Secinājumi
Pētījumā iegūtie dati ļauj izteikt vairākus pedagoģiskos secinājumus.
1. Mūsdienās par sabiedrības galveno attīstības nosacījumu vajadzētu izvirzīt garīgi bagātīgas personības veidošanu caur tautas tradīcijām un daiļliteratūru, attīstīt bērnā vispārcilvēciskās īpašības.
2. Tikumiskās audzināšanas uzdevums sniegt zināšanas par tikumību, kā arī veidot bērna paša vajadzības un motivācijas sfēru, izraisot viņā iekšējo aktivitāti, pamatojoties uz bērna vajadzībām un pārdzīvojumiem.
3. Vecākā vecumposma bērni, 5-7 gadi, ir periods, kad vislielākais uzsvars ir jāliek uz bērna vērtību apzināšanu un to izkopšanu. Tas ir socializācijas sākumposms, kad bērns iekļaujas kultūras un vispārcilvēcisko vērtību pasaulē, kad veidojas attiecības ar sava vecuma vienaudžiem un līdzcilvēkiem. Veidojas bērna attieksme pašam pret sevi, pret dabu. Notiek seviss izzināšanas process un labākais laiks tikumiskās vērtības izpratnes veidošanā.
4. Pedagoga prasme veidot saskarsmi ar bērniem un bērna audzināšana ģimenē- ir tikumiskās audzināšanas pamats. Pedagoga galvenais uzdevums, ar jēgpilnu pedagoģisko darbību iepazīstināt bērnus ar vispārcilvēcisko vērtību nozīmi, ielikt stingrus pamatus vērtību izpratnē bērna turpmākajai dzīvei. Kā arī vecākiem būtu jāņem vērā, ka bērna attīstību un izpratni par tikumiskajām vērtībām ietekmē ģimenē valdošais gars un audzināšanas stils, gan arī lietu vide, kurā bērns ikdienas uzturas
…