Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:144461
 
Vērtējums:
Publicēts: 13.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 62 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Jēdziena „Pedagoga profesionālā karjera” skaidrojums    8
1.1.  Pedagoga karjera karjeras attīstības teoriju skatījumā    9
1.2.  Karjeras veidi un pedagoga karjeras attīstības koncepcijas    10
1.3.  Personība un profesionalitāte    12
2.  Izglītības iestāde kā organizācija    15
2.1.  Pedagogs un organizācija    15
2.2.  Organizācijas kultūra un cilvēkresursi    17
3.  Pedagoga karjeras un izglītības iestādes mijiedarbība    20
3.1.  Vide un piederība    20
3.2.  Motivācija un motivēšana    21
3.3.  Motivācijas avoti izglītības iestādē    22
4.  Pedagogu profesionālās karjeras attīstības mijiedarbības ar skolu kā organizāciju izpēte. Analīzes un pilnveides iespējas    26
4.1.  Anketēšanas rezultāti    27
4.2.  Interviju rezultāti    41
5.  Diskusija    46
  Secinājumi    58
  Ieteikumi    60
  Izmantotā literatūra    62
  Pielikumi    66
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Profesionālās karjeras attīstību ietekmē dzīves posmi, attieksme pret sevi, vēlme izzināt pašam sevi, dzīves lomas. Izaugsmes iespējas ir galvenais stimuls, kas veicina pozitīvu profesionālās darbības motivāciju.
2. Pedagoga pienākumi un tiesības deklarēti Izglītības likumā, izglītības iestāžu nolikumos un iestrādāti iestādes koncepcijās, stratēģiskās attīstības plānā, tajā skaitā ietvertas prasības pedagoga profesionālajai pilnveidei.
3. Karjeras veidošanās pamatā ir personības ekspektācijas attiecībā pret darbu. Pēc pedagogu uzskatiem, galvenais faktors pedagoga profesionālās karjeras attīstībā ir pats pedagogs.
4. Lai sasniegtu attīstību savā karjerā, indivīdi plāno gan vertikālās, gan horizontālās kustības, kā būtisku pedagogi atzīmējuši horizontālās karjeras nozīmi, ņemot vērā reālās karjeras iespējas izglītības iestādē, kura visbiežāk ir horizontālajā virzienā.
5. Pētot un analizējot pedagoga profesionālās karjeras attīstību, var izmantot Mihaela Draivera un Keneta Brosua (2007) 4 dimensijas, kas veido izpratni par karjeras jēdzienu un nosaka galvenos motivācijas veidus, atbilstoši katras koncepcijas pārstāvju ekspektācijām par savas profesionālās karjeras veidošanās aspektiem.
6. Praktiskais pētījums atklāj, ka visvairāk pedagogu (52 %) karjerai raksturīgs spirāles koncepcijas virziens, kur karjeras izvēle attīstās, strādājot dažādās radnieciskās karjeras jomās.
7. Pedagogi iekšējos motivatorus - izaugsmes iespējas un vēlmi attīstīties ir novērtējuši visaugstāk. Iekšējā motivācija ir saistīta ar personības vērtībām, un tā rada nepieciešamību pēc izaugsmes iespējām, profesionālās karjeras iespējām, atzinības un novērtējuma.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties