Manas idejas pamatā ir atklājums, ka vienā daļā psihologu darbu šie abi vecumposmi netiek atdalīti, savukārt vienā daļā psihologu darbu tie tiek atdalīti, tāpēc radās interese izpētīt 2 konkrētas grupas un uzzināt, vai atšķiras pašvērtējuma līmeņi abām grupām, vai arī īpašu atšķirību nav.
Pētījuma metodoloģiskās bāzes pamatā es izmantoju V. Džeimsa, A. Ādlera, E. Ēriksona, Z. Freida, K. Rodžersa, Ē. Ēriksona, I. Kona, J. Iļjina, , K. Levina, D. Makklelanda, H. Mareja, Ē. Fromma, Ž. Godfruā teorijas.
Pētījuma praktiskajai daļai es izvēlējos Budassi metodiku A.Reāna modifikācijā, jo konkrētā metodika ir paredzēta pusaudžu un jauniešu pašvērtējuma noteikšanai. Tā balstīta uz uzskatu, ka personība saskarsmes procesā pastāvīgi salīdzina sevi ar kādu etalonu un atkarībā no salīdzināšanas rezultātiem ir apmierināta vai neapmierināta ar sevi.