Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Patērētāju tiesību aizsardzība un pārkāpumi apavu mazumti...-
Patērētāju tiesību aizsardzība un pārkāpumi apavu mazumtirdzniecībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Saīsinājumu saraksts | 7 | |
Ievads | 8 | |
1. | Patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu darbība Latvijā | 9 |
1.1. | Patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzības un kontroles iestādes | 9 |
1.2. | Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un tā darbība Latvijā | 16 |
2. | Patērētāju tiesību aizsardzības tiesiskie aspekti | 24 |
2.1. | Patērētāju tiesības un to realizācija Latvijā | 24 |
2.2. | Galvenie apavu tirdzniecības reglamentējošie normatīvie akti un prasības | 26 |
2.2.1. | Distances līgums | 26 |
2.2.2. | Tirgošanās tirgos un ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas | 29 |
2.2.3. | Marķējums | 30 |
2.2.4. | Cena | 32 |
2.2.5. | Garantija | 33 |
2.3. | Patērētāja tiesības nekvalitatīvu apavu iegādes gadījumos | 34 |
3. | Pārkāpumu tendences apavu mazumtirdzniecībā | 40 |
3.1. | Reģistrētie pārkāpumi apavu tirdzniecībā | 40 |
3.2. | Distances līgumu analīze un atbilstība normatīvajiem aktiem | 44 |
3.3. | Jelgavas apavu tirdzniecības vietu atbilstība normatīvajiem aktiem | 51 |
3.4. | Respondentu viedokļa analīze par nepilnībām patērētāju tiesību aizsardzībā | 54 |
Secinājumi | 66 | |
Priekšlikumi | 67 | |
Izmantotā literatūra | 68 | |
Galvojums | 73 | |
Pielikumi | 74 |
Šodien, kad pasaulē notiek krīze, ikvienam ir svarīgi, lai ar iespējami mazākiem naudas līdzekļiem varētu gūt lielāku labumu. Tomēr vēl svarīgāk ir tas, cik kvalitatīvas ir iegādātās preces vai pakalpojumi. Tāpēc patērētājam ir jāzina, ko viņš var prasīt no ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja un kur viņš var griezties, ja viņa tiesības netiek ievērotas. Autore ir pētījusi pārkāpumus apavu tirdzniecībā, jo apavus iegādājas ikviens patērētājs.
Pētījuma problēma ir informācijas trūkums par patērētāju tiesībām. Šī ir aktuāla problēma, jo apavi ir pirmās nepieciešamības prece un ikvienam patērētājam ir svarīgi, lai tie kalpotam paredzētajam mērķim.
Pētījuma objekts ir pārkāpumi apavu mazumtirdzniecībā.
Priekšmets ir patērētāju tiesības.
Darba mērķis ir izvērtēt PTA iestāžu darbības efektivitāti apavu mazumtirdzniecībā. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1)izvērtēt PTA iestāžu darbību Latvijā,
2)izpētīt PTA tiesiskos aspektus,
3)analizēt pārkāpumu tendences apavu mazumtirdzniecībā.
Darba gaitā tika veikta statistikas datu analīze, distances līgumu analīze, tika pētīti Jelgavas apavu tirdzniecības veikali un veikta aptauja, kuras mērķis bija noskaidrot respondentu paradumus, iegādājoties apavus, viņu viedoklis dažādos ar patērētāju tiesību aizsardzību saistītos jautājumos un pārbaudītas zināšanas.
Pētāmais laika periods ir 2004. – 2008. gads.
Par pētījuma avotiem tika izmantoti LR normatīvie akti, periodiskie izdevumi un bukleti, pielietojot dokumentu analīzes, grafisko, aptaujas un novērošanas metodes.
Autore 1.1.1. attēlā parāda posmus, caur kādiem jāiet no patērētāja vēlmes vai nepieciešamības kaut ko iegādāties līdz apmierinātam pircējam. Sākumā pircējs, vēlmes vai nepieciešamības vadīts, izvēlas pirkuma vietu. Tas var būt ne tikai veikals, bet arī Internets vai katalogs. Tirdzniecības uzraudzības iestādes regulāri tajās veic pārbaudes. Kad potenciālais patērētājs ir ieraudzījis kāroto lietu, tā tiek novērtēta pēc dažādiem kritērijiem, kā kvalitāte, cena, izskats, lielums un citi. Ja šie kritēriji viņu apmierina, tad tiek izdarīts lēmums – pirkt vai nepirkt.
Pozitīva lēmuma gadījumā pircējs veic pirkumu, taču pēc kāda laika var atklāties, ka kvalitāte nav laba un prece vairs nevar kalpot tam mērķim, kam paredzēta. Tādā gadījumā patērētājs var doties atpakaļ uz vietu, kur preci iegādājās vai arī nosūtīt to atpakaļ. Tirgotājs var apmierināt vai neapmierināt prasību. Turklāt tas var notikt vai nu pamatoti vai nepamatoti. Ja tas noticis nepamatoti vai arī patērētājs nav apmierināts ar pārdevēja atteikumu, tad nākamā iestāde, kur patērētājs var griezties, ir PTAC vai arī citas PTA iestādes. PTAC savas kompetences robežās atrisinās problēmu un pieņems attiecīgu lēmumu. Patērētājs būs apmierināts, jo būs pārliecība, ka lēmums tik tiešām ir taisnīgs.
Tirgus uzraudzības funkcijas Latvijā veic šādas iestādes:
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC);
Veselības inspekcija ;
Valsts Būvinspekcija;
Valsts vides dienests;
Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvalde;
Valsts darba inspekcija;
Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra;
Valsts proves uzraudzības inspekcija;
Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra;
Valsts ieņēmumu dienesta Galvenā muitas pārvalde;
Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārā Robežinspekcija.
(Iestādes, kas veic tirgus uzraudzību Latvijā, b. g.)
No 2007. gada 1.oktobra, apvienojot Valsts sanitāro inspekciju, Valsts farmācijas inspekciju un Medicīniskās aprūpes un darbspējas kvalitātes kontroles inspekciju, tika izveidota Veselības inspekcija. Inspekcijas uzraudzībā ir zāles, veterinārās zāles (savas kompetences robežās to reklāma un izplatīšana), mazgāšanas līdzekļi un kosmētikas līdzekļi, epidemioloģiskā drošība un vides veselības joma, dzeramā ūdens nekaitīgums, ķīmisko vielu un ķīmisko produktu tirdzniecība un profesionālā lietošana.
Valsts būvinspekcija uzrauga būves, būvobjektus un būvniecības darbus, kā arī būvmateriālu un būvizstrādājumu atbilstību normatīvo aktu prasībām.…
LLU EF studentes bakalaura darbs. Izpētīts, kādas iestādes Latvijā aizsargā patērētāju intereses un uzrauga tirdzniecību. Pētīta patērētāju tiesību aizsardzības sistēma. Apskatīti apavu mazumtirdzniecību reglamentējošie normatīvie akti un prasības; Noskaidrotas, kādas ir patērētāju tiesības nekvalitatīvu apavu iegādes gadījumos. Analizēts respondentu viedoklis par pārkāpumiem apavu tirdzniecībā (anketa ar 10 dažādiem jautājumiem- noskaidroti respondentu paradumi,iegādājoties apavus; Uzzināts viedoklis dažādos ar PTA saistītos jautājumos,Pārbaudītas zināšanas) Apkopoti statistikas dati par nekvalitatīviem apaviem un sūdzībām Analizēti 5 distances līgumi; Apsekotas 5 Jelgavas apavu tirdzniecības vietas. Pielikumā darba prezentācija. Pašā darbā ir 6 tabulas, 33 attēli un 14 pielikumi.
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs84 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Mārketings, reklāma
- Patērētāju tiesību aizsardzība un pārkāpumi apavu mazumtirdzniecībā
- Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošana Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Personas goda un cieņas krimināltiesiskā aizsardzība
Diplomdarbs augstskolai73
Novērtēts! -
Bērnu aizsardzība no prettiesiskām darbībām Latvijā
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošana Latvijā
Diplomdarbs augstskolai77
-
Pircēja un pārdevēja savstarpējās attiecības patērētāju tiesību aizsardzības sfērā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Bērnu tiesību aizsardzība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai55