Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Personāla motivācijas ietekme uz pārdošanas efektivitāti ...-
Personāla motivācijas ietekme uz pārdošanas efektivitāti vairumtirdzniecības uzņēmumā "X"
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 3 | |
Noteicošie vārdi | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Motivācijas būtība un tās nozīme uzņēmuma pārdošanas efektivitātes paaugstināšanā | 10 |
1.1. | Motivācijas būtība | 10 |
1.2. | Motivācijas teorijas | 13 |
1.3. | Motivācijas metodes un pārdošanas efektivitātes paaugstināšanas veidi | 28 |
1.4. | Motivācijas loma pārdošanas efektivitātes paaugstināšanā | 33 |
1.5. | 1.nodaļas secinājumi | 36 |
2. | Latvijas vairumtirdzniecības tirgus ietekme uz uzņēmuma „X” saimniecisko darbību | 37 |
2.1. | Vairumtirdzniecības uzņēmuma raksturojums | 37 |
2.2. | Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecības situācija Latvijā | 41 |
2.4. | Alkoholisko/ bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības situācija Latvijā | 44 |
2.4. | 2.nodaļas secinājumi | 46 |
3. | Personāla motivācijas sistēmas analīze vairumtirdzniecības uzņēmumā „X” | 48 |
3.1. | Vairumtirdzniecības uzņēmuma tirdzniecības aģentu darba īpatnības | 48 |
3.2. | Personāla motivācijas prakse, tās izpēte uzņēmumā | 51 |
3.3. | Tirdzniecības aģentu darba izpilde | 58 |
3.4. | 3.nodaļas secinājumi | 62 |
4. | Priekšlikumi tirdzniecības aģentu motivācijas sistēmas attīstībai | 63 |
4.1. | Priekšlikumi tirdzniecības aģentu motivācijas sistēmas pilnveidošanai | 64 |
4.2. | Motivācijas sistēmas ietekme uz pārdošanas efektivitāti | 68 |
4.2. | 4.nodaļas secinājumi | 72 |
Nobeigums | 73 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 75 | |
Pielikums | 78 |
Nobeigums
Tirdzniecībā pēdējie pieci gadi, no 2005. – 2010.gadam, bijuši plašu pārmaiņu laiks – nozares apgrozījums te audzis, te kritis, kas pamatā bijis saistīts ar tā brīža politiskajiem un ekonomiskajiem procesiem valstī. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā būtiski pieaugusi arī akcīzes nodokļa likme cigaretēm, un šī likme tuvākajos gados tiks vēl palielināta. Akcīzes nodokļu palielināšana tabakas izstrādājumiem izraisa nelegālo cigarešu ieplūšanu no valstīm, kas nav Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis (Krievija, Baltkrievija), ar kurām Latvijai ir kopīgas robežas un kurās akcīzes nodoklis un cenas tabakas izstrādājumiem ir daudz zemākas. Ir palielinājusies arī nemuitoto cigarešu aprite Latvijā. Alkoholisko dzērienu nozare arī 2011. gadā turpina lejupslīdi, kas vērojama kopš 2010. gada sākuma. Realizācijas apjomu kritums saglabājas vidēji tāds pats kā 2010. gada 1.ceturksnī – mīnus 30.1%, salīdzinot ar 2008.gada attiecīgo periodu. Jauna tendence, kas vērojama pēdējo mēnešu laikā – patērētāji atkal atgriežas pie lētākā segmenta dzērieniem un dod priekšroku mazākiem tilpumiem.
SIA „X” ir 1995.gadā dibināts uzņēmums. SIA „X” atbilstoši to statūtiem galvenais sabiedrības darbības virziens ir tabakas izstrādājumu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecība. Tabakas, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības uzņēmuma SIA „X” apgrozījums no 2007. gada līdz 2010. gadam ir samazinājies par 25%, attiecīgi no 72627,665 tūkst. Ls 2007. gadā līdz 54635,281 tūkst. Ls 2010. gadā. Uzņēmumā strādā 68 darbinieki, no kuriem 11 sastāda uzņēmuma administrāciju un 57 pamatdarbinieki.
Tirdzniecības aģenti ievēro uzņēmuma darbības organizatorisko struktūru jeb tirdzniecības sadalījumu pa teritorijām. Tas nozīmē, ka katram tirdzniecības aģentam tiek noteikta sava darbības teritorija, t.i., reģions, pilsēta vai rajons. Aģents ir atbildīgs par konkrētā teritorijā esošo klientu apgādi ar visu uzņēmuma produktu sortimentu. SIA "X" darbinieku algas sastāda fiksētā summa, kas ir 200 Ls un piemaksas no pārdoto preču apjoma summas latos, bet šis procents ir salīdzinoši zems, lai aģents varētu nopelnīt adekvātu atlīdzību par padarīto darbu, var teikt, ka darbinieki nevēlas veikt vairāk darba, jo atlīdzība par jau padarīto ir zema. Uzņēmumā SIA "X" motivācijas pasākumiem netiek pievērsta liela uzmanība, jo, iespējams, netiek izvērtēta tās nepieciešamība, kā arī iespējamie tās rezultāti, par to liecina esošā motivācijas sistēma, kas paredz aģentiem piemaksas vidēji par 1.34% no pārdoto preču apjoma summas latos.
Apkopojot anketēšanas rezultātus, var secināt, ka aģentiem svarīgākais ir adekvāts atalgojums par padarīto darbu, piemaksu palielināšana, kā arī sociālās garantijas un apdrošināšana, kas palielinātu darbinieka ienākumus un samazinātu izmaksas par personas ārstēšanās pakalpojumiem. Darbiniekiem ir nepieciešams ne tikai apzināties, ka viņi spēs nopelnīt vairāk, bet arī to, ka veicot ik mēnesi savus pienākumus maksimāli labi un periodiski palielinot savus pārdošanas apjomus, tiks atzinīgi novērtēti. Uzņēmumam būtu nepieciešams ieviest prēmiju sistēmu labākajiem aģentiem par konkrēti padarīto darbu.
Darbā izvirzītā hipotēze: motivācijas sistēmas uzlabošana paaugstinās pārdošanas efektivitāti par 5%, ir pierādījusies, jo darbiniekiem ir radusies iespēja palielināt savu ikmēneša atalgojumu, tāpēc aģenti ir bijuši īpaši aktīvi un ne tikai realizējuši plānoto preču apjomu, bet arī palielinājuši to, rezultātā uzņēmējam ir izdevīgi veicināt aģentu darbu ar koeficienta izmaiņām un prēmiju ieviešanu, jo pieaug uzņēmuma pārdošanas efektivitāte.
Bakalaura darba uzdevumi ir izpildīti, un pētījuma mērķis – izstrādāt priekšlikumus tirdzniecības aģentu motivācijas paaugstināšanai, lai palielinātu pārdošanas efektivitāti – ir sasniegts.
…
Bakalaura darba tēma ir „Personāla motivācijas ietekme uz pārdošanas efektivitāti vairumtirdzniecības uzņēmumā „X””. Darba mērķis ir izstrādāt priekšlikumus tirdzniecības aģentu motivācijas paaugstināšanai, lai palielinātu pārdošanas efektivitāti. Pētījumā izvirzītā hipotēze: motivācijas sistēmas uzlabošana paaugstinās pārdošanas efektivitāti par 5%. Bakalaura darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmā nodaļā tika veikta teorētiska problēmas izpēte literatūras avotos, analizējot motivāciju un tās ietekmi uz pārdošanas efektivitāti. Otrā nodaļā ir sniegts tabakas, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības nozares raksturojums, kā arī tabakas, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu tirgus statistiskais apraksts. Trešā nodaļā tika raksturots vairumtirdzniecības uzņēmums „X”, tika aprakstītas uzņēmuma tirdzniecības aģentu darba īpatnības, kā arī personāla motivācijas prakse uzņēmumā. Ceturtajā nodaļā ir sniegti darba autores priekšlikumi tirdzniecības aģentu motivācijas sistēmas pilnveidošanai. Saturs izklāstīts 81 lappusē, kur izvietotas 10 tabulas un 35 attēli. Darbā ir izmantoti 35 literatūras avoti. Darba saturs papildināt ar 1 pielikumu.
- Personāla motivācijas ietekme uz pārdošanas efektivitāti vairumtirdzniecības uzņēmumā "X"
- Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
- SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Carat" personāla motivēšanas sistēmas pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai47
-
Pakalpojumu sniegšanas uzņēmuma personāla vadīšanas attīstības projekts
Diplomdarbs augstskolai72
-
Personāla atlase sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "X"
Diplomdarbs augstskolai44
-
Personāla apmierinātības ar darbu paaugstināšanas iespējas VAS "Ltvijas Pasts"
Diplomdarbs augstskolai75
-
Personāla vadības pilnveidošanas iespējas "Riga Airport Commercial Development"
Diplomdarbs augstskolai43