SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Darba izstrādes gaitā autore izdarīja sekojošus secinājumus un priekšlikumus:
1. Autorei veicot pašvaldības policijas vēsturisko apskatu. Noskaidrojusi, ka kļūdaini noteikts pirmās pašvaldības policijas oficiālais dibināšanas gads – 1990. gada 26. septembris – šajā laikā tikai uzsāka pašvaldības policijas formēšanu. Darba autore neatrada nevienu normatīvo aktu, kas noteiktu Rīgas pašvaldības policijas tiesisko darbību, tieši, 1990. gada 26.septembrī, līdz ar to tas ir neoficiāls pirmās pašvaldības policijas dibināšanas fakts.
2. Gulbenes novada Pašvaldības policijas saskaņā ar nolikuma 1.punktu ir Gulbenes Domes izveidota militarizēta, bruņota pašvaldības institūcija sabiedriskās kārtības uzturēšanai un tiesībaizsardzībai, kas atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei darbojas Gulbenes administratīvajā teritorijā.
3. Pašvaldības policijas izveidošanu un darbību reglamentē likums „Par policiju”, likums „Par pašvaldībām”, dažādi Ministru kabineta noteikumi, saistošie noteikumi u.c. Darba autore uzskata, ka šāds regulējuma apjoms ir pārāk plašs.
4. Viena no svarīgākajām Gulbenes novada Pašvaldības policijas nolikumā minētām funkcijām ir atbilstoši savai kompetencei kontrolēt, kā tiek ievēroti Latvijas Republikas likumi, Ministru kabineta noteikumi un Gulbenes novada domes saistošie noteikumi, par kuru pārkāpšanu paredzēta administratīvā atbildība, atbilstoši savai kompetencei uzlikt administratīvos sodus par šo noteikumu pārkāpšanu un kontrolēt šo sodu izpildi.
5. Pamatojoties uz kārtību, kāda ir noteikta Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, ja tiek konstatēts administratīvais pārkāpums, Gulbenes novada Pašvaldības policijas darbinieks sastāda administratīvā pārkāpuma protokolu, ar ko arī sākas administratīvā lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā, kura turpinās, līdz nonāk pie loģiska noslēguma – lēmuma pieņemšanas administratīvajā lietā.…