-
Paukošana – modernās pieccīņas kompleksā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | INDIVIDUĀLĀ STUNDA KĀ MĀCĪŠANĀS METODE UN TRENIŅŠ PAUKOŠANĀ | 5 |
1.1. | INDIVIDUĀLO STUNDU VEIDI UN ĪSS TO RAKSTUROJUMS | 6 |
1.2. | INDIVIDUĀLĀS STUNDAS STRUKTŪRA AR TEHNISKI TAKTISKO IEVIRZI | 7 |
1.3. | VINGRINĀJUMU SECĪBA INDIVIDUĀLAJĀ STUNDĀ | 8 |
1.4. | METODES UN METODISKIE PILNVEIDOŠANAS PAŅĒMIENI INDIVIDUĀLAJĀS STUNDĀS | 11 |
2. | PAUKOŠANAS ĪPATNĪBAS MODERNAJĀ PIECCĪŅĀ | 17 |
2.1. | PAUKOŠANAS PAŅĒMIENU TEHNIKA | 17 |
2.2. | ATKĀRTOTIE UZBRUKUMI | 22 |
2.3. | PRETUZBRUKUMI | 23 |
2.4. | VIENKĀRŠĀS AIZSARDZĪBAS UN ATBILDES | 23 |
2.5. | SAREŽĢĪTIE UZBRUKUMI | 27 |
2.6. | AREŽĢĪTĀS AIZSARDZĪBAS | 29 |
3. | PAUKOŠANAS TAKTIKAS PAŅĒMIENI | 30 |
4. | TRENIŅI UN MĀCĪŠANAS METODIKA | 34 |
4.1. | ATSEVIŠĶU PAŅĒMIENU MĀCĪŠANAS SECĪGUMS | 35 |
4.2. | TRENIŅU APMĀCĪBAS METODES UN METODISKĀS FORMAS | 42 |
4.3. | AUGSTAS KLASES PIECCĪŅNIEKU TRENIŅŠ | 47 |
5. | DARBA UZDEVUMI, PĒTĪJUMA METODES UN DARBA ORGANIZĒŠANA | 50 |
6. | INDIVIDUĀLĀS PAUKOŠANAS STUNDAS ILGUMS, BIEŽUMS UN INDIVIDUĀLO STUNDU UZDEVUMI AUGSTAS KLASES PIECCĪŅNIEKIEM | 53 |
SECINĀJUMI | 62 | |
LITERATŪRA | 64 | |
PIELIKUMI | 66 |
Paukošanā, tāpat kā citos sporta veidos, apmācības un treniņu galvenā metode ir daudzkārtēja vingrinājumu atkārtošana, lai apgūtu speciālo kustību un kvalitāšu attīstības racionālo tehniku. Tajā ietilpst noteiktas vingrinājumu metodes, kuras ietver fiziskās, tehniskās, taktikas un psiholoģiskās sagatavošanas uzdevumus. Šajos uzdevumos ietilpst treniņš ar pārvietošanos, manevrēšanu un izklupienu izpildi, kā arī flešu izpildi dažādās kombinācijās, vingrinājumi uz speciāliem rīkiem, dūrienu pilnveidošana no dažādām distancēm, uzbrūkošo un aizsargājošo darbību pilnveidošanu vingrinājumos ar partneri, individuālajās stundās ar treneri, mācību cīņās ar uzdevumu, treniņu un sacensību cīņās. No šīm apmācības metodēm viena no visefektīvākajām treniņa metodēm ir individuālā stunda. Stundas būtība - treneris ar špagu un atbilstošu ekipējumu apmāca un trenē sportistus izpildīt un pielietot dažādus paņēmienus atrodoties distances kontaktā un mijiedarbībā, tādejādi individuālā stundā treneris ir gan kā skolotājs, kas panāk mācāmo paņēmienu tehnikas apguvi, gan kā treneris, kas ar savām darbībām rada dažādas taktiskas situācijas, lai izpildītu un pilnveidotu dažādus paukošanas tehnikas paņēmienus. Atšķirībā no citām metodēm individuālajā stundā trenerim ir iespēja sakoncentrēt visu savu uzmanību viena sportista apmācībai un tādēļ sevišķi rūpīgi ar viņu pilnveidot taktiskos un tehniskos elementus, kā arī dažādus paņēmienus un darbības. Individuālajā stundā ar vingrinājumu daudzkārtējo atkārtošanu un pakāpenisku kustību paātrināšanu treneris ar savu ieroci panāk vajadzīgo ātrumu un precizitāti paņēmienu izpildei, kas ir viens no galvenajām tehniskās meistarības uzdevumiem paukošanā. Pakāpeniski sarežģīt savstarpējās darbības ar sportistu treneris individuālajā stundā rada taktiskas situācijas, kas līdzīgas tām, kas patstāvīgi rodas paukošanas cīņas laikā. Ar šīs metodes palīdzību treneris individuālajā stundā gatavo sportistu paņēmienu izpildē dažādās taktiskās situācijās, orientēšanos ātruma situācijās, attīsta taktisku domāšanu un visumā pilnveido tehniski taktisko meistarību. Individuālās stundas ilgstošā laika periodā, kad treneris strādā ar konkrētiem sportistiem, ņemot vērā individuālās īpatnības, iegūst radošu kopdarba formu. 2; 26
Vadot individuālo stundu, trenerim sistemātiski ir jānovēro treniņu un sacensību cīņas, jāpiefiksē efektīvākās darbības, kas ir adekvātas sportista spējām tās pēc tam attīstītot un pilnveidojot tās individuālajās stundās. Tādas pieejas rezultātā stundu saturam un metodikai treneris veiksmīgi regulēs individuālās cīņas manieri, kas galvenokārt atbilst konkrētā sportista fiziskajai un tehniskajai sagatavotībai, kā arī viņa nervu sistēmas un rakstura īpatnībām. Lai izvēlētos paņēmienus un darbības ar ko piepildīt sportista taktiski tehnisko arsenālu, trenerim jāvadās pēc “reālajām cīņas sajūtām” un “cīņas patiesīguma”, tāpēc nav obligāti izdomāt taktiskās kombinācijas un cīņu situācijas, tās var ņemt no cīņu prakses. Tas kopumā raksturo individuālo stundu kā īpaši efektīgu metodi. Augstu tehnisko un taktisko meistarību paukošanā ir iespējams panākt ar sistemātiskām individuālajām stundām un racionālu savienošanu ar citām metodēm un vingrinājumiem. Mācību treniņu periodā individuālas stundas kvalificētiem paukotājiem un pieccīņniekiem sastāda 25-30% treniņa darba. Katrā nedēļas ciklā tās ir 3-4 individuālās stundas, kas ilgst no 30-60 minūtēm.
…
Bakalaura darbs. ievads, saturs,anotācija, secinājumi, attēli, diagrammas un viss pārējais(teorētiskā un pētnieciskā daļa). darbs veidots tulkojot no krievu literatūras, jo latviešu valodā tādu grāmatu nav. Iespaidīgs darbs!!!!!
- 16-20 gadus vecu basketbolistu spēka sagatavotības dinamika un rādītāju vērtējums
- Paukošana – modernās pieccīņas kompleksā
- Sporta kluba attīstības iespējas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sporta skolotāja kompetence
Konspekts augstskolai1
-
Vispārattīstošo vingrojumu komplekss, soļojot apkārt zālei
Konspekts augstskolai2
Novērtēts! -
Sporta vingrošanas un basketbola bioķīmiskais raksturojums
Konspekts augstskolai4
-
Atlētiskās vingrošanas pielietošana aerobikas nodarbībās harmoniska ķermeņa veidošanai jaunietēm no 18 – 25 gadiem
Diplomdarbs, akadēmisks50
Novērtēts! -
Sporta kluba attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai55