Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Pašdarinātu rotaļmateriālu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu...-
Pašdarinātu rotaļmateriālu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu sensorās attīstības veicināšanai
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | ||
Annotation | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par sensorās audzināšanas nozīmi 1,5-3 gadīgu bērnu attīstībā | 7 |
2. | Bērnu sajūtu raksturojums | 10 |
3. | 1,5-3 gadu bērnu vecumposmu attīstības īpatnības un vajadzības | 17 |
4. | Pašdarināto rotaļlietu nozīme bērna sensorās attīstības sekmēšanā | 20 |
5. | Pašdarināto rotaļmateriālu praktiskā izpēte sensorās attīstības veicināšanā | 26 |
5.1. | Pirmsskolas izglītības iestādi apmeklējušo bērnu vecāku viedoklis par pašdarināto rotaļmateriālu izmantošanu | 26 |
5.2. | Pirmsskolas izglītības pedagogu viedoklis par pašdarināto rotaļmateriālu izmantošanu | 32 |
5.3. | Pašdarinātu rotaļmateriālu praktiskā izpēte bērnu sensorās attīstības veicināšanai | 39 |
Secinājumi | 44 | |
Literatūru saraksts | 45 |
Secinājumi
1. Sensorā audzināšana ir bērna dzīves galvenā sastāvdaļa personības veidošanās procesā.
2. Agrās bērnības periods ir uzskatāms par veiksmīgu periodu bērna sensorajā attīstībā, jo šajā laikā bērns intensīvi iepazīst apkārtni, atdarinot pieaugušo rīcību un gūstot personīgo pieredzi.
3. Bērns apkārtējo pasauli iepazīst caur maņām, tāpēc pašdarinātam rotaļmateriālam ir liela nozīme bērna sensorajā attīstībā.
4. Rotaļa ir svarīga pirmsskolas izglītības procesa sastāvdaļa, jo tā veicina bērnu aktīvu darbību un sekmē bērna attīstības izaugsmi.
5. Ar pašdarināto rotaļmateriālu palīdzību bērns vingrina roku un pirkstu sīko muskulatūru, kas ir svarīga bērna valodas un runas attīstībā.
6. Rotaļās ar pašdarinātiem rotaļmateriāliem bērns apmierina savas vajadzības pēc fiziskās aktivitātes, pēc priekšmetu izzināšanas, saskarsmes, ar nosacījumu, ka rotaļmateriāls izraudzīts atbilstoši bērna personības attīstības pakāpei.
7. Rotaļa bērnu attīsta kopveselumā un ir viena no pārejas formām uz bērnu produktīvo darbību, kas ir svarīga bērna pašattīstības sekmēšanai.
8. Mērķtiecīgi izmantojot izveidotu pašdarināto rotaļmateriālu, bērnam darbošanās procesā uzkrājas sensorā pieredze.
9. Balstoties uz uzkrāto sensoro pieredzi, bērnam pilnveidojas un nostiprinās intelektuālā izaugsme - uztvere, atmiņa, domāšana, iztēle.
10. Izmantojamo materiālu klāsts ir pietiekami plašs, un no viena un tā paša materiāla var pagatavot dažādus bērnu attīstošus rotaļmateriālus, kas bērnam nodrošina iespēju mācīties.
11. Jo vairāk vecāki piedalīsies bērna rotaļās, veicinot bērna sensoro attīstību, jo mazāk būs bērni ar valodas traucējumiem.
12. Kā liecina pirmsskolas izglītības skolotāju aptaujas rezultāti, vairums pirmsskolas izglītības skolotājas savai grupai darina rotaļmateriālus, kas ir mērķtiecīgs un radošs darba process.
…
Mazbērna jeb agrīnās bērnības vecumposmā, kas ir no viena līdz trīs gadu vecumam, sāk attīstīties bērna personības galvenās kvalitātes – ES koncepcija, pašvērtējums, saskarsmes prasmes un iemaņas, sociālās lomas, priekšmetu nosaukumu un to funkcionālā apguve, egocentriskās runas apguve. Lai šie procesi risinātos veiksmīgi un tiktu sekmēta bērna attīstība, viens no priekšnoteikumiem ir bērnu iesaistīšana rotaļās, jo rotaļa ir bērna dzīvesveids, kas vislabāk sagatavo bērnu dzīves darbībai. Rotaļas ir bērna dzīves neatņemama sastāvdaļa, un tajās viņš apgūst sev apkārtējo pasauli. Iesaistoties rotaļās, bērns attīstās ne tikai fiziski, bet arī garīgi - attīstās viņa matemātiskā domāšana, uzlabojas koncentrēšanās spējas, veidojas valoda, un spēja izteikt savas sajūtas. Pieaugušie – vecāki vai pirmskolas iestādes skolotāji var veicināt ilgstošāku bērna uzmanības koncentrāciju un sarežģītāku rotaļas darbību izpildi, nepieciešamības gadījumā palīdzot ar padomu un bērnu psiholoģiski atbalstot. Bakalaura darba autore uzskata, ka bērnam nepieciešams vingrināt sensorās sajūtas un pirmskolas skolotājam vajadzētu radīt tādu vidi, lai ar dažādu sajūtu materiālu palīdzību bērns mācītos dzirdēt dažādas skaņas, ar tausti un redzi atšķirtu priekšmetu krāsu un formu. Apzināta dažādu sajūtu uztveršana bērnam dos iespēju iepazīt pasaules daudzveidību. Šo procesu veiksmīgi var virzīt, izmantojot rotaļlietas. Rotaļlietas un rotaļu materiāli ir daudzveidīgi. Pētījuma autore uzskata, ka bērnam piemērotāka, mīļāka un motivējošāka turpmākai darbībai būs paša bērna vai pedagoga darināta rotaļlieta, nevis rūpnieciski izgatavots rotaļmateriāls, kas iespējams, būs glītāks.
- Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanai 3-5 gadus veciem bērniem
- Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos 3. - 5. klases skolēniem
- Pašdarinātu rotaļmateriālu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu sensorās attīstības veicināšanai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai68
-
Priekšmetiskās vides nozīme matemātisko priekšstatu veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai92
Novērtēts! -
Rotaļa - mācību motivācijas veicinātāja 1.klasē
Diplomdarbs augstskolai114
-
Pētniecisko darbu izmantošana 7. - 8.klašu skolēnu izziņas intereses attīstībai bioloģijas stundās
Diplomdarbs augstskolai93
-
Mīklas kā domāšanas attīstīšanas līdzeklis 5-7 gadus veciem bērniem ar psihiskās attīstības aizturi
Diplomdarbs augstskolai85