Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:229653
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.08.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas vēsture    6
2.  Pirkuma un pakalpojuma līgumu tiesiskais regulējums    11
2.1.  Preces un pakalpojuma definīcijas    11
3.  Uzraudzības un kontroles iestādes    23
3.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs    24
4.  Patērētāju tiesību aizsardzības normatīvie dokumenti Latvijā    35
5.  Pārkāpumi patērētāju tiesību jomā    44
6.  Patērētāja tiesības    73
  Secinājumi    80
  Izmantotā literatūra    82
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu cilvēkam ik uz soļa jāsastopas ar preču un pakalpojumu pirkšanu. Piedāvāto preču un pakalpojumu klāsts kļūst aizvien plašāks. Nemitīgi tiek piedāvātas un reklamētas dažādas preces un pakalpojumi, taču ne vienmēr to iegādāšanās dod cilvēkam solīto rezultātu, vai atbilst solītajai kvalitātei. Aizvien pieejamas dažādas jaunas preces un pakalpojumi, iespējami vairāki alternatīvi pirkumi, kuri atšķiras pēc savām īpašībām.
Vēl nesen personas apmaksāja savus rēķinus par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem vai pirka preces veikalā, norēķinoties tikai skaidrā naudā. Šodien patērētājam ir iespēja veikt apmaksu, izmantojot banku pakalpojumus, debetkartes, kredītkartes, līzinga sabiedrību pakalpojumus, kā arī izvēlēties nepieciešamās preces internetā, pēc katalogiem vai televīzijā. 1
Patērētājiem ir arvien grūtāk orientēties jauno preču un pakalpojumu klāstā. Nepieciešamas ļoti plašas zināšanas, lai varētu izdarīt atbilstošu izvēli. Nepieciešamas institūcijas, kas uzrauga tirgotājus un nosaka normas, lai tirgotāji neizmantotu pircēju slikto informētību par precēm un pakalpojumiem. Arī iedzīvotājiem nepieciešama izpratne par savām tiesībām patērētāju tiesību aizsardzības jomā.
Tirgus ekonomikas apstākļos patērētājam nepieciešamas plašas zināšanas, lai izdarītu pamatotu un savām vēlmēm atbilstošu izvēli. Patērētājiem jāzina, vai konkurence starp uzņēmumiem ir godīga, vai netiek lietoti negodīgi un maldinoši tirdzniecības paņēmieni. Tā kā patērētāji nav profesionāļi un vieni nevar stāties pretī daudzām kompānijām, lielākajā daļā pasaules valstu ir radīta likumdošana un procedūras patērētāju tiesību aizsardzībai.2…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties