Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Socioloģija
Pašvaldības e-pakalpojumi: Zemgales plānošanas reģiona pi...-
Pašvaldības e-pakalpojumi: Zemgales plānošanas reģiona piemērs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 5 | |
Аннотация | 7 | |
Jēdzienu skaidrojums | 9 | |
Ievads | 10 | |
1. | E-pakalpojumi pašvaldībās | 12 |
1.1. | Pašvaldība un tās funkcijas | 12 |
1.2. | E-pakalpojumu būtība | 14 |
1.3. | E- pakalpojumi pašvaldības kontekstā | 15 |
2. | E- pakalpojumi Zemgales reģionā | 17 |
2.1. | Pašvaldības Zemgales plānošanas reģionā | 17 |
2.2. | E-pakalpojumu piedāvājums Zemgales reģiona pašvaldībās | 19 |
3. | E-Pakalpojumu pašvaldībā izpratnes socioloģiskā perspektīva | 26 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 32 |
4.2. | Pašvaldības sniegto atbilžu analīze | 34 |
4.3. | Iedzīvotāju aptaujas rezultātu analīze | 36 |
Secinājumi | 49 | |
Priekšlikumi pašvaldību e-pakalpojumu darbības uzlabošanai | 51 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 52 | |
Pielikums | 56 |
PRIEKŠLIKUMI PAŠVALDĪBU E-PAKALPOJUMU DARBĪBAS UZLABOŠANAI
Osborne, Radnor un Nasi nosauca laba pakalpojuma rādītājus. Tie iekļauj: zināšanas, kas ir pakalpojuma lietotājs, viņu gaidas, vajadzības un vērtības; pakalpojuma attīstību, stabilitāti un (neaizstājama) pakalpojuma solījumus vai piedāvājumu; pakalpojuma dizainu un tehnisko izstrādi, kas sola to veiksmīgi nogādāt klientam; pakalpojuma kultūras veidošanu un uz lietotāju vērstu domāšanu; pakalpojuma izmērīšanu un novērtējumu no lietotāja puses.
Tātad, apvienojot šos rādītājus ar Zemgales plānošanas reģiona iedzīvotāju sniegtajiem viedokļiem, pašvaldības pakalpojumiem jākļūst:
Caurspīdīgiem – lai ir pilnībā skaidrs, kas kurā pakalpojuma saņemšanas solī notiek, un būtu pārliecība, ka viss ir izdarīts pareizi;
Vienkāršiem – lai ikviens, pat cilvēks, kas internetā nedarbojas ikdienā, spēj bez problēmām lietot e-pakalpojumus;
Ar vienkāršu valodu – lai neviens neapmulstu terminu gūzmā;
Ar ātru atbildes reakciju – lai iedzīvotājiem nav jāgaida atbilde mēnesi, lai ierosinājumi tiktu ņemti vērā un problēmas ātri risinātas;
Vajadzīgiem – lai pašvaldības mājas lapas kalpo ne tikai par formālu objektu, bet lai tās kalpo par galveno informācijas avotu pašvaldības iedzīvotājiem (nevis tikai pašvaldības darbiniekiem);
Aktuāliem – lai informācija mājas lapā nav novecojusi, ir pieejami aktuālie pašvaldības normatīvi, iespēja lejupielādēt veidlapas;
Patīkamiem – lai vizuāli pakalpojumu sniegšana rada baudījumu, nevis vēlmi pēc iespējas ātrāk mājas lapu aizvērt ciet;
Ar atgriezenisko saiti – lai lietotājs var vērtēt pakalpojumu kvalitāti, ieteikt vēl labākus risinājumus; pašvaldībai tie jāņem vērā.
Iedzīvotāji ierosina izveidot bukletu ar informāciju, kādi e-pakalpojumi ir pieejami, kādas ir to priekšrocības un kā tie jālieto, un to izsūtīt visiem pašvaldības iedzīvotājiem uz mājām, kā arī sniegt iespēju šādu informatīvo materiālu saņemt pašvaldības telpās. Zemgales reģiona iedzīvotāji arī rosina pašvaldības darbiniekus sniegt praktisku palīdzību tiem, kas e-pakalpojumus tikai sāk lietot; organizēt apmācības.…
Bakalaura darbs: E-PAKALPOJUMI PAŠVALDĪBĀ: ZEMGALES PLĀNOŠANAS REĢIONA PIEMĒRS. Jelgava, 2013. – (50 lpp, 4 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 9 att., 55 bibliogrāfiskie nos., 10 pielikumi) Pakalpojumu nozīme Latvijā un pasaulē arvien palielinās. Pašvaldība sniedz tās iedzīvotājiem dažādus pakalpojumus, ko iedzīvotāji paši sev nespētu nodrošināt. Šis ir tehnoloģiju un informācijas laikmets, kad ikvienam ir svarīgi pakalpojumus saņemt un sniegt pēc iespējas ātrāk un ērtāk. Pēc 2009.gada administratīvi teritoriālās reformas Latvijā pakalpojumu saņemšanas vietas ir centralizētas, tādējādi diemžēl attālinātas no lauku iedzīvotājiem. Tas rada neefektīvu laika izlietojumu, iedzīvotāju neapmierinātību, palēninātu informācijas apmaiņu vai iedzīvotāju nespēju nodot informāciju, un organizāciju finansiālus zaudējumus. Lai novērstu šīs sekas, ir radusies iespēja pakalpojumus modernizēt - ir izveidoti e-pakalpojumi jeb pakalpojumi, kas pieejami internetā, un tie kļūst arvien nozīmīgāki ikviena sabiedrības locekļa ikdienas dzīvē. Nav zināms, cik lielā mērā Zemgales reģiona iedzīvotāji ir informēti par e-pakalpojumu iespējām un cik aktīvi tos izmanto, kā arī, kāpēc to dara vai nedara. Lai uzzinātu, vai un kā darbojas pašvaldību e-pakalpojumu sistēmas Zemgales reģionā, nepieciešams veikt to izpēti; lai veicinātu e-pakalpojumu darbību un izmantošanu, jārada priekšlikumi, kā uzlabot e-pakalpojumu darbību. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Zemgales plānošanas reģionā pieejamos pašvaldību e-pakalpojumus un noskaidrot iedzīvotāju un pašvaldību viedokli par šo pakalpojumu izmantošanas aspektiem un attīstību. Tika izvirzīta hipotēze: Zemgales plānošanas reģionā piedāvāto pašvaldību e-pakalpojumu izmantošana reģiona iedzīvotāju vidū ir ierobežota, ko visvairāk ietekmē informācijas trūkums par šādu pakalpojumu esamību un izmantošanas principiem. Bakalaura darba ietvaros veikta literatūras analīze, kvantitatīvā pētniecības metode – anketēšana, kā arī veikta empīrisko datu analīze.
- Pašvaldības e-pakalpojumi: Zemgales plānošanas reģiona piemērs
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
- Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Diplomdarbs augstskolai50
-
Darba devēja loma alkohola lietošanas izraisīto problēmu risināšanā un novēršanā
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Vienlīdzības principa nodrošinājums darba tiesību jomā
Diplomdarbs augstskolai87
Novērtēts! -
Grāmatvedības darba organizācija komercuzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai36
Novērtēts!