērtēts! -
Darba devēja loma alkohola lietošanas izraisīto problēmu risināšanā un novēršanā
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Rinolālija un tās novēršanas iespējas pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai38
Novērtēts!